Маркетинг отношений: изменение парадигмы и формирование нового подхода
Дата
2010
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
НТУ "ХПИ"
Анотація
У статті освітлюють питання оцінювання споживчої цінності клієнта, за допомогою таких методів як RFM, FRAC і CLV, які використовуються в сучасному маркетингу. Стаття містить порівняльний аналіз традиційних методів визначення цінності споживача і нових напрямів, розглядаються принципи розвитку теоретичної моделі маркетингу стосунків.
This article represents issues of the costumer value assessment, which created for the company with such methods as RFM, FRAC and CLV, which can be used in the modern marketing. The article takes attention to the issues related to the relationship marketing. The approach of relationship marketing becomes an object of strategic planning of the company. The article consists of comparing analysis of the traditional methods determining customer value and new direction, the principles of development of theoretical model of relationship marketing are reviewed.
This article represents issues of the costumer value assessment, which created for the company with such methods as RFM, FRAC and CLV, which can be used in the modern marketing. The article takes attention to the issues related to the relationship marketing. The approach of relationship marketing becomes an object of strategic planning of the company. The article consists of comparing analysis of the traditional methods determining customer value and new direction, the principles of development of theoretical model of relationship marketing are reviewed.
Опис
Ключові слова
методы оценки потребителя, экономика знаний, доверие клиента, оценка потребителя, category of product, activity based costs
Бібліографічний опис
Бартолли М. Маркетинг отношений: изменение парадигмы и формирование нового подхода / М. Бартолли, Е. Троян, Н. Верещак // Вестник Нац. техн. ун-та "ХПИ" : сб. науч. тр. Темат. вып. : Технический прогресс и эффективность производства. – Харьков : НТУ "ХПИ", 2010. – № 8. – С. 26-33.