Публікація: Розробка заходів інформаційно-емоційного впливу на цільові групи щодо підвищення іміджу підприємства
Дата
2017
Назва видання
ISSN
Назва тому
Видання
НДЦ індустріальних проблем розвитку НАН України; Харківський національний економічний університет ім. С. Кузнеця
Анотація
Метою даної статті є розробка заходів інформаційно-емоційного впливу на цільові групи щодо підвищення іміджу підприємства. Проведено теоретичний аналіз для розуміння сучасної та актуальної сутності терміна "імідж підприємства". Запропоновано розглядати взаємозв'язок між іміджем та діяльністю підприємства на засадах маркетингу як філософії управління бізнесу. Підкреслено, що зазначені заходи належать одночасно і до кадрових, і до маркетингових, а отже, поєднують у собі елементи як внутрішнього, так і зовнішнього іміджу підприємства. Своєю чергою, передбачається, що інформаційно-емоційний вплив на цільові аудиторії споживачів здійснюється за допомогою комплексу маркетингових комунікацій, які розділено на дві групи: перші – класичні елементи маркетингових комунікацій, другі – ті, що базуються на залученні Інтернет-технологій та соціального медіа-маркетингу. З огляду на особливу роль виявленої групи заходів запропоновано процес прийняття рішень щодо розробки заходів з підвищення іміджу підприємства.
The article is aimed at developing the activities of informational and emotional impact on target groups to improve the enterprise’s image. A theoretical analysis for the purpose of understanding the contemporary and relevant essence of the term of "enterprise’s image" has been carried out. It has been suggested to consider the interrelationship between image and enterprise’s activity on the basis of marketing as philosophy of business management. It has been emphasized that these activities are both personnel-based and marketing-based, and, therefore, combine elements of both the internal and the external image of the enterprise. In turn, it is expected that informational and emotional impact on the target audience of consumers is carried out by means of a complex of marketing communications, which are divided into two groups: the first are the classic elements of marketing communications, the second – the ones that are based on Internet technologies and social media marketing. Bearing in mind the particular role of the identified group of activities, the process of decision-making for development of the activities to improve the enterprise’s image has been proposed.
The article is aimed at developing the activities of informational and emotional impact on target groups to improve the enterprise’s image. A theoretical analysis for the purpose of understanding the contemporary and relevant essence of the term of "enterprise’s image" has been carried out. It has been suggested to consider the interrelationship between image and enterprise’s activity on the basis of marketing as philosophy of business management. It has been emphasized that these activities are both personnel-based and marketing-based, and, therefore, combine elements of both the internal and the external image of the enterprise. In turn, it is expected that informational and emotional impact on the target audience of consumers is carried out by means of a complex of marketing communications, which are divided into two groups: the first are the classic elements of marketing communications, the second – the ones that are based on Internet technologies and social media marketing. Bearing in mind the particular role of the identified group of activities, the process of decision-making for development of the activities to improve the enterprise’s image has been proposed.
Опис
Ключові слова
імідж, розробка заходів, управління іміджем підприємства, інформаційно-емоційний вплив, процес прийняття рішень, image, development of activities, management of enterprise’s image, information and emotional impact, decision-making process
Бібліографічний опис
Райко Д. В. Розробка заходів інформаційно-емоційного впливу на цільові групи щодо підвищення іміджу підприємства / Д. В. Райко, Л. М. Цейтлін, Н. О. Дробаха // Бізнес Інформ = Business Inform. – 2017. – № 2. – С. 355-364.