Magnetic-pulse car body panels flattening. Theoretical aspects and practical results
Дата
2016
ORCID
DOI
10.20998/2074-272X.2016.4.07
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПИ"
Анотація
The electrodynamics process was analyzed and the principle efficiency of the "induction system with an attractive screen" as an effective tool for magnetic pulse forming of the thin sheet metals was substantiated. The axis distributions of the attractive forces based on the relations been obtained were illuminated graphically. The results of experimental testing of the system in the engineering operation of the external non-contact dents removing on the car body panels samples were presented.
Проведен анализ электродинамических процессов и обоснована принципиальная работоспособность "индукторной системы с притягивающим экраном", как эффективного инструмента магнитно-импульсной рихтовки тонкостенных листовых металлов. Представлены результаты экспериментальной апробации системы в производственной операции по внешнему бесконтактному удалению вмятин в образцах кузовных панелей автомобилей.
Проведен анализ электродинамических процессов и обоснована принципиальная работоспособность "индукторной системы с притягивающим экраном", как эффективного инструмента магнитно-импульсной рихтовки тонкостенных листовых металлов. Представлены результаты экспериментальной апробации системы в производственной операции по внешнему бесконтактному удалению вмятин в образцах кузовных панелей автомобилей.
Опис
Ключові слова
magnetic-pulse forming, inductor system, field tension, inducted current density, electromagnetic processes, магнитно-импульсная рихтовка, индукторная система, напряженность поля
Бібліографічний опис
Batygin Yu. V. Magnetic-pulse car body panels flattening. Theoretical aspects and practical results / Yu. V. Batygin, E. A. Chaplygin, O. S. Sabokar // Electrical engineering & Electromechanics = Електротехніка і Електромеханіка. – 2016. – № 4. – P. 54-57.