Публікація: Model aspects of evaluating efficiency of the personnel management and motivation
Дата
2018
Назва видання
ISSN
Назва тому
Видання
Університет банківської справи Національного банку України
Анотація
This paper proposes methodological aspects of evaluation of organization efficiency of personnel management and motivation on the bases of application of economic and mathematical tools by implementing a three-component algorithmic model. The structural divisions heads’ work effectiveness evaluation is carried out on the basis of econometric systems of structural equations that allow you to rank personality, communicative, innovative, social and corporate managers characteristics that have the greatest impact on the overall performance indicators of the bank staff among which are considered amount of attracted funds; assessment of employee's compliance with the standard; activity efficiency (number of contracts); contribution to development. The obtained modeling results confirm the hypothesis that structural unit managers need to work on the development of their communicative, innovative, personal and social characteristics. Models for analyzing the personnel motivation factors on the bases of the methodology of multivariate statistical factor analysis with initial list of 13 main indicators of staff motivation are proposed; as a result, we set up the aggregated factors that reflect the properties of several motivational components such as financial, social incentives and medical insurance for employees. The model for estimating influence of motivation factors on results of bank's activity on the bases of nonlinear econometric functions is constructed. The regression equation of the motivation factors influence on the bank total profit is obtained. The proposed model toolkit for evaluation of efficiency of management and staff motivation will allow the bank's management to improve motivation and incentives mechanisms in order to raise efficiency of stuff productivity in direction of increasing bank profitability and competitiveness.
У статті запропоновано методологічні аспекти оцінки ефективності організації управління персоналом та мотивації на основі застосування економіко-математичного інструментарію шляхом реалізації трьохкомпонентної алгоритмічної моделі. Здійснено оцінку ефективності праці керівників структурних підрозділів на основі економетричних систем структурних рівнянь, що дозволяють ранжувати особистісні, комунікативні, інноваційні, соціальні та корпоративні характеристики, які в найбільшій мірі впливають на загальні показники ефективності роботи персоналу банку, серед яких розглядаються обсяг залучених коштів; оцінка працівника щодо відповідності стандарту; ефективність діяльності (кількість контрактів); вклад у розвиток. Отримані результати підтверджують гіпотезу, що керівникам структурних підрозділів треба працювати над розвитком своїх комунікативних, інноваційних, особистих та соціальних характеристик. Запропоновані моделі аналізу факторів мотивації персоналу за методологією багатовимірного статистичного факторного аналізу на основі вихідного переліку з 13 основних показників мотивації персоналу, у результаті чого сформовані агреговані фактори, що відбивають властивості декількох мотиваційних компонентів, а саме: матеріального стимулювання робітників, соціального стимулювання та охорони здоров’я персоналу. Побудовано модель оцінки впливу факторів мотивації на результати діяльності банку на основі нелінійних економетричних функцій. Отримано регресійне рівняння впливу факторів мотивації на загальний прибуток банку.Запропонований модельний інструментарій оцінювання ефективності управління та мотивації персоналу дозволить керівництву банку вдосконалити механізми стимулювання та заохочення працівників з метою підвищення ефективності їх праці в напрямі підвищення прибутковості та конкурентоспроможності банку.
У статті запропоновано методологічні аспекти оцінки ефективності організації управління персоналом та мотивації на основі застосування економіко-математичного інструментарію шляхом реалізації трьохкомпонентної алгоритмічної моделі. Здійснено оцінку ефективності праці керівників структурних підрозділів на основі економетричних систем структурних рівнянь, що дозволяють ранжувати особистісні, комунікативні, інноваційні, соціальні та корпоративні характеристики, які в найбільшій мірі впливають на загальні показники ефективності роботи персоналу банку, серед яких розглядаються обсяг залучених коштів; оцінка працівника щодо відповідності стандарту; ефективність діяльності (кількість контрактів); вклад у розвиток. Отримані результати підтверджують гіпотезу, що керівникам структурних підрозділів треба працювати над розвитком своїх комунікативних, інноваційних, особистих та соціальних характеристик. Запропоновані моделі аналізу факторів мотивації персоналу за методологією багатовимірного статистичного факторного аналізу на основі вихідного переліку з 13 основних показників мотивації персоналу, у результаті чого сформовані агреговані фактори, що відбивають властивості декількох мотиваційних компонентів, а саме: матеріального стимулювання робітників, соціального стимулювання та охорони здоров’я персоналу. Побудовано модель оцінки впливу факторів мотивації на результати діяльності банку на основі нелінійних економетричних функцій. Отримано регресійне рівняння впливу факторів мотивації на загальний прибуток банку.Запропонований модельний інструментарій оцінювання ефективності управління та мотивації персоналу дозволить керівництву банку вдосконалити механізми стимулювання та заохочення працівників з метою підвищення ефективності їх праці в напрямі підвищення прибутковості та конкурентоспроможності банку.
Опис
Ключові слова
bank, personnel, motivation, structural equations, nonlinear modeling, staff efficiency, банк, мотивація, персонал, структурні рівняння, нелінійне моделювання, ефективність персоналу
Бібліографічний опис
Model aspects of evaluating efficiency of the personnel management and motivation / O. A. Sergienko [et al.] // Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики : зб. наук. пр. – Харків : УБС НБУ, 2018. – Вип. 4 (27). – С. 307-317.