Публікація:
Стратегія маркетингу логістичних послуг у підприємницькій діяльності: ціноутворення та політика розподілу

dc.contributor.authorПерерва, Петро Григоровичuk
dc.contributor.authorКобєлєва, Тетяна Олександрівнаuk
dc.contributor.authorКосенко, Андрій Васильовичuk
dc.contributor.authorКосенко, Олександра Петрівнаuk
dc.contributor.authorТкачова, Надія Петрівнаuk
dc.date.accessioned2021-11-23T13:04:54Z
dc.date.available2021-11-23T13:04:54Z
dc.date.issued2021
dc.description.abstractВ статті доведено, що маркетингова логістика – це планування, оперативне управління та контроль фізичних потоків матеріалів і готових продуктів, починаючи з місць виникнення потоків вихідної сировини, комплектуючих деталей і т. п. і закінчуючи доведенням кінцевих продуктів до споживачів, з метою найбільш ефективного задоволення їх запитів.uk
dc.description.abstractThe article proves that marketing logistics is the planning, operational management and control of physical flows of materials and finished products, starting from the places of origin of flows of raw materials, components, etc. and ending with the delivery of final products to consumers, in order to most effectively meet their demands. Marketing logistics is based on combining the ideas of marketing and logistics, which addresses issues of marketing pricing and marketing policy distribution. Also here the tasks of assortment loading of production on the basis of the portfolio of orders formed by marketing services are solved, strategies of pricing and distribution of the goods are formed, technology of optimum movement of resources and products is defined, standard requirements to packing, quality of products are developed. resources, equipment and premises. Modern information technologies play a significant role in marketing logistics: computers, cash terminals; identical coding of goods; satellite tracking systems for transportation; electronic data exchange and money transfer. The cost of marketing logistics is up to 30-40% of the cost of finished products. A classification of logistics costs has been developed, which will serve as a basis for the development of methods to identify, evaluate, analyze, plan and reduce logistics costs in domestic enterprises. In addition, there is an opportunity to take a more reasonable approach to setting prices for logistics services and improve the marketing policy of distribution of enterprise products. The relationship between marketing and logistics, the use of which in practice allows to optimize the policy of marketing distribution of products and improve the strategic position of marketing pricing. The most significant differences between marketing and logistics are identified and classified.en
dc.identifier.citationСтратегія маркетингу логістичних послуг у підприємницькій діяльності: ціноутворення та політика розподілу / П. Г. Перерва [та ін.] // Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" (економічні науки) = Bulletin of the National Technical University "KhPI" (economic sciences) : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2021. – № 1. – С. 91-97.uk
dc.identifier.doidoi.org/10.20998/2519-4461.2021.1.91
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-6256-9329
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6618-0380
dc.identifier.urihttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54964
dc.language.isouk
dc.publisherНаціональний технічний інститут "Харківський політехнічний інститут"uk
dc.subjectмаркетингuk
dc.subjectлогістикаuk
dc.subjectціноутворенняuk
dc.subjectполітика розподілуuk
dc.subjectпідприємництвоuk
dc.subjectефективністьuk
dc.subjectmarketingen
dc.subjectlogisticsen
dc.subjectpricingen
dc.subjectdistribution policyen
dc.subjectentrepreneurshipen
dc.subjectefficiencyen
dc.titleСтратегія маркетингу логістичних послуг у підприємницькій діяльності: ціноутворення та політика розподілуuk
dc.title.alternativeLogistics services marketing strategy in entrepreneurial activity: pricing and distribution policyen
dc.typeArticleen
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication8605eb4c-7162-458d-9c83-a0a1ae91218e
relation.isAuthorOfPublication6bdb0863-f812-4c83-b4e4-1eea6c5fad34
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery8605eb4c-7162-458d-9c83-a0a1ae91218e

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз
Назва:
visnyk_KhPI_2021_1_EN_Pererva_Stratehiia_marketynhu.pdf
Розмір:
302.22 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз недоступний
Назва:
license.txt
Розмір:
11.25 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: