Сутність компетентнісного підходу і його роль у підвищенні готовності студентів до професійної діяльності
Дата
2021
DOI
doi.org/10.20998/2227-6890.2021.2.08
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Анотація
У статті розкрито сутність компетентнісного підходу, його понятійного апарату, їх роль у формуванні готовності студентів до професійної діяльності. Показано, що в рамках компетентнісного підходу потрібне впровадження у процес підготовки майбутніх спеціалістів інноваційних технологій, методів та форм навчання, збільшення обсягу самостійної роботи у процесі навчання, активізація внутрішніх ресурсів особистості за рахунок психологічної підготовки, що сприяє формуванню у студентів загальних та спеціальних компетенцій, підвищенню їхнього професіоналізму. Зроблено висновок, що впровадження компетентнісного підходу у вітчизняну систему освіти стримує недостатня теоретична розробка нових конструктів, слабке практичне використання ефективних психолого-педагогічних технологій їх формування, а також відсутність методичних посібників щодо їх використання.
Reveals the essence of the competence-based approach, its conceptual apparatus, their role in formation of students' readiness for professional activities. It is shown that within the framework of the competence-based approach, it is required to introduce innovative technologies, methods and forms of learning into the process of future specialists training, to increase the amount of independent work in the learning process, to activate the internal resources of the individual through psychological training, which contributes to the formation of general and special competencies of students, increasing their professionalism. It is concluded that its introduction into the domestic education system is hindered by the insufficient theoretical development of new constructs, the poor practical use of effective psychological and pedagogical technologies for their formation, as well as the lack of teaching aids for their use.
Reveals the essence of the competence-based approach, its conceptual apparatus, their role in formation of students' readiness for professional activities. It is shown that within the framework of the competence-based approach, it is required to introduce innovative technologies, methods and forms of learning into the process of future specialists training, to increase the amount of independent work in the learning process, to activate the internal resources of the individual through psychological training, which contributes to the formation of general and special competencies of students, increasing their professionalism. It is concluded that its introduction into the domestic education system is hindered by the insufficient theoretical development of new constructs, the poor practical use of effective psychological and pedagogical technologies for their formation, as well as the lack of teaching aids for their use.
Опис
Ключові слова
компетентний підхід, компетентність, готовність до професійної діяльності, формування, ефективність, компетенція, competence-based approach, competence, competency, readiness for professional activity, formation, efficiency
Бібліографічний опис
Михайличенко В. Є. Сутність компетентнісного підходу і його роль у підвищенні готовності студентів до професійної діяльності / В. Є. Михайличенко, В. М. Кобець, Н. М. Семке // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Актуальні проблеми розвитку українського суспільства = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Actual problems of Ukrainian society development : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2021. – № 2. – С. 67-72.