Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
12 результатів
Результати пошуку
Публікація Роль мікро-, малого і середнього бізнесу у становленні інноваційної моделі економіки України(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Линник, Олена ІванівнаУ статті розглянута економічна сутність понять "інновація", "інноваційна модель розвитку". Представлено результати дослідження показників інноваційного потенціалу країн у глобальному інноваційному просторі, визначено місце України у рейтингу країн за показником інноваційності економіки, виокремлено ключові фактори, що вплинули на розвиток інноваційної моделі економіки України. Відзначено деякі негативні зміни, що відбулися у динаміці Глобального інноваційного індексу України, що свідчить про сукупність важливих проблем, які в сучасних умовах економічної та політичної нестабільності залишаються невирішеними. Обґрунтовано, що в країнах з високим інноваційним потенціалом велику роль у розвитку інноваційної моделі економіки грає малий та середній бізнес. Відзначено конкурентні переваги мікро-, малого і середнього бізнесу, порівняно з великим, у здатності швидко реагувати на запити споживачів, більш динамічно та оперативно розвиватися, орієнтуючись на інновації. При цьому досліджено, що діяльність і розвиток малого бізнесу більш вразливі до впливу непередбачуваних ринкових загроз, ніж суб'єктів великого та середнього. Визначено, що, незважаючи на їхню вразливість, до повномасштабної російсько-української війни мікро-, малі та середні підприємства були в Україні найбільшими роботодавцями. Наголошено, що, навіть у надзвичайно важкий воєнний час, у ВВП країни велику частку складають саме підприємства мікро-, малого та середнього бізнесу. Надано інформацію про деякі урядові заходи з підтримки підприємництва у воєнний час, зроблено наголос, що цих дій недостатньо, і сектор малого і середнього бізнесу потребує більш ефективної фінансової підтримки. Проведений аналіз інноваційної діяльності українських підприємств за 10 років дозволив визначити негативні тенденції та надати інформацію про пріоритетні напрями інноваційного розвитку країни у наступні післявоєнні роки, зробити висновок про необхідність створення стимулів для молодих науковців та інноваторів працювати у рідній державі, бо вони б стали в нагоді в період післявоєнної реконструкції країни.Публікація Концептуальні підходи оцінки інноваційного потенціалу підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Маковоз, Оксана Сергіївна; Кузьменко, Тетяна СергіївнаСкладність інноваційного потенціалу підприємства як предмета дослідження та його багатогранність зумовлюють велику кількість підходів до його оцінки. Тому актуальним напрямом досліджень є розробка комплексного підходу щоб оперативно і повно діагностувати стан існуючого інноваційного потенціалу підприємства. Оцінка інноваційного потенціалу підприємства - це сукупність аналітичних процедур по визначенню його кількісних і якісних характеристик яка висловлює певне ставлення до цього об'єкту того, хто оцінює відповідно до вибраної системи відносин. Мінливе та динамічне бізнес-середовище вимагає активної інноваційної діяльності, яка забезпечує загальний розвиток підприємства, а також удосконалення або підтримку на необхідному рівні його конкурентоспроможності. При цьому ведення інноваційної діяльності супроводжується значними ризиками та загрозами. Оцінка та управління інноваційним потенціалом підприємства покликане знизити рівень ризиків та можливих наслідків від їх виникнення. Вказані процеси складаються з низки етапів, одним з яких є прийняття управлінських рішень щодо вибору та реалізації тієї чи іншої інноваційної стратегії. Управлінські рішення неможливі без достовірної та повної інформації про об’єкт керування. У свою чергу визначення підприємством стратегії розвитку залежить від основних характеристик наявного інноваційного потенціалу підприємства, який є необхідною умовою інноваційної діяльності та виступає у якості вирішального фактору підвищення конкурентоспроможності підприємства. Тому, щоб об’єктивно оцінити поточну ситуацію, знайти конкурентні переваги та підвищити результативність управління підприємством загалом необхідно проаналізувати наявний інноваційний потенціал та виявити резерви ефективності. Предметом дослідження та аналізу є інноваційний потенціал підприємства та його компоненти. Основна мета статті – сформулювати та обґрунтувати концептуальні підходи до оцінки інноваційного потенціалу підприємства.Публікація Теоретико-методичні основи формування інноваційного потенціалу підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Кузьменко, Тетяна Сергіївна; Горбунов, Микола Петрович; Маковоз, Оксана СергіївнаУ роботі було розглянуте поняття інноваційного потенціалу та представлена його структура. Зроблено огляд умов формування інноваційного потенціалу, етапи та особливости його проведення, аналіз останніх досліджень і публікацій. З'ясовано, що переважна більшість наукових робіт з даної проблематики торкається аналізу певних аспектів інноваційного потенціалу організації. Зроблено висновки, що мінімізації помилок служитиме використання декількох методів оцінки при формуванні інноваційного потенціалу.Документ Інноваційний маркетинг і його вплив на розвиток підприємств кондитерської галузі(НТУ "ХПІ", 2017) Квітчата, Світлана ОлександрівнаУ статті проаналізована конкурентна ситуація в кондитерській галузі України, обґрунтована важливість інноваційного маркетингу для підприємств-виробників кондитерської продукції, виявлені особливості інноваційної маркетингової діяльності кондитерських підприємств в Україні і показано вплив інноваційного маркетингу на розвиток підприємств галузі, зроблено висновки щодо інноваційного потенціалу кондитерських підприємств і його основних складових, удосконалено модель процесу управління інноваційним маркетингом.Документ Проблеми та перспективи розвітку інноваційного потенціалу України(НТУ "ХПІ", 2018) Долина, Ірина ВолодимирівнаРозглянуто основні складові сучасного стану інноваційної політики в Україні. Розглянуто складові інноваційного потенціалу, висвітлено основні проблеми державної підтримки розвитку інноваційного потенціалу, визначено основні напрями удосконалення регулюючого впливу держави на хід інноваційних процесів. На базі проаналізованих даних запропоновані напрями вдосконалення інноваційного розвитку України.Документ Аналіз проблем інноваційної активності промислових підприємств(НТУ "ХПІ", 2017) Тимофєєва, Катерина ОлександрівнаДосліджено стан та тенденції розвитку інноваційної діяльності промислових підприємств України. Виявлено чинники та перешкоди, які гальмують активізацію інноваційної діяльності підприємств промислового комплексу та сформовані можливі шляхи їх подолання. Звернута увага на недостатню державну та регіональну підтримку розробкам і впровадженню інноваційних проектів. Визначено заходи щодо активізації інноваційної діяльності промислових підприємств України.Публікація Інноваційна культура сучасного підприємства(НТУ "ХПІ", 2014) Погорєлова, Тетяна Олексіївна; Колотюк, Олена Іванівна; Шевченко, А. С.У статті розглянуто проблеми ефективності інноваційної діяльності, яка залежить від її організації, інтелектуального й інноваційного потенціалу підприємства, а значною мірою від стилю керівництва. Поняття інноваційної культури, яке розглядається як цілісна система вироблених в організації, і притаманних її членам моделей поведінки, що впливають на модус, спосіб життєдіяльності організації. Забезпечення, інноваційним потенціалом, конкурентоспроможності підприємства, та залежність стимулювання його розвитку від інноваційної культури.Документ Стратегія розвитку інноваційної діяльності підприємства України на сучасному етапі(НТУ "ХПІ", 2012) Квятковська, Л. А.; Воробйова, Л. Д.; Волкова, Ю. В.В статті розглянуто особливості формування стратегії розвитку інноваційної діяльності українських підприємств за визначеними типами стратегії інноваційної діяльності. Визначені основні етапи інноваційної стратегії підприємства та критерії, що характеризують ефективність інноваційної діяльності підприємства.Документ Методологія дослідження інноваційної діяльності підприємства(НТУ "ХПІ", 2013) Палієнко, А. О.Пропонується програма виявлення інноваційного потенціалу підприємства та його інноваційної діяльності. В роботі розглядаються підходи до аналізу становища підприємства в сфері інноваційної політики, наведено систему показників, за допомогою яких можна охарактеризувати інноваційну активність організації. Запропоновано методику проведення аналізу інноваційної діяльності та його етапи.Документ Сучасні теоретико-методичні підходи до оцінки ефективності використання інноваційного потенціалу підприємства(НТУ "ХПІ", 2013) Матросова, Вікторія Олександрівна; Гончар, Ю. В.; Романчук, К. В.У статті систематизовано та досліджено теоретичні підходи до визначення сутності інноваційного потенціалу підприємства. На основі системного та комплексного підходів запропоновано узагальнююче визначення інноваційного потенціалу та його структури, яка показує, що інноваційна складова є притаманною для всіх структурних елементів економічного потенціалу підприємства, оскільки виступає забезпечувальним елементом і внутрішнім джерелом створення основних інновацій у процесі управління ним. В статті також розглядаються теоретико-методичні підходи щодо формування комплексної системи оцінки ефективності використання інноваційного потенціалу підприємства.