Публікація:
Маркетингові дослідження розвитку продуктових роздрібних мереж в Україні

dc.contributor.authorКітченко, Олена Миколаївнаuk
dc.contributor.authorМірошник, Марія Володимирівнаuk
dc.contributor.authorВасильцова, Світлана Олександрівнаuk
dc.date.accessioned2017-02-15T12:15:43Z
dc.date.available2017-02-15T12:15:43Z
dc.date.issued2015
dc.description.abstractПроаналізована динаміка товарообігу роздрібних підприємств України. Визначено, що найбільш істотну роль у забезпеченні зростання товарообігу роздрібного сектора економіки забезпечують роздрібні мережі, деталізовані топ-10 українських ритейлерів з товарообігу. Встановлені складові, які можуть здійснювати вплив на рівень інтенсивності конкуренції та визначені інструменти залучення споживачів до торгівельних центрів.uk
dc.description.abstractThis paper discusses the development of the retail network of retail sector in Ukraine. The main aim of the study is conducting the market research of retail chains in Ukraine by the example of retailers operating in the market in order to further define the background and dynamics of the retail market of Ukraine, as well as study the role of retailers in ensuring the increase of retail sector. The basis of the study was dialectical and systematic approaches; methods of forecasting and modeling to determine the main components which may have a significant impact on the level of intensity of competition among national food chains. The results of conducted research lead to the conclusion that the most important role in the growth of retail sector in Ukraine provide retailers. It is marked that the main components that affect the level of intensity of competition are: threat of new store formats, bargaining power of suppliers, threat of entry of new competitors and the market power of buyers. The obtained results can be used by marketing managers involved in research in the field of consumer markets, as well as in decision-making in the management of marketing retailers. These experiments allow to generalize the experience of the EU countries grocery chains for control the retail market, as well as specificate the factors of influencing on buyers and tools to attract customers to the shopping center.en
dc.identifier.citationМірошник М. В. Маркетингові дослідження розвитку продуктових роздрібних мереж в Україні / М. В. Мірошник, О. М. Кітченко, С. О. Васильцова // Технологічний аудит та резерви виробництва = Technology audit and production reserves. – 2015. – № 1/5 (21). – С. 94-98.uk
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3868-5653
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0902-7587
dc.identifier.urihttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/27218
dc.language.isouk
dc.publisherПолтавська державна аграрна академія, ПП "Технологічний Центр"uk
dc.subjectтоварообігuk
dc.subjectроздрібний секторuk
dc.subjectторгівельні мережіuk
dc.subjectспоживачіuk
dc.subjecttradeen
dc.subjectretail sectoren
dc.subjectretail chainsen
dc.subjectconsumersen
dc.titleМаркетингові дослідження розвитку продуктових роздрібних мереж в Україніuk
dc.title.alternativeMarketing research of development of food retail networks in Ukraineen
dc.typeArticleen
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationcbffd0b5-415f-42cb-860b-19cb932f819d
relation.isAuthorOfPublication6e1c1211-83f1-4023-bcd5-285cca9759b4
relation.isAuthorOfPublication866d1890-77ed-4c3b-ad03-b02208eb921e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverycbffd0b5-415f-42cb-860b-19cb932f819d

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз
Назва:
2015_Miroshnyk_Marketynhovi_doslidzhennia.pdf
Розмір:
157.59 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз недоступний
Назва:
license.txt
Розмір:
11.23 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: