Публікація:
Рейтинг впливу конкурентних стратегій на загальну результативність діяльності підприємств кондитерської промисловості

dc.contributor.authorФощій, Петро Миколайович
dc.contributor.authorКраснокутська, Наталія Станіславівна
dc.date.accessioned2024-03-14T12:40:13Z
dc.date.available2024-03-14T12:40:13Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractУ статті наведено чинники та визначено їхній вплив на загальну результативність діяльності підприємств кондитерської промисловості вибіркової сукупності. У результаті побудовано матрицю впливу чинників на загальну результативність діяльності підприємств кондитерської промисловості вибіркової сукупності. Для більш детального аналізу впливу чинників на результативність діяльності підприємств кондитерської промисловості вибіркової сукупності використано таксономічний метод порівняльного аналізу. Для цього представлено методичний підхід до проведення таксономічного аналізу впливу чинників на результативність діяльності підприємств кондитерської промисловості вибіркової сукупності. У результаті виявленого впливу чинників побудовано матрицю застосування конкурентної стратегії на результативність діяльності підприємств кондитерської промисловості. На основі отриманих результатів розрахунку рівня коефіцієнту таксономії та матриці впливу побудовано рейтинг впливу конкурентних стратегій на результативність діяльності підприємств кондитерської промисловості.
dc.description.abstractTo achieve competitive goals, the company must determine market positions, available resources, source of competitive advantages and the nature of market actions, i.e. to form a set of competitive strategies. Competitive strategy is one of the company's strategies, which is aimed at both competitors and consumers within the approaches, and determines how the company can achieve its strategic goals in a competitive market. That is why understanding the types of competitive strategy in the processes of enterprise management is especially relevant. Improving the effectiveness of competitive strategy is one of the decisive factors in the company's exit from the economic and technological crisis, and also plays a key role in solving problems of sustainable economic growth and creating conditions for improving solvency, i.e. improving effiiency. To create a mechanism for developing an effective competitive strategy, we will analyze the impact of factors on the overall performance of the confectionery industry. The article presents the factors and determines their impact on the overall performance of the confectionery industry's sample. As a result, a matrix of the factors' inflence on the overall performance of the confectionery industry's sample is constructed. For a more detailed analysis, a comparison of "reference effiiency" and that obtained as a result of the inflence of one or the other factor was presented. "Reference performance" is the performance most desirable for all four performance forecasts. A taxonomic method of comparative analysis was used for a more detailed analysis of the factors' inflence on the performance of the confectionery industry's sample. To do this, the article presents a methodological approach to taxonomic analysis of the factors' impact on the performance of the confectionery industry's sample. As a result of the revealed inflence of factors the matrix of competitive strategy's application on effiiency of the confectionery enterprises activity is constructed in the article. Based on the results of the taxonomy coeffiient level calculation and the impact matrix, a rating of the competitive strategies' impact on the confectionery industry effectiveness is built.
dc.identifier.citationФощій П. М. Рейтинг впливу конкурентних стратегій на загальну результативність діяльності підприємств кондитерської промисловості / Фощій П. М., Краснокутська Н. С. // Причорноморські економічні студії. – 2020. – Вип. 54. – С. 143-150.
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32843/bses.54-23
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9351-5828
dc.identifier.urihttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/75510
dc.language.isouk
dc.publisherПричорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
dc.subjectконкурентна стратегія
dc.subjectрезультативність
dc.subjectкласифікація конкурентної стратегії
dc.subjectрезультативність підприємств кондитерської промисловості
dc.subjectпроекції результативності діяльності підприємств
dc.subjectcompetition
dc.subjectcompetitive strategy
dc.subjecteffectiveness
dc.subjectclassifiation of competitive strategy
dc.subjectproductivity of the confectionery industry
dc.subjectprojection of the effectiveness of enterprises
dc.titleРейтинг впливу конкурентних стратегій на загальну результативність діяльності підприємств кондитерської промисловості
dc.title.alternativeRating of the influence of competitive strategies on overall performance of the confectionery enterprises
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationa37af770-915e-4637-bcd0-1bb28ab4c7f1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverya37af770-915e-4637-bcd0-1bb28ab4c7f1

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз
Назва:
PES_2020_54_Foshchii_Reitynh_vplyvu.pdf
Розмір:
284.01 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз недоступний
Назва:
license.txt
Розмір:
11.25 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: