Умови та заходи щодо виходу консультаційних фірм на зарубіжні ринки

Ескіз

Дата

2018

DOI

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

НТУ "ХПІ"

Анотація

Розвиток консультування в світі має тенденції до зростання, особливо це стосується країн-членів Європейського Союзу, оскільки цей вид бізнесу професійно допомагає суб'єктам господарювання у вирішенні їх проблем економічного, організаційного, виробничого, психологічного та іншого характеру. За роки кризи, низької платоспроможності вітчизняних виробників, торгівельних підприємств, науково-дослідницьких інститутів та іншим підприємствам, організаціям, установам, вітчизняні консультаційні фірми втратили свої закази, договори, контракти, а отже й доходи та прибутки. В цих умовах виникає потреба у пошуку нових ринків збуту, нових виді в послуг з ділового консультування. Тому, метою написання статті є дослідження стану, умов та розробка заходів щодо виходу вітчизняних консультаційних фірм на міжнародні ринки. Предметом дослідження у статті є умови та заходи щодо консультування фізичних та юридичних осіб як на території України, так і за її межами, а об'єктом – процеси виходу та функціонування консультаційних фірм на зарубіжних ринках. Завданнями, що вирішуються у статті є: розгляд наукових підходів до категоріально-понятійного апарату щодо експортних операцій консультаційних фірм; дослідження динаміки стосовно експортно-імпортних консалтингових операцій; аналіз концептуальних підходів до видів ділового консультування, розробка заходів щодо виходу консультаційних фірм на зарубіжні ринки. У статті проаналізовано понятійний апарат щодо зовнішньоекономічної діяльності консультаційних фірм з позицій законодавства України, статистичних органів, науковців та встановлено, що не має єдиного підходу щодо використання термінів "міжнародний консалтинг", "експорт", "імпорт" послуг, "зовнішньоекономічна діяльність консультаційних фірм", а також з точки зори видів послуг. Доведено, що у статистичній інформації ці послуги розподілено на чотири групи управління – нематеріальними активами, фінансовою діяльністю, телекомунікаціями, комп'ютерними та інформаційними технологіями, діловим консультуванням. У статті розглянуто доцільність виходу вітчизняних суб'єктів господарювання на зарубіжні ринки Європейського Союзу. Проведено аналіз діяльності консультаційних фірм, у тому числі стосовно експорту та імпорту послуг. Доведено, що експорт послуг поступово збільшується, але питома вага послуг з ділового консультування у загальній структурі експорту послуг невелика. Географічна структура зовнішньої торгівлі послугами різноманітна – це країни, що належать до співдружність незалежних держав, та країни Європейського Союзу. Оскільки питома вага послуг із ділового консультування має незначні обсяги, у статті розроблено етапи виходу консультаційних фірм на зарубіжні ринки,у тому числі у сфері маркетингу, до яких віднесено: аналіз зарубіжного ринку, розробка заходів щодо виходу консультаційної фірми на зарубіжні ринки та оцінка результативності та економічності діяльності консультаційної фірми на зарубіжному ринку.
The development of counseling in the world has a tendency to increase, especially as it affects member states of the European Union, as this type of business professionally helps business entities in solving their economic, organizational, industrial, psychological and other issues. During the years of the crisis, low solvency of domestic producers, trade enterprises, research institutes and other enterprises, organizations, institutions, domestic consulting firms have lost their orders, contracts and cons equently, revenues and profits. In these conditions, there is a need to find new markets, new types of services for business counseling. Therefore, the purpose of writing the article is to study the state, conditions and development of measures for the release of domestic consulting firms in international markets. The subject of the study in the article is the conditions and measures for the advising of individuals and legal en tities both on the territory of Ukraine and abroad, and the object – the processes of the exit and operation of consulting firms in foreign markets. The tasks solved in the article are: consideration of scientific approaches to categorical-conceptual apparatus concerning export operations of consulting firms; dynamics study on export-import consulting operations; analysis of conceptual approaches to types of business counseling, development of measures for the exit of consulting firms to foreign markets. The article analyzes the conceptual apparatus concerning the foreign economic activity of consulting firms from the standpoint of Ukrainian legislation, statistical bodies, and scientists and found that there is no unified approach to the use of the terms "international consulting", "export", "import" services, "foreign economic activity of consulting firms", as well as from the point of view of types of services. It is proved that in the statistical information these services are divided into four groups of management – intangible assets, financial activities, telecommunications, computer and information technologies, business consulting. The article considers expediency of the output of domestic business entities on the foreign markets of the European Union. The analysis of the activity of consulting firms, including the export and import of services, was carried out. It has been proved that the export of services is gradually increasing, but the share of services in business consulting in the overall structure of export of services is small. The geographic structure of foreign trade in services is diverse – these are countries belonging to the commonwealth of independent states and the european union.Since the share of services in business consulting is insignificant, the article develops the stages of advisory firms exit to foreign markets, including in the field of marketing, which include: analysis of foreign markets, development of measures for the advisory firm to go to foreig n markets and assessment of the effectiveness and the cost effectiveness of the consulting firm in the foreign market.

Опис

Ключові слова

ділове консультування, види консультування, ділові послуги, маркетингові заходи, business counseling, consulting firms, types of counseling, business services, marketing events

Бібліографічний опис

Черепанова В. О. Умови та заходи щодо виходу консультаційних фірм на зарубіжні ринки / В. О. Черепанова, Я. О. Супрун, О. Д. Чумакова // Вісник Національного технічного університету "ХПІ" (економічні науки) = Bulletin of the National Technical University "KhPI" (economic sciences) : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2018. – № 37 (1313). – С. 62-66.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced