Saving compressed air by choosing an efficient pneumatic drive control circuit
Дата
2024
DOI
https://doi.org/10.20998/2078-6840.2024.1.02
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Анотація
The article presents the development of pneumatic circuits and control charts of pneumatic distribution valves, which make it possible to significantly expand the scope of application of power pneumatic tools to increase inertial loads and achieve a significant reduction in compressed air consumption compared to traditional throttle braking circuits with the simultaneous increase of the response speed of the pneumatic drive. A mathematical model of a pneumatic drive in a dimensionless form is obtained, and dynamic similarity criteria are highlighted. A methodology for determining the scope of efficient use of an energy-saving pneumatic drive circuits under specific operating conditions was created.
У статті приведено розробку пневматичних схем та схем керування пневморозподільними клапанами, які дають змогу значно розширити сферу застосування силового пневмоприводу для збільшення інерційних навантажень та досягти суттєвого зниження витрат стисненого повітря порівняно з традиційними схемами дросельного гальмування. з одночасним збільшенням швидкості спрацювання пневмоприводу. Отримано математичну модель пневмоприводу в безрозмірному вигляді та виділено критерії динамічної подібності. Створено методику визначення області ефективного використання енергозберігаючих схем пневматичного приводу в конкретних умовах експлуатації.
У статті приведено розробку пневматичних схем та схем керування пневморозподільними клапанами, які дають змогу значно розширити сферу застосування силового пневмоприводу для збільшення інерційних навантажень та досягти суттєвого зниження витрат стисненого повітря порівняно з традиційними схемами дросельного гальмування. з одночасним збільшенням швидкості спрацювання пневмоприводу. Отримано математичну модель пневмоприводу в безрозмірному вигляді та виділено критерії динамічної подібності. Створено методику визначення області ефективного використання енергозберігаючих схем пневматичного приводу в конкретних умовах експлуатації.
Опис
Ключові слова
cost effectiveness, mathematical model, pneumatic drive, inertial load, економічна ефективність, математична модель, пневмопривод, інерційне навантаження
Бібліографічний опис
Krutikov H. Saving compressed air by choosing an efficient pneumatic drive control circuit / H. Krutikov, M. Stryzhak // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Серія : Автомобіле- та тракторобудування = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Series : Automobile and Tractor Construction : зб. наук. пр. / Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". – Харків : НТУ "ХПІ", 2024. – № 1. – P. 10-23.