Публікація: Методи оптимізації рекламного бюджету при плануванні рекламної кампанії
Дата
2014
Назва видання
ISSN
Назва тому
Видання
НТУ "ХПІ"
Анотація
У роботі представлена математична постановка задачі оптимізації рекламного бюджету при
плануванні рекламної кампанії. Завдання оптимізації рекламних витрат представлено як завдання
розроблення плану рекламної кампанії, спрямованого на максимізацію прибутку, котрий отримано
від реалізації рекламованого товару, при обмеженому рекламному бюджеті, або на максимізацію
кількості рекламних контактів із представниками цільового сегменту. Проблема оптимізації
рекламної кампанії сформульована у вигляді задачі цілочисельного програмування.
An article describes theoretical principles of optimizationof an advertising budget of an enterprise. It describes on how to build and to use a model to optimize advertising costs while designing a campaign. An optimization task of advertising could be an advertising campaign development that aims to increase a total volume of company’s goods sales limited with an advertising budget. An advertising optimization task is formulated in the form of a linear integer programming. An optimization problem of an advertising budget is formulated as maximizing profits derived from a promoted product sale. An increasing of a company’s profit is not an endpoint and a campaign is evaluated by communicative efficiency. In this case an optimization of acommunication component is considered, e.g. to maximize a number of advertising contacts with representatives of a target segment.
An article describes theoretical principles of optimizationof an advertising budget of an enterprise. It describes on how to build and to use a model to optimize advertising costs while designing a campaign. An optimization task of advertising could be an advertising campaign development that aims to increase a total volume of company’s goods sales limited with an advertising budget. An advertising optimization task is formulated in the form of a linear integer programming. An optimization problem of an advertising budget is formulated as maximizing profits derived from a promoted product sale. An increasing of a company’s profit is not an endpoint and a campaign is evaluated by communicative efficiency. In this case an optimization of acommunication component is considered, e.g. to maximize a number of advertising contacts with representatives of a target segment.
Опис
Ключові слова
задача лінійного програмування, оптимізація рекламних витрат, рекламні контакти, прибуток, advertising budget, task of a linear programming, advertising expenses optimization, advertising campaign planning
Бібліографічний опис
Удянська Г. М. Методи оптимізації рекламного бюджету при плануванні рекламної кампанії / Г. М. Удянська, С. В. Чернобровкіна // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Темат. вип. : Технiчний прогрес та ефективнiсть виробництва. – Харків : НТУ "ХПІ". – 2014. – № 65 (1107). – С. 91-94.