Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
17 результатів
Результати пошуку
Публікація Новітні технології маркетингу: теоретичні та практичні аспекти(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мірошник, Марія Володимирівна; Кітченко, Олена МиколаївнаМетою статті є теоретичний огляд формування та розвитку новітніх технологій маркетингу та їх практична адаптація до підприємницької діяльності бізнес суб’єктів України. Розглянуто основні технології маркетингу, які опрацьовані різними ринками та застосовуються бізнес структурами середнього бізнесу. Деталізовано, що при проведенні кабінетних досліджень маркетологи використовують технологію Big Data як технологію обробки структурованих та неструктурованих масивів даних великого обсягу для подальшого використання їх з метою вирішення різноманітних завдань. Конкретизовано, що для проведення польових досліджень у арсеналі маркетологів є такі дієві технології маркетингу як SMM (Social Media Markitang), SEO (Search Engine Optimization), технології Tableаu, Google Data Studio, Microsoft Power BI, TRI*M, digital реклама та технологія CRM. Відокремлені основні новітні технології маркетингу, а саме: NFT – технологія (Non-Fungible Tokens), AR/VR (аugmented reality/virtual reality – доповнена реальність / віртуальна реальність) технології та технологія штучного інтелекту. За проведеними дослідженнями встановлено, що на тепер технологію CRM стовідсотково використовують всі бізнес структури, технологію digital реклами – 95%, технологію SMM – 85%, технології TRI*M та SEO – 75%. Деталізовано, що технологію штучного інтелекту використовують компанії великого та середнього бізнесу в наступних сферах: персоналізованої автоматизації, омніканального, всеканального маркетингу, сфері формування ком’юніті бренду та створення текстів, зображення для його просування тощо.Публікація Результати вимушеного "апгрейду" електроної комерції(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Літвиненко, Марія Владиславна; Мірошник, Марія ВолодимирівнаВ статті досліджено трансформацію електронної комерції, яка за останні п’ять років стала невід'ємною складовою глобальної системи роздрібної торгівлі. Виявлено проблеми, що насуваються на на цю сферу бізнесу, бо споживачі стали більш обережними у своїх витратах через інфляцію, наслідки війни в Україні, порушення ланцюгів постачання та загальне відчуття невизначеності. Зазначено, що підприємницькі структури намагаючись вижити в існуючих умовах трансформуються в нові бізнес форми та відшукують нові форми просування товарів. В роботі показано, що на практиці ці дії не завжди є ефективними. Детально досліджено «апгрейд» торгівельної площадки Prom.ua – інноваційний каталог ProSale, який є інструментом для відображення та просування товарів на Prom і основною метою якого є залучення покупців та збільшення продажів. Показано, що розробники Prom зобов’язали усіх клієнтів, окрім промислових, використовувати Модель CPA, яка передбачає єдину ставку виплат за продажі, що є однаковою для всіх товарів певної категорії. А головне, що при цьому клієнт втратив вплив на частоту та пріоритетність видачі своїх товарів у Каталозі ProSale. За даними власного дослідження авторів встановлено, що кількість зареєстрованих на маркетплейсі клієнтів після вимушеного «апгрейду» тільки за червень-липень зменшилась на 6 %. Звісно, що це відбулося під сукупним впливом різних факторів, однак дослідження показало, що зміни у просуванні товарів на Prom мають на це значний вплив і клієнти-продавці на Prom відчули різке зниження саме кількості показів (видачі в категоріях) у Каталозі ProSale. Показано ситуацію коли продавець потрапив у коло, з якого дуже складно вибратися. Надано пояснення чому: саме рейтинг магазину від тепер грає важливу роль у видачі товарів Каталогу ProSale як для нових продавців так і для «продвинутих» продавців на платформі (які знаходяться на платформі рік і більше). Розроблено пропозиції щодо маркетплейсу Prom: повернути рекламу СРС та завдяки цьому зробити здорову конкуренцію між продавцями на платформі. Очікується: цінність для платформи – збільшення прибутку, завдяки купівлі пакетів розміщення, зріст витрат серед користувачів на рекламні послуги; цінність для продавця – збільшення продажів і відповідне збільшення прибутку; цінність для покупців – зменшення цін на товари і відповідно можливість зробити більшу кількість покупок.Публікація Міжнародний маркетинг зовнішньоекономічної діяльності підприємств: теорія, практика, перспективи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Мірошник, Марія Володимирівна; Кітченко, Олена Миколаївна; Скляр, Дар'я ДмитрівнаВ статті розглянуто загальні складові моделі застосування комплексу міжнародного маркетингу (фінансова; споживацька, бізнес – процесна, нематеріальна складова), які становлять основу формування загальної стратегії міжнародного маркетингу та соціальної відповідальності суб’єктів міжнародного бізнесу тощо. Обґрунтовано застосування традиційних профілів міжнародного маркетингу, їх подальший розвиток та адаптація до ринкових умов певної країни – партнера міжнародних економічних відносин виступить запорукою інформаційної обізнаності українських підприємців щодо потреб цільових споживачів як на ринках цих країн, так й світовому ринку в цілому, що дозволить формувати та реалізовувати оптимальну товарно – асортиментну політику задоволення цього попиту. Деталізовано складові експорту та імпорту зовнішньоекономічної діяльності суб’єктів міжнародного бізнесу та визначено, що зовнішньо – економічна діяльність суб’єктів господарювання за 2018 – 2020 роки має негативний баланс як за екпортом й імпортом товарів, так й послуг в тому числі. Визначено стратегічні профілі міжнародного маркетингу з подальшою розробкою напрямків формування стратегії, впровадження та розвиток якої забезпечить ефективність нарощування економічного потенціалу країни шляхом розширення ЗЕД та включення її суб’єктів до глобального процесу створення доданої вартості. Систематизовано основні складові стратегічного профілю міжнародних компаній.Публікація Бізнес-процеси маркетинг-орієнтованого управління підприємством харчової промисловості України(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Мірошник, Марія Володимирівна; Сердюк, Максим Владиславович; Базарова, Ельвіра ДжамахонівнаПідприємства харчової промисловості, утворюючи потужне конкурентне середовище, дотримуються певної ринкової орієнтації своєї господарської діяльності та мають значну різновекторність розвитку ринкових бізнес-процесів. В статті деталізовано, що певні групи бізнес-процесів маркетинг-орієнтованого управління підприємств утворюють основні, підтримуючи бізнес-процеси та бізнес-процеси розвитку й управління. Визначено, що основними моделями їх аналізу виступають наступні: модель AS-IS, яка позиціонує сучасний стан бізнес-процесів підприємства; модель TO-BE, завдання якої аналіз та впровадження перспективних пропозицій керівництва підприємства, його співробітників, експертів і системних аналітиків з метою забезпечення стійкого функціонування й розвитку бізнес-процесів маркетинг-орієнтованого управління підприємством на стратегічну перспективу; ERP система, програма якої адаптована під український облік, контроль та аналіз всіх основних економічних бізнес-операцій підприємства; WMS система, до основних функцій якої належить управлення складськими бізнес-процесами; TMS система, завданням якої є автоматизація бізнес процесів транспортної логістики та CRM система як система управління ефективністю взаємин із клієнтами за рахунок автоматизації всіх бізнес-процесів комунікаційної спрямованості компанії. Практична реалізація означених моделей та систем може бути здійснена на основі функціонального методу моделювання (формат опису бізнес-процесу -IDEF0); моделювання потоків даних (нотація DFD) або потоків робіт (нотація IDEF3). Проведено соціологічні дослідження щодо визначення значущості створення бізнес-процесів на маркетинг-орієнтованому підприємстві та параметрів, які у якості головних завдань їх моделювання, виступають домінуючими.Публікація Дослідження мультиканальних форматів торгівлі як перспективного розвитку сучасного ритейлу(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Мірошник, Марія Володимирівна; Лучна, Єлизавета Олексіївна; Назаренко, Лоліта ДмитрівнаПроведено аналіз динаміки росту мобільних користувачів інтернет – шоппінгу в Україні. Визначено, що Україна займає друге місце за темпами зростання електронної комерції в Європі, а сьогоднішнє активне формування електронного бізнес-середовища є результатом динамічного розвитку інформаційної індустрії та появи інноваційних каналів торгівлі. Все більшого застосування знаходять Internet-технології для здійснення конкретних комерційних операцій у форматі e-commerce, m-commerce, f-commerce, s-commerce тощо. У світовому масштабі ця ніша щорічне зростає на 17%. Ринок України в контексті зростання і перспектив означених форматів є одним з найбільш привабливих. Конкретизовано розвиток мультиканальних форматів торгівлі як стратегічного напрямку компанії, яка функціонує на роздрібному ринку. Деталізовано головні переваги електронного бізнесу та означені основні проблеми, які потребують певного реагування, концентрації зусиль на їх мінімізацію або повного усунення, Проведено соціологічні дослідження відносно впливу мотивуючих факторів щодо здійснення контакту «споживач – продавець» та покупки товару/послуги. Визначено роль мотивуючих факторів на ефективність розвитку ринку e-commerce. Встановлено, що за окремими мотивуючими факторами має місце певна невідповідність їх основних критеріїв загально - світовим тенденціям зростання впливу інформаційних інтернет - технологій на свідомість користувачів мережі та рівень їх довіри до форматів торгівлі, що істотно звужує межи та темпи розвитку ринку e-commerce. Конкретизовано, шо ринок електронної комерції у мультиканальному форматі торгівлі є основою формування стратегії підприємства, реалізація якої забезпечить розширення каналів продажу для роздрібної торгівлі. Результати проведеного дослідження свідчать про значний потенціал Internet – спрямованості підприємницької діяльності сучасних бізнес – структур у сфері торгівлі.Публікація Дослідження зовнішнього середовища підприємства як фактору його ринкової сталості(НТУ "ХПІ", 2010) Мірошник, Марія Володимирівна; Дем'яненко, Г. О.Збутова політика підприємств-виробників продукції як вид діяльності з фізичного і комерційного розподілу товарів, повинна базуватися на чітко сформульованих і позначених цілях і завданнях, що адаптовані до ринкових умов зовнішнього і внутрішнього середовища. Проаналізовані основні фактори зовнішнього середовища підприємства, визначена їх виникнення і впливу на збут продукції, модель багатопроменевої зірки сканування зовнішнього середовища виробника.Публікація Маркетиннговий аналіз роздрібного ринку алкогольної продукції України(НТУ "ХПІ", 2015) Мірошник, Марія Володимирівна; Лучна, Єлизавета Олексіївна; Стельмухова, Олена ОлександрівнаПроведено аналіз роздрібного ринку алкогольної продукції України, визначено, що за даними ВООЗ Україна займає 61-е місце серед 100 країн: на душу дорослого населення за рік припадає понад 6 л абсолютного спирту. Деталізовано, що, одним із головних напрямкі в державної політики України є збалансована акцизна політика та унормування роздрібної торгівлі горілчаною продукцією заходи щодо вдосконалення контролю над виробництвом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів з метою як зменшення негативного соціального ефекту їх вживання, так й нівелювання існуючого тіньового ринку. Конкретизовані світові та провідні українські бренди горілчаної продукції, з метою вивчення переваг цільової аудиторії даної продукції проведено анкетування її споживачів.Публікація Оптимізація організаційної структури маркетингової служби промислового підприємства(НТУ "ХПІ", 2011) Шаповалова, Ю. В.; Мірошник, Марія ВолодимирівнаУ роботі розглядаються роль служби маркетингу в управлінні маркетинговою діяльністю на підприємстві в сучасних ринкових умовах, основні форми структурної організації служби маркетингу на підприємстві, а також на прикладі українського промислового підприємства розглядається існуюча служби маркетингу та пропонуються заходи щодо її оптимізації.Публікація Формування іміджу підпиємства як фактору його конкурентоспроможності(НТУ "ХПІ", 2014) Мірошник, Марія Володимирівна; Чернобровкіна, Світлана Віталіївна; Журавльова, М. О.В статті проаналізовано загальні тенденції формування іміджу підприємства , визначено, що імідж підприємства є сукупністю бажаного, реального та необхідного іміджу. Розроблена Канва цінності продукту / послуги, яка допомагає проектувати, тестувати і формувати пропоновану споживачам цінність більш структурованим і продуманим методами. За результатами досліджень побудована "зірка" відповідності окремих показників іміджу ціннісній орієнтації споживачів.Публікація Шляхи вдосконалення асортиментної політики виробників молочно-сирної продукції(НТУ "ХПІ", 2012) Мірошник, Марія Володимирівна; Сапко, С. О.У статті розглядається важливість процесу оптимізації асортиментної політики в умовах ринкової економіки. Проведено аналіз ринку молочно-сирної продукції України та запропоновано шляхи оптимізації асортиментної політики її виробників.