Публікація: Стратегія оптимізації витрат на підприємстві в умовах кризи
Дата
2017
Назва видання
ISSN
Назва тому
Видання
НТУ "ХПІ"
Анотація
Будь-яке підприємство намагається отримати більший дохід від своєї діяльності, і, отже, скоротити витрати на виробництво і реалізацію продукції. Тому облік і оптимізація витрат є одним з найважливіших аспектів в діяльності підприємства. Особливо це важливо в умовах нестабільності і кризи. У даній статті розглядаються класифікація витрат на підприємстві, їх складова в собівартості продукції, аспекти формування витрат підприємства. Собівартість являє собою грошову форму вираження витрат і характеризує ступінь використання ресурсів на підприємстві, тому є одним з найважливіших показників ефективності діяльності. Результатом роботи є розробка стратегії підприємства в кризовій ситуації. Його основою є зниження собівартості продукції за рахунок оптимізації витрат.
Every company is trying to get more income from their operation, and therefore reduce the production costs and production release. Therefore, accounting and optimization are one of the most important aspects of the enterprise. It is especially in conditions of instability and crisis. This article discusses costs of classification in the enterprise, their constitment in the cost price, aspects of formation of consumption. Cost price is a monetary expression of consumption and characterizes measure of resources utilization of enterprise, therefore one of the most important performance indicators. Result is development of companie's strategy in crisis situation, it based on reduction of product cost through cost optimization.
Every company is trying to get more income from their operation, and therefore reduce the production costs and production release. Therefore, accounting and optimization are one of the most important aspects of the enterprise. It is especially in conditions of instability and crisis. This article discusses costs of classification in the enterprise, their constitment in the cost price, aspects of formation of consumption. Cost price is a monetary expression of consumption and characterizes measure of resources utilization of enterprise, therefore one of the most important performance indicators. Result is development of companie's strategy in crisis situation, it based on reduction of product cost through cost optimization.
Опис
Ключові слова
собівартість продукції, кризова ситуація, антикризове управління, оптимізація, enterprise, cost price, cost optimization
Бібліографічний опис
Дергач А. П. Стратегія оптимізації витрат на підприємстві в умовах кризи / А. П. Дергач, С. О. Васильцова // Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ" : зб. наук. пр. Сер. : Економічні науки. – Харків : НТУ "ХПІ", 2017. – № 24 (1246). – С. 63-66.