Користувач:
Фощій, Петро Миколайович

Вантажиться...
Зображення профілю

Email

Дата народження

Дослідницькі проекти

Структурні одиниці

Посада

Прізвище

Ім'я

Ім'я

Фощій, Петро Миколайович

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 23
  • Ескіз
    Публікація
    Основні принципи та етапи формування конкурентної стратегії промислового підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Фощій, Марія Дмитрівна; Фощій, Петро Миколайович
    У статті досліджено теoретичні i практичні заcади формування конкурентної стратегії промислового підприємства. Виділено завдання конкурентної стратегії промислового підприємства. Відповідно до визначених завдань описано вимоги, які потрібно враховувати при формуванні конкурентної стратегії. Проаналізовано різні підходи до процесу формування конкурентної стратегії. Вивчення фахової літератури дало змогу виокремити такі основні принципи формування конкурентної стратегії. Для підвищення ефективності впровадження конкурентної стратегії процес формування має бути тісно пов’язаний із її реалізацією, в ході якої об’єктами коригувань стають виявлені відхилення. Слід зазначити, що процес формування конкурентної стратегії промислового підприємства повинен характеризуватися комплексністю та завершеністю. В роботі виділено послідовність етапів процесного підходу до формування конкурентної стратегії промислового підприємства. В основі процесного підходу до формування конкурентної стратегії лежить загальна стратегія підприємства, яка являє собою комплексний план діяльності промислового підприємства, що забезпечує реалізацію його місії та цілей і орієнтований переважно на підвищення довгострокової ефективності. Концепція ж являє собою комплекс певних положень, які пов’язані головною ідеєю та спрямовані на досягнення конкретної мети. Незважаючи на особливості процесу формування конкурентної стратегії промислового підприємства, більшість підходів об'єднує спільна мета – створення більшої цінності для споживачів і інших зацікавлених сторін порівняно з конкурентами. Формування дієвої конкурентної стратегії є складним і багатогранним процесом, необхідною передумовою досягнення стійкого функціонування підприємства, і має безперечну практичну цінність. Реалізація конкурентної стратегії з урахуванням ситуації на ринку та своєчасним аналізом та реагуванням на відхилення від цільових орієнтирів та реакцією на зовнішні й внутрішні зміни дозволить підприємству сформувати та зміцнити свої конкурентні переваги й становище на ринку.
  • Ескіз
    Публікація
    Визначення конкурентних стратегій підприємств кондитерської промисловості залежно від їхнього впливу на результативність
    (Таврійський національний університет ім. В. І. Вернадського, 2020) Фощій, Петро Миколайович; Краснокутська, Наталія Станіславівна
    У статті проведено аналіз заявлених конкурентних стратегій вибіркової сукупності підприємств кондитерської промисловості України, яка складається з 12 підприємств – лідерів галузі з публічною звітністю. Оскільки заявлені стратегії можуть не відповідати реальній поведінці підприємств на ринку, у статті проведено дослідження дійсних конкурентних стратегій підприємств вибіркової сукупності залежно від результативності їхньої діяльності. Для цього представлено методичний підхід до бальної експрес-оцінки проекцій результативності діяльності підприємств та ідентифікації реальної конкурентної стратегії, який базується на розрахунку показників результативності за чотирма проекціями. Проведено узагальнення оцінок за кожною представленою проекцією результативності та сформовано висновок щодо реальних конкурентних стратегій підприємств кондитерської промисловості залежно від їхнього впливу на результативність.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до практичних занять з навчальної дисципліни "Ризикологія"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Горова, Ксенія Олександрівна; Фощій, Петро Миколайович
    Підприємницька діяльність завжди пов'язана з ризиком, обумовленим наявністю ряду факторів, вплив яких на результати діяльності не можна заздалегідь точно визначити. У практичній діяльності необхідно враховувати, що на економічні процеси, що розвиваються за умов невизначеності, конфліктності та дефіциту об’єктивної статистичної інформації, впливають некеровані чинники. Цей факт суттєво змінює процес прийняття як стратегічних, так і тактичних та оперативних рішень. Ризик являє собою невід'ємну складову виробничих відносин. Оскільки цілком уникнути ризиків неможливо, ними можна і потрібно усвідомлено керувати, не забуваючи про те, що усі види ризиків пов'язані між собою і їх рівень не є статичним, а постійно змінюється під впливом змін у зовнішньому і внутрішньому середовищі. Дисципліна спрямована на опанування принципами і методами управління ризиками, що виникають в процесі господарської діяльності підприємства. Метою викладання навчальної дисципліни «Ризикологія» є забезпечення розуміння різноманіття економічних ризиків, що виникають у процесі господарської діяльності, урахування їх при прийнятті управлінських рішень і розробку заходів щодо зменшення їх впливу на показники ефективності функціонування підприємства та його господарський механізм. До задач курсу належить: формування у студентів відповідного рівня знань, які б дали їм можливість класифікувати види ризиків за причинами їх виникнення, підбирати методи кількісної оцінки, сприйнятливі для кожного з видів; отримання студентами теоретичної та практичної підготовки з питань зниження ризиків; засвоєння основних методів і моделей прийняття багатоцільових рішень за умов невизначеності та ризику; розвиток уміння застосовувати методи управління ризиком на вітчизняних підприємствах.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до самостійної роботи з навчальної дисципліни "Ризикологія"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Горова, Ксенія Олександрівна; Фощій, Петро Миколайович
    Ризик являє собою невід'ємну складову виробничих відносин. Оскільки цілком уникнути ризиків неможливо, ними можна і потрібно усвідомлено керувати, не забуваючи про те, що усі види ризиків пов'язані між собою і їх рівень не є статичним, а постійно змінюється під впливом змін у зовнішньому і внутрішньому середовищі. Дисципліна спрямована на опанування принципами і методами управління ризиками, що виникають в процесі господарської діяльності підприємства. Метою викладання навчальної дисципліни «Ризикологія» є забезпечення розуміння різноманіття економічних ризиків, що виникають у процесі господарської діяльності, урахування їх при прийнятті управлінських рішень і розробку заходів щодо зменшення їх впливу на показники ефективності функціонування підприємства та його господарський механізм. До задач курсу належить: формування у студентів відповідного рівня знань, які б дали їм можливість класифікувати види ризиків за причинами їх виникнення, підбирати методи кількісної оцінки, сприйнятливі для кожного з видів; отримання студентами теоретичної та практичної підготовки з питань зниження ризиків; засвоєння основних методів і моделей прийняття багатоцільових рішень за умов невизначеності та ризику; розвиток уміння застосовувати методи управління ризиком на вітчизняних підприємствах. У процесі вивчення дисципліни студенти повинні засвоїти матеріал, мати можливість обговорити питання дискусійного характеру на семінарських заняттях, самостійно розібрати окремі проблемні питання курсу. Закріплення отриманих знань здійснюється за допомогою завдань, запропонованих даними методичними вказівками.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з навчальної дисципліни "Ризикологія"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Горова, Ксенія Олександрівна; Фощій, Петро Миколайович
    Ризик являє собою невід'ємну складову виробничих відносин. Оскільки цілком уникнути ризиків неможливо, ними можна і потрібно усвідомлено керувати, не забуваючи про те, що усі види ризиків пов'язані між собою і їх рівень не є статичним, а постійно змінюється під впливом змін у зовнішньому і внутрішньому середовищі. Дисципліна спрямована на опанування принципами і методами управління ризиками, що виникають в процесі господарської діяльності підприємства. Метою викладання навчальної дисципліни «Ризикологія» є забезпечення розуміння різноманіття економічних ризиків, що виникають у процесі господарської діяльності, урахування їх при прийнятті управлінських рішень і розробку заходів щодо зменшення їх впливу на показники ефективності функціонування підприємства та його господарський механізм. До задач курсу належить: формування у студентів відповідного рівня знань, які б дали їм можливість класифікувати види ризиків за причинами їх виникнення, підбирати методи кількісної оцінки, сприйнятливі для кожного з видів; отримання студентами теоретичної та практичної підготовки з питань зниження ризиків; засвоєння основних методів і моделей прийняття багатоцільових рішень за умов невизначеності та ризику; розвиток уміння застосовувати методи управління ризиком на вітчизняних підприємствах. У процесі вивчення дисципліни студенти повинні засвоїти матеріал, мати можливість обговорити питання дискусійного характеру на семінарських заняттях, самостійно розібрати окремі проблемні питання курсу. Закріплення отриманих знань здійснюється за допомогою написання студентами контрольних робіт відповідно завданням, запропонованим даними методичними вказівками .
  • Ескіз
    Публікація
    Методологія антикризового управління підприємством
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Орлюк, К. С.; Фощій, Петро Миколайович
    Досліджено методологію антикризового управління підприємством. Виділено чотири фази кризи підприємства і визначити напрямки відповідних їм управлінських рішень. Сформовано і підтверджено таку гіпотезу: заходи з подолання кризи підприємства можуть бути організовані у вигляді проєкту і, отже, антикризове управління може здійснюватися на основі проєктного підходу На підставі аналізу літератури, наведемо методичні рекомендації до механізму здійснення антикризового управління які включають 5 етапів.
  • Ескіз
    Публікація
    Основи концепції "бережливе виробництво"
    (ФОП Томенко Ю. І., 2022) Фощій, Марія Дмитрівна; Фощій, Петро Миколайович
  • Ескіз
    Публікація
    Класифікація конкурентних стратегій підприємства залежно від впливу на результативність
    (2018) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Фощій, Петро Миколайович
    У статті досліджено і систематизовано науково-методологічні підходи до поняття "результативність діяльності підприємств". На основі аналізу поняття результативності діяльності було виділено 4 проекції результативності. На основі класифікації основних показників результативності в проекційному погляді в статті представлено класифікацію конкурентних стратегій залежно від очікуваної результативності. У результаті отримано 4 види конкурентних стратегій, які одразу чинять вплив на одні, дві, три чи чотири проекції результативності діяльності підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Методологія оцінки конкурентоспроможності підприємств
    (НТУ "ХПІ", 2014) Фощій, Петро Миколайович
    У статті досліджені методи оцінки конкурентоспроможності підприємств, проаналізовано переваги та недоліки кожного з них та можливості їх застосування. Узагальнено підходи до їх використання. Проведена уточнена класифікація існуючих методів оцінки конкурентоспроможності суб'єктів господарювання. Охарактеризовано фактори впливу на конкурентоспроможність вітчизняних підприємств. Розглянуто різноманітні методи оцінки конкурентоспроможності підприємств.
  • Ескіз
    Публікація
    Особливості розвитку молочної промисловості
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Фощій, Марія Дмитрівна; Фощій, Петро Миколайович