Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
15 результатів
Результати пошуку
Публікація Інновації управління якістю бізнес-планування логістики готельно-ресторанних послуг(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Стригуль, Лариса Станіславівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Якименко-Терещенко, Наталія ВасилівнаНа основі здійсненого комплексу досліджень автором проаналізовано сучасний стан та перспективи впровадження інновацій управління якістю бізнес-планування логістики готельно-ресторанних послуг, як одного з вагомих інструментів стимулювання відновлення та підвищення ефективності сфери гостинності з огляду на сучасні підходи до формування складових бізнес-планування на засадах теорії управління якістю послуг. Проведене авторське дослідження дозволило визначити, що якість стала вирішальним показником конкурентоспроможності, ефективності й надійності підприємств, відповідно якісне бізнес-планування логістики готельно-ресторанних послуг є стратегічним завданням ефективної діяльності готельно-ресторанного бізнесу, логістичний підхід передбачає роботу з потоками процесів, що сприяє зростанню конкуренто-спроможності за рахунок ефективного управління підприємством. Визначено, що бізнес-план діяльності готельно-ресторанного господарства повинен мати розділи, що враховують не лише фінансово-господарську та маркетингову складові, але й відокремлені особливості функціонування логістичних ланцюгів готельно-ресторанних послуг, з урахуванням системи управління якості та оцінювання їх якісної складової на всіх етапах бізнес-планування. Доведено, що на операційному рівні впровадження управління якістю у процеси бізнес-планування докорінно змінює саму концепцію формування його складових, з урахуванням імплементації інструментарію контролю системи управління якістю послуг. Сформовано авторське розуміння рівнів управління якістю логістики готельноресторанних послуг. Визначено, що потенціал розвитку вітчизняного готельно-ресторанного бізнесу з точки зору наявності можливостей є дуже вагомим та недооціненим, як з точки зору розвитку окремого бізнесового проєкту так і внеску в економіку загальнодержавного рівня. Доведено, що впровадження інновацій в реалізацію системи управління якістю бізнес-планування логістики готельно-ресторанних послуг є складним та багатогранним процесом, що потребує координації всіх складових стратегічних перспектив: управління змінами; лінменеджмент/"Зелена стратегія"; топ-менеджмент; ІТ-технології; механізм управління якістю. Відхід від стандартизованих класичних методів управління та впровадження інновацій теорії управління якістю бізнес-планування готельно-ресторанних послуг є дієвим інструментом для підвищення ефективності бізнес-процесів. Бізнес-планування ланцюгів логістики готельно-ресторанних послуг на засадах управління якістю відкриває нові шляхи забезпечення високого рівня конкурентоспроможності підприємств готельно-ресторанного бізнесу і як наслідок відповідність якості послуг, що надаються кінцевому споживачеві їх вартісній складовій.Публікація Дослідження перспектив впровадження інноваційних підходів управління якістю в бізнес-плануванні готельно-ресторанного господарства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Стригуль, Лариса Станіславівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Куниця, Катерина ВікторівнаНа основі здійсненого комплексу досліджень автором проаналізовано сучасний стан та перспективи перспектив впровадження інноваційних підходів управління якістю в бізнес-плануванні готельно-ресторанного господарства, як одного з провідних інструментів стимулювання відновлення та підвищення ефективності сфери гостинності з огляду на новітні підходи до формування складових бізнес-планування на засадах теорії управління якістю послуг. Проведене авторське дослідження дозволило визначити, що чинники, які обумовлюють характер і спрямованість нововведень бізнес-планування на підприємствах готельно-ресторанного господарства залежать від великої кількості факторів загалом та його елементів зокрема, так і управління якістю послуг, що є надзвичайно важливим аспектом діяльності індустрії гостинності нашої держави щодо ефективного управління економічними процесами і потребують відповідного оновлення підходів до їх реалізації, забезпечення, розробки та якісного перегляду щодо їх впровадження у життя саме в концепті сталого розвитку управління якістю. Здійснено дослідження статистики прибуткової нерухомості нашої країни та порівняльний аналіз потенційний запит на наявність та розширення сфери гостинності населення України, систематизовано та проаналізовано чинники негативного впливу на їх рівень. Надано удосконалене авторське розуміння напрямків та перспектив впровадження інноваційних підходів управління якістю в бізнес-плануванні готельно-ресторанного господарства. Також стисло досліджено основні ознаки та принципи система загального управління якістю - TQM, яка орієнтована на постійне поліпшення якості всієї організації та мінімізацію виробничих витрат та організації системи управління якістю, розробленої на основі стандарту ISO 9001. Доведено, що впровадження інноваційних підходів управління якістю в бізнес-плануванні готельно-ресторанного господарства є складним та многогранним процесом, потребує переосмислення та відходу від стандартизованих класичних методів, з урахуванням необхідності запровадження до їх складу методів теорії управління якістю. Впровадження інноваційних підходів управління якістю бізнес-планування можуть стати ефективним інструментом для модернізації та адаптації до сучасних стандартів і вимог клієнтів, сприяти впровадженню інновацій та покращенню ефективності бізнес-процесів.Документ Контроль якості як складова ефективної діяльності підприємства у сучасних умовах господарювання(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Почтовюк, Андрій Борисович; Бала, Володимир Володимирович; Уманська, Катерина Олександрівна; Коробка, Вадим СтаніславовичУ статті визначено доцільність управління якістю, що слугує запорукою успішності бізнесу для українських підприємств. Розкрито основи контролю якості на засадах циклу Демінга-Шухарта для забезпечення постійного поліпшення і адаптації до змінних умов середовища функціонування. Розкрито еволюцію процесно-орієнтованих підходів до контролю якості, зокрема: покроковий (удосконалення процесів за Е. Демінгом) та комплексно-процесний (врахування усіх чинників впливу на кінцевий результат поодинці та укомплексі). Обґрунтовано актуальність упровадження систем контролю якості на підприємствах у контексті вимог оновленого міжнародного стандарту ISO 9001:2015. Також у статті досліджено сутність процесного підходу, окреслено його основні переваги. Узагальнено наявні теоретичні підходи до питань упровадження процесного підходу. Зазначено, що цикл Демінга-Шухарта (PDCA-цикл) дозволяє підприємству визначати та реалізовувати можливості для поліпшення якості. Авторами акцентовано увагу на необхідності інтеграції PDCA-циклу та процесного підходів заради кращого співвідношення з бізнес-цілями промислових підприємств. Надано перелік стійких конкурентних переваг за умов контролю якості продукції/послуг та модель системи контролю якості, в основу якої покладено процеси. Доведено, що в сучасних умовах мінливого бізнес-середовища важливо забезпечити такі умови контролю якості, за яких кожен етап має бути спрямований на виправлення причини недоліків, виявлених під час попереднього циклу. Було підкреслено, що базисом для цього процесу є прагненням до вдосконалення діяльності, тобто здатність суб’єкта господарювання до задоволення потреб і очікувань усіх зацікавлених сторін. Для більш об’єктивної оцінки цього твердження зазначено, що з позицій контролю за якістю прагнення ділової досконалості являє собою прагнення до лідерства шляхом створення додаткової цінності для кінцевого споживача.Документ Многоуровневая модель управления процессом(НТУ "ХПИ", 2017) Перпери, Людмила Михайловна; Оборский, Геннадий Александрович; Голобородько, Анна МихайловнаОпределены атрибуты процесса, порядок его реализации с указанием конкретных действий и ответственных за его осуществление с целью получения информации, необходимой для последующей оценки процесса и определения его возможностей. Предложена многоуровневая модель управления процессом. Показано на примере применение модели управления при регламентации процесса проектирования и разработки образовательных программ в Одесском национальном политехническом университете с применением цикла Plan-Do-Check-Act (PDCA), который реализуется отдельно на каждом уровне управления. Выполнение различных видов деятельности в рамках процесса с применением цикла PDCA позволяет установить планы для каждой области деятельности на разных уровнях, провести анализ, оценку, корректирующие и улучшающие действия для выполненных работ.Документ Системний аналіз передумов ініціації проектів ремонту та утримання автомобільних доріг(НТУ "ХПІ", 2017) Парасочка, Аліна Павлівна; Хрутьба, Вікторія ОлександрівнаРозглянуто процес експлуатації автомобільної дороги як систему, у вигляді моделі типу "чорної скриньки". Визначено вхідні та вихідні параметри системи, які дозволяють глибше проаналізувати зв‘язки між окремими елементами, що формують транспортно-експлуатаційний стан дороги. Процес експлуатації автомобільної дороги розглядається, як портфель проектів підприємства, кожен із яких реалізується за визначеною процедурою, має свої вимоги до окремих фаз проекту, потребує своїх ресурсів.Документ Моделирование организационных структур управления инвестиционными строительными проектами(НТУ "ХПИ", 2016) Кучма, О. А.; Сологуб, И. А.Рассматривается моделирование организационных структур взаимодействия основных участников реализации инвестиционных проектов в строительстве, направленное на комплексный анализ проблемы управления качеством строительной продукции с учетом современных тенденций проект-менеджмента. Предлагается участие инжиниринговых компаний, использующих проектно-ориентированную систему управления, которая имеет возможность активного влияния на эффективность использования инвестиционных ресурсов, качества, надежности и безопасности проектов, и является важным связующим звеном и координатором взаимодействий всех участников жизненного цикла проекта.Документ Мультистейкхолдерная модель управления качеством образовательного проекта(НТУ "ХПИ", 2015) Гусева, Ю. Ю.; Канцевич, М. В.; Чумаченко, И. В.Проведен анализ подходов к определению заинтересованных сторон проектов, реализуемых в высших учебных заведениях. Сформирована модель управления качеством образовательного проекта с учетом влияния заинтересованных сторон. Предлагается механизм распознавания новых групп стейкхолдеров проекта на основе теории множеств.Документ Впровадження системи контролю якості на вітчизняних підприємствах як запорука економічного розвитку України(НТУ "ХПІ", 2012) Білоконь, Т. В.; Позднякова, Ольга КостянтинівнаВ роботі досліджуються проблеми управління якістю на вітчизняних підприємствах та запропоновано заходи щодо обов'язкового впровадження сертифікації на відповідність МС ISO 9000 на підприємствах України.Документ Моделирование технологических процессов обработки корпусных деталей с применением управляющих сетей Петри(НТУ "ХПИ", 2014) Приходько, Ольга Юрьевна; Слипченко, Сергей ЕвгеньевичВ статье рассматривается интерпретация управляющих сетей (SN), которая построена на основе безопасных сетей Петри (SPN). Приведено обоснование применения сетей Петри при решении задач технологии машиностроения. На примере задачи об эффективном использовании производственных ресурсов продемонстрированы возможности SN, проведено сравнение с моделями на основе безопасных сетей Петри. Рассмотрена возможность моделирования паралельных процессов обработки сложных деталей на базе SPN.Документ Дифференциация международных стандартов в процессе подготовки производства(НТУ "ХПИ", 2014) Набока, Елена Владимировна; Колесник, Мария ЭдуардовнаВ работе проведен анализ стандартов ISO и даны рекомендации по их применению при любых видах производства, во всех организациях независимо от вида деятельности, размера организации и поставляемой продукции (услуг). Выявлена взаимосвязь между основными стандартами качества продукции. Предложены требования, которые могут применяться для разработки системы качества изготовления продукции.