Публікація:
Development of strategic management of marketing activity of an industrial enterprise

dc.contributor.authorRaiko, D. V.en
dc.date.accessioned2017-12-06T10:27:25Z
dc.date.available2017-12-06T10:27:25Z
dc.date.issued2014
dc.description.abstractThe present article scientifically proves and suggests the concept of strategic management of development of marketing activity of an enterprise the core of which underlies the development of the "consumer–enterprise–partner" system as well as a methodological approach to formation of marketing strategies of an enterprise based on a competitive capacity of an enterprise, business attraction of its partners as to cooperation and willingness of consumers to consume its products. A system of methods has been provided to form marketing strategies of an enterprise based on the competitive capacity of an enterprise, business attraction of partners, and willingness of consumers. The relevance of creating a marketing department at large machine building enterprises has been proved appropriate; a methodological approach has been proposed to evaluate the efficiency of its activity as a whole and its divisions and managers. The methodological support of information interaction of an industrial enterprise in the process of marketing activity has been theoretically justified and proposed; the strategies of marketing activity have been improved; the methodical recommendations have been developed to form a budget of information interaction of an enterprise with partners and consumers.en
dc.description.abstractЗдійснено обґрунтування й подальший розвиток: концепції стратегічного управління розвитком маркетингової діяльності підприємства, стрижнем якої є розвиток системи "споживач–підприємство–партнер"; методологічного підходу до формування маркетингових стратегій підприємства, підґрунтям якого є: конкурентоспроможність підприємства, бізнесова привабливість його партнерів щодо співпраці з ним та готовність споживачів до споживання продукції. Набув подальшого розвитку комплекс методичного забезпечення формування маркетингових стратегій підприємства з урахуванням конкурентоспроможності підприємства, бізнесової привабливості партнерів, готовності споживачів. Обґрунтовано доцільність створення на великих машинобудівних підприємствах департаменту маркетингу і запропоновано методичний підхід до оцінювання ефективності його діяльності загалом та його підрозділів і керівників. Теоретично обґрунтовано і запропоновано методичне забезпечення інформаційної взаємодії промислового підприємства в процесі маркетингової діяльності, удосконалено стратегії її використання, розроблено методичні рекомендації щодо моделювання бюджету інформаційної взаємодії підприємства з партнерами і споживачами.uk
dc.identifier.citationRaiko D. V. Development of strategic management of marketing activity of an industrial enterprise / D. V. Raiko // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2014. – № 811 : Логістика. – С. 287-292.en
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-9307-103X
dc.identifier.urihttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/33150
dc.language.isoen
dc.publisherНаціональний університет "Львівська політехніка"uk
dc.subjectstrategic management of developmenten
dc.subjectmarketing activity of an enterpriseen
dc.subjectmarketing strategiesen
dc.subjectcompetitive capacity of an enterpriseen
dc.subjectbusiness attraction of partnersen
dc.subjectwillingness of consumersen
dc.subjectmarketing departmenten
dc.subjectinformation interaction of an enterpriseen
dc.subjectстратегічне управління розвиткомuk
dc.subjectмаркетингова діяльність підприємстваuk
dc.subjectмаркетингові стратегіїuk
dc.subjectконкурентоспроможність підприємстваuk
dc.subjectбізнесова привабливість партнерівuk
dc.subjectготовність споживачівuk
dc.subjectдепартамент маркетингуuk
dc.subjectінформаційна взаємодія підприємстваuk
dc.titleDevelopment of strategic management of marketing activity of an industrial enterpriseen
dc.title.alternativeРозвиток стратегічного управління маркетинговою діяльністю промислового підприємстваuk
dc.typeArticleen
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationcccd4a86-1d44-4f73-9a13-a72fb323f59e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverycccd4a86-1d44-4f73-9a13-a72fb323f59e

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз
Назва:
2014_Raiko_Rozvytok_stratehichnoho_upravlinnia.pdf
Розмір:
140.09 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз недоступний
Назва:
license.txt
Розмір:
11.23 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: