Вісники НТУ "ХПІ"

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494


З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 18
  • Ескіз
    Публікація
    Формування міжнародної конкурентоспроможності та моделей бізнесу
    (Національний технічний інститут "Харківський політехнічний інститут", 2020) Перерва, Петро Григорович; Черепанова, Вікторія Олександрівна; Новік, Ірина Олексіївна; Погорєлов, Сергій Миколайович; Синіговець, Ольга Миколаївна
    В статті проведена систематизація історичних та новітніх теоретичних підходів до аналізу конкурентоспроможності на макрорівні і існуючих прикладних методів розрахунку міжнародної конкурентоспроможності. Детально розглянуто пріоритетні моделі європейської концепції інноваційного розвитку бізнесу: бізнес-модель № 1 – створення інвестиційних інститутів, що стимулюють суб`єктів міжнародної фінансової, наукової та промислової діяльності до впровадження інновацій; бізнес-модель № 2 – створення сприятливого середовища для інноваційної економіки; бізнес-модель № 3 - розвиток гуманітарного капіталу та формування в суспільстві загальної інноваційної культури. Доведено, що конкурентоспроможність є складною концепцією, яка визначається безліччю факторів, найбільш прийнятним способом оцінки рівня конкурентоспроможності є використання багатовимірних або складових показників конкурентоспроможності.
  • Ескіз
    Публікація
    Напрями вдосконалення системи управління еколого-економічним розвитком за індексом конкурентоспроможності як основи добробуту країни, регіонів, промислових підприємств, суспільства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Райко, Діана Валеріївна; Подрез, Ольга Іванівна; Черепанова, Вікторія Олександрівна
    Пропонується науково-методичний підхід вдосконалення системи управління еколого-економічним розвитком країни, який базується наєдиній системі управління. Актуальність проблеми полягає в тому, що в умовах пандемії багато з підприємств працюють не на повну потужність. У результаті цього країна недоотримає обсяги матеріального виробництва – знижується валовий внутрішній продукт та інші показники економічного розвитку країни, а також знижується економічний добробут населення. З іншого боку призупинення або навіть зупинка діяльності промислових підприємств веде до покращення стану екології держави та її регіонів, але на його стан впливають природні катаклізми, виникнення додаткового сміття, що пов’язано з пандемією (маски, рукавичка, тощо) та інше. Тому, метою написання статті є обґрунтування напрямів вдосконалення управління розвитком, що охоплює усі рівні управління – макро-, мезо-, мікрорівень. У статті запропоновано новий підхід до оцінки соціального добробуту через еколого-економічний розвиток країни, регіонів, промислових підприємств та стан матеріальної, культурної та навчальної забезпеченості населення. Науково-методичний підхід побудовано на використанні зарубіжних показників оцінки, що дає можливість здійснювати порівняльний аналіз розвитку України з іншими країнами світу. Використання запропонованого підходу дозволить підвищити обґрунтованість прийняття управлінських рішень на всіх рівнях управління.
  • Ескіз
    Документ
    Умови та заходи щодо виходу консультаційних фірм на зарубіжні ринки
    (НТУ "ХПІ", 2018) Черепанова, Вікторія Олександрівна; Супрун, Яна Олегівна; Чумакова, Оксана Дмитрівна
    Розвиток консультування в світі має тенденції до зростання, особливо це стосується країн-членів Європейського Союзу, оскільки цей вид бізнесу професійно допомагає суб'єктам господарювання у вирішенні їх проблем економічного, організаційного, виробничого, психологічного та іншого характеру. За роки кризи, низької платоспроможності вітчизняних виробників, торгівельних підприємств, науково-дослідницьких інститутів та іншим підприємствам, організаціям, установам, вітчизняні консультаційні фірми втратили свої закази, договори, контракти, а отже й доходи та прибутки. В цих умовах виникає потреба у пошуку нових ринків збуту, нових виді в послуг з ділового консультування. Тому, метою написання статті є дослідження стану, умов та розробка заходів щодо виходу вітчизняних консультаційних фірм на міжнародні ринки. Предметом дослідження у статті є умови та заходи щодо консультування фізичних та юридичних осіб як на території України, так і за її межами, а об'єктом – процеси виходу та функціонування консультаційних фірм на зарубіжних ринках. Завданнями, що вирішуються у статті є: розгляд наукових підходів до категоріально-понятійного апарату щодо експортних операцій консультаційних фірм; дослідження динаміки стосовно експортно-імпортних консалтингових операцій; аналіз концептуальних підходів до видів ділового консультування, розробка заходів щодо виходу консультаційних фірм на зарубіжні ринки. У статті проаналізовано понятійний апарат щодо зовнішньоекономічної діяльності консультаційних фірм з позицій законодавства України, статистичних органів, науковців та встановлено, що не має єдиного підходу щодо використання термінів "міжнародний консалтинг", "експорт", "імпорт" послуг, "зовнішньоекономічна діяльність консультаційних фірм", а також з точки зори видів послуг. Доведено, що у статистичній інформації ці послуги розподілено на чотири групи управління – нематеріальними активами, фінансовою діяльністю, телекомунікаціями, комп'ютерними та інформаційними технологіями, діловим консультуванням. У статті розглянуто доцільність виходу вітчизняних суб'єктів господарювання на зарубіжні ринки Європейського Союзу. Проведено аналіз діяльності консультаційних фірм, у тому числі стосовно експорту та імпорту послуг. Доведено, що експорт послуг поступово збільшується, але питома вага послуг з ділового консультування у загальній структурі експорту послуг невелика. Географічна структура зовнішньої торгівлі послугами різноманітна – це країни, що належать до співдружність незалежних держав, та країни Європейського Союзу. Оскільки питома вага послуг із ділового консультування має незначні обсяги, у статті розроблено етапи виходу консультаційних фірм на зарубіжні ринки,у тому числі у сфері маркетингу, до яких віднесено: аналіз зарубіжного ринку, розробка заходів щодо виходу консультаційної фірми на зарубіжні ринки та оцінка результативності та економічності діяльності консультаційної фірми на зарубіжному ринку.
  • Ескіз
    Документ
    Шляхи удосконалення організаційного механізму ефективного використання кадрового потенціалу підприємства
    (НТУ "ХПІ", 2018) М'якшина, Вікторія Вікторівна; Передрій, Андреа Елізабет Юріївна; Черепанова, Вікторія Олександрівна
    Розглянуто сучасні наукові підходи до визначення сутності поняття "кадровий потенціал підприємства" та на їх основі сформовано авторське тлумачення терміну як соціальної та економічної категорії, що характеризує ефективність використання персоналу та виробництво високоякісної, конкурентоспроможної продукції. Розглянуто сутність поняття "організаційний механізм" та встановлено роль щодо побудови організаційного механізму управління кадровим потенціалом. У статті наведено авторське тлумачення цього терміну як управлінські дії, що направлені на поліпшення негативного впливу факторів зовнішнього та внутрішнього середовища шляхом покращення системи управління персоналом з метою виробництва конкурентоспроможної продукції. Запропоновано структурно-логічну модель управління кадровим потенціалом підприємства, яка складається з п’яти етапів – оцінка впливу факторів зовнішнього та внутрішнього середовища на основні показники діяльності підприємства та його кадровий склад; уточнення мети, завдань та основних показників роботи підприємства; оцінка виробничого процесу та ефективності трудової діяльності; атестація персоналу, розробка заходів щодо підвищення його кваліфікації; складання плану розвитку кадрового потенціалу. Побудована структурно-логічну модель управління кадровим потенціалом дозволяє проводити організаційні заходи з підвищення ефективності використання кадрового потенціалу.
  • Ескіз
    Документ
    Ноу-хау: поняття, методи захисту та роль в управлінні підприємством
    (НТУ "ХПІ", 2017) Свіщова, Наталія Сергіївна; Черепанова, Вікторія Олександрівна; Локтіонова, Олександра Серафимівна
    Розглянуто різні визначення поняття "ноу-хау", проведено історичний аналіз щодо використання цього терміну та встановлена його роль в управлінській діяльності підприємства. Проаналізовано види та призначення "ноу-хау" для здійснення бізнесу промисловими підприємствами. Охарактеризовано сучасні юридичні особливості використання "ноу-хау", а також методи його захисту. Запропоновано шляхи вдосконалення адміністративно-правових та організаційно-економічних умов управління інтелектуальною власністю підприємств з метою підвищення ефективності їх інноваційної діяльності.
  • Ескіз
    Документ
    Методологічні основи стратегічного управління енергозбереженням
    (НТУ "ХПІ", 2009) Черепанова, Вікторія Олександрівна
    Розглянуто особливостіфункціонування паливно-енергетичного комплексуУкраїни та запропоновано основи прогнозування потреби країни або регіону в електроенергії з урахуванням нетрадиційних джерел енергії.
  • Ескіз
    Документ
    Енергоефективність економіки України: шляхи її підвищення
    (НТУ "ХПІ", 2010) Черепанова, Вікторія Олександрівна
    Розглянуто понятійно-категоріальний апарат, показники та інструменти підвищення енергетичної ефективності економіки країни в умовах ринкової економіки.
  • Ескіз
    Документ
    Напрями вдосконалення стратегії розвитку торгівельного підприємства в умовах функціонування світової організації торгівлі
    (НТУ "ХПІ", 2016) Велика, Дар'я Сергіївна; Солодовнікова, Тетяна Володимирівна; Черепанова, Вікторія Олександрівна
    На базі аналізу сучасного стану діяльності вітчизняних торгівельних підприємств, визначено необхідність удосконалення стратегії розвитку цих суб’єктів господарювання у напрямку їх виходу на міжнародні ринки з експортом вітчизняних елітних алкогольних, слабоалкогольних та безалкогольних напоїв. На підставі проведеного дослідження стосовно приєднання України до умов Світової організації торгівлі, що забезпечують вітчизняним торгівельним підприємствам скасування квот на експорт деякіх українських товарів, а також сприяливий характер для їх подальшого розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Оцінка ефективності економічного механізму управління підприємством
    (НТУ "ХПІ", 2015) Тімченко, Олена Олексанрівна; Черепанова, Вікторія Олександрівна
    В статті розглядається сутність поняття «ефективність». Окреслено основні проблеми оцінки ефективності діяльності підприємства. Проаналізовано існуючі підходи та методи оцінки ефективності діяльності підприємства, їх особливості, переваги та недоліки, основні показники, які використовуються. Підкреслюється значимість урахування якісних показників для оцінки ефективності. Запропоновано комплексну систему оцінювання ефективності економічного механізму управління, яка базується на збалансованій системі показників (BSC).
  • Ескіз
    Документ
    Планування розвитку управлінського консультування в Україні
    (НТУ "ХПІ", 2015) Черепанова, Вікторія Олександрівна; Лєйкін, Денис Сергійович
    Пропонуються організаційно-економічні заходи для забезпечення подальшого розвитку консалтингової діяльності в Україні шляхом створення професійного консультаційного об’єднання, яке мало б змогу зменшити залежність країни від іноземних експертів, та внесенням консалтингу, як виду економічної діяльності, до державного класифікатора. Зроблено висновки про нестабільний розвиток консалтингової діяльності, та шляхи покращення її стану у майбутньому.