Публікація: Конкурентні стратегії промислових підприємств, що надають ремонтні послуги
Дата
2015
Автори
Назва видання
ISSN
Назва тому
Видання
ВД "ІНЖЕК"
Анотація
Метою статті є розробка класифікації конкурентних стратегій промислових підприємств, адаптованої до специфіки ринку послуг ремонту, за критерієм глибини стратегічних перетворень. Проаналізовано підходи вчених до визначення ролі конкуренції в стратегічному управлінні. Виявлено значущість ринкової конкуренції в процесі розробки стратегій. Уточнено поняття конкурентної стратегії підприємства. Обґрунтовано необхідність розробки класифікації конкурентних стратегій за критерієм глибини стратегічних перетворень. Розроблена класифікація демонструє необхідний ступінь радикальності стратегічних змін. Розкрито зміст запропонованих конкурентних стратегій, уточнено умови їх використання.
The article is aimed to develop a classification of competitive strategies of industrial enterprises, adapted to the specifics of repair services, on the criterion of the depth of strategic transformations. Approaches of scientists to definition of the role of competition in strategic management have been analyzed. Significance of market competition in the process of developing strategies has been identified. The concept of competitive strategy of enterprise has been clarified. The necessity of developing the classification of competitive strategies based on on the criterion of the depth of strategic transformations has been substantiated. The developed classification demonstrates the necessary degree of radicalness in the strategic transformations. The content of the proposed competitive strategies has been disclosed, conditions for their use have been clarified.
The article is aimed to develop a classification of competitive strategies of industrial enterprises, adapted to the specifics of repair services, on the criterion of the depth of strategic transformations. Approaches of scientists to definition of the role of competition in strategic management have been analyzed. Significance of market competition in the process of developing strategies has been identified. The concept of competitive strategy of enterprise has been clarified. The necessity of developing the classification of competitive strategies based on on the criterion of the depth of strategic transformations has been substantiated. The developed classification demonstrates the necessary degree of radicalness in the strategic transformations. The content of the proposed competitive strategies has been disclosed, conditions for their use have been clarified.
Опис
Ключові слова
стратегія, конкуренція, конкурентна стратегія, класифікація конкурентних стратегій, strategy, competition, competitive strategy, competitive strategies classification
Бібліографічний опис
Дяченко Т. А. Конкурентні стратегії промислових підприємств, що надають ремонтні послуги / Т. А. Дяченко // Бізнес Інформ. – 2015. – № 6. – C. 150-154.