Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 16
  • Ескіз
    Публікація
    Підвищення конкурентного потенціалу підприємств, працюючих у галузі туризму, за рахунок оптимізації логістичних процесів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Колотюк, Олена Іванівна; Маслак, Марія Володимирівна
    У статті розглянуто актуальні аспекти дослідження конкурентних переваг організацій, що працюють в сфері туризму. Особливу увагу приділено галузевій специфіці роботи в туризмі та оцінці діяльності організації з точки зору наявності внутрішніх і зовнішніх конкурентних переваг. Випробувана методика оцінки конкурентного потенціалу організації працює у сфері туризму з урахуванням оптимізації логістичних зв'язків. Об'єктами логістичного управління в туризмі є процеси формування, просування і реалізації туристичного продукту, а також пов'язані з ними фінансові та інформаційні потоки. Реалізація викладених в статті принципів сприяє оптимізації прийнятих рішень, що дозволяє туристичним фірмам зміцнювати свої конкурентні позиції на споживчому ринку. Посилаючись на складність бізнес процесів у туристичній сфері та з огляду на те, що аналізовані параметри важко порівнювати, слід використовувати ефективний математичний апарат. Також за допомогою математичної моделі слід знаходити слабкі ланки в логістичних ланцюжках. Визначивши слабкі ланки вибирати вектор дій для подальших управлінських рішень. Для забезпечення ефективного функціонування моделі автором запропоновано застосування методів таксонометричних відстаней, який передбачає можливість аналізу і порівняння безлічі параметрів для подальшого управління потоками в рамках управлінського обліку за ресурсною та функціональною ознакою, необхідною для відстеження центрів виникнення витрат в системі управління потоками.
  • Ескіз
    Публікація
    Туристична привабливість регіону як один із ключових факторів його конкурентоспроможності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Кармінська-Бєлоброва, Марина Володимирівна; Матросова, Вікторія Олександрівна; Шматько, Наталія Михайлівна; Глізнуца, Марина Юріївна; Колотюк, Олена Іванівна
    У статті розглянуті питання значущості та важливості туристської привабливості регіону для підвищення його конкурентоспроможності, а також виявлені фактори, що впливають на туристичну привабливості регіону. Глобалізація у туризмі виявляється у збільшенні міжнародних туристичних потоків, капіталу, інформації і технологій, посиленні взаємозв'язку та взаємодії підприємств туристичного бізнесу, виникненні глобальних форм його інтеграції. Внаслідок зазначеного процесу формується глобальний ринок туристичних послуг - сфера стійкого міжнародного руху туристичних послуг, у межах якої на основі кон'юнктурних змін формуються глобальні попит і пропозиція на туристичні продукти. Світова тенденція глобалізації туризму поки що у меншій мірі торкнулася України, але необхідність відстоювання національних інтересів на світовому ринку туризму обумовлює доцільність "рухатися" у руслі світової структурної динаміки, дотримуючи і сприймаючи еталонну траєкторію світового розвитку. Україна має величезний потенціал у розвитку туризму як внутрішнього так і в’їзного туризму. Проте для реального розвитку галузі бракує чіткої та об’єктивної інформації щодо туристичного продукту, який пропонує Україна на внутрішньому та міжнародному ринку, а також інформації щодо туристичних ресурсів, якими володіє держава. Зараз в регіоні невисокий темп розвитку внутрішньобласного туризму. Вирішення цього питання є як економічно важливим, так і іміджоформуючим, оскільки дозволить створити імідж регіону як комплексно розвиненого та здатного задовольнити як економічні, так і соціальні потреби людей. У статті наведені чинники зростання привабливості туризму в Харківський області. А також запропоновано комплекс заходів який дозволить підвищити туристичний імідж Харківської області, що, в свою чергу, спричинить зростання фінансових надходжень.
  • Ескіз
    Публікація
    Особливості розвитку та функціонування ринку сільськогосподарської продукції в міжнародних відносинах
    (НТУ "ХПІ", 2018) Новік, Ірина Олексіївна; Колотюк, Олена Іванівна
    У загальній структурі національної економіки України ринок сільськогосподарської продукції займає особливе місце та є вагомим показником оцінки рівня ефективності функціонування аграрного сектора загалом. Було визначено, що ринок сільськогосподарської продукції є розуміння його як ефективного механізму задоволення потреб товаровиробників та запитів споживачів, особливістю якого є регуляторна функція у контексті збалансування процесів виробництва та реалізації конкурентоспроможних товарів аграрного сектора з метою забезпечення продовольчої безпеки країни та формування експортного потенціалу держави. Було систематизовано особливості та характеристики розвитку та функціонування ринку сільськогосподарської продукції. Виявлено функції процесу функціонування та розвитку ринку сільськогосподарської продукції: соціальну, виявлення ринкових цін, стимулюючу, селективну і координаційно-управлінську. Представлено класифікацію ринку сільськогосподарської продукції за горизонтальним принципом в розрізі трьохрівневого виокремлення видів ринку. Проведено аналіз та систематизацію груп суб'єктів (учасників) ринку сільськогосподарської продукції в міжнародних відносинах. Інфраструктура ринку сільськогосподарської продукції дозволила більш зрозуміти проблеми, які існують в Україні з формуванням конкурентоздатного ринку сільськогосподарської продукції. Доведено важливість державного регулювання при формуванні ринку сільськогосподарської продукції та його значення для забезпечення населення цією продукцією. Розроблено основні напрями розвитку сільськогосподарського ринку та зроблено відповідні висновки. Ефективний розвиток ринку сільськогосподарської продукції є можливий за умови взаємодії усіх складових його інфраструктури, які при цьому є самостійними, функціонально спрямованими структурами та одночасно має підтримку зі сторони держави.
  • Ескіз
    Документ
    Організаційні форми комерційної реалізації ОІВ, як елемент складної системи науково-технічного обміну
    (НТУ "ХПІ", 2009) Косенко, Андрій Васильович; Колотюк, Олена Іванівна
    В роботі розглядаються напрямки комерціалізації об’єктів інтелектуальної власності з метою створення найбільш загальної схеми комерціалізації.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційна діяльність як складова конкурентного потенціалу підприємства машинобудування
    (НТУ "ХПІ", 2017) Колотюк, Олена Іванівна
    Сучасні тенденції розвитку світової економіки характеризуються безперервним збільшенням ролі інноваційної діяльності, що приводить до ефективного і стійкого зростання конкурентного потенціалу різних галузей господарської діяльності та машинобудівних підприємств зокрема. Основною задачею для розвитку вітчизняних виробничих підприємств є розвиток і підтримка на всіх рівнях інноваційної діяльності. Стратегічне партнерство на глобальному ринку можливо за допомогою реалізації інновацій, тому найголовнішою особливістю зростання економічних показників стає перехід до процесів і діяльності безпосередньо пов'язаних з інноваціями, що, в кінцевому рахунку, призведе до ефективного зростання конкурентного потенціалу.
  • Ескіз
    Документ
    Формування конкурентних переваг продукції промислових підприємств
    (НТУ "ХПІ", 2016) Ковальов, Євген Володимирович; Давидюк, Тетяна Вікторівна; Колотюк, Олена Іванівна; Перерва, Петро Григорович
    У статті розглянуто питання створення механізму формування та оцінки конкурентних переваг промислового підприємства. Завданням статті є розробка пропозицій щодо моделювання конкурентної переваги, прогнозування зміни сили конкурентної переваги за етапам и його життєвого циклу.
  • Ескіз
    Документ
    Послідовність і цілі оцінки прав інтелектуальної власності як нематеріального активу
    (НТУ "ХПІ", 2010) Долина, Ірина Володимирівна; Косенко, Андрій Васильович; Семерунін, Є. А.; Колотюк, Олена Іванівна
    В роботі наведено принципові відмінності у праві власності на матеріальні об'єкти і на інтелектуальну власність також пояснено необхідність оцінки вартості прав на об’єкти інтелектуальної власності.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості маркетингу інновацій
    (НТУ "ХПІ", 2015) Колотюк, Олена Іванівна; Будякіна, Юлія Олексіївна
    У статті розглядаються особливості маркетингу інновацій. Показано, що ці особливості визначаються специфікою ринку інновацій та особливостями інноваційних продуктів як товарів. Представлені, та детально розглянуті специфічні елементи маркетингових досліджень і системи просування інноваційних продуктів, а також найбільш вдалі маркетингові прийоми просування інновацій на ринок. Запропоновано вирішення проблем, що спровоковані негативними особливостями кожної зі складових маркетингу інновацій. Також відмічено кілька видів тестування для підвищення комерційного успіху новинки. Описана складність сприйняття нових розробок та, як приклад, запропоновані деякі вдалі способи комунікації зі споживачами.
  • Ескіз
    Документ
    Процес планування інноваційної стратегії організації
    (НТУ "ХПІ", 2015) Колотюк, Олена Іванівна; Будякіна, Юлія Олексіївна
    Стаття містіть інформацію про дослідження перспективних напрямків інноваційного розвитку підприємства, та вибір інноваційної стратегії в змінному ринковому середовищі, рівень готовності підприємства до організаційних змін. Також, у статті знаходить відображення роль прогнозування при виборі інноваційної стратегії, важливість формування цілей та стратегічних завдань, висвітлюється вплив організаційних змін на управління інноваційною діяльністю.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційний прорив: можливості для України
    (НТУ "ХПІ", 2011) Попадинець, Олена Василівна; Колотюк, Олена Іванівна
    В статті проаналізовано сутність інноваційного прориву на прикладі розвинутих країн та його можливості для сучасної України.