Автономізація транспортних засобів як інноваційна складова державної політики у сфері транспорту: орієнтири для України
Дата
2024
DOI
https://doi.org/10.20998/2227-6890.2024.2.20
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Анотація
Підкреслено важливість відновлення транспортного комплексу як ключової передумови соціально-економічного розвитку країни; одним із стратегічних напрямків модернізації транспортної системи визначено впровадження автономних транспортних технологій, що можуть вирішити низку критичних проблем, зокрема, дефіцит водіїв і потребу в підвищенні ефективності логістичних процесів. Розглянуто досвід розвинених країн, де автономні транспортні засоби вже є частиною цифрової трансформації, зокрема в ЄС. Доведено, що для України впровадження таких технологій може стати важливим кроком у відновленні її транзитної ролі, зниженні логістичних витрат та підвищенні безпеки на дорогах. Зроблено висновок щодо необхідності державного сприяння активізації інвестиційних проєктів у транспортну сферу, розробки стратегії цифрової трансформації транспорту та інтеграції України в європейські транспортні мережі.
The importance of restoring the transport complex as a key prerequisite for the socio-economic development of the country is emphasized; one of the strategic directions of the modernization of the transport system is the introduction of autonomous transport technologies that can solve a number of critical problems, in particular, the shortage of drivers and the need to increase the efficiency of logistics processes. The experience of developed countries, where autonomous vehicles are already part of the digital transformation, in particular in the EU, is considered. It is proved that for Ukraine, the introduction of such technologies can be an important step in restoring its transit role, reducing logistics costs and increasing road safety. A conclusion was made regarding the need for state support for the activation of investment projects in the transport sector, the development of a strategy for the digital transformation of transport and the integration of Ukraine into European transport networks.
The importance of restoring the transport complex as a key prerequisite for the socio-economic development of the country is emphasized; one of the strategic directions of the modernization of the transport system is the introduction of autonomous transport technologies that can solve a number of critical problems, in particular, the shortage of drivers and the need to increase the efficiency of logistics processes. The experience of developed countries, where autonomous vehicles are already part of the digital transformation, in particular in the EU, is considered. It is proved that for Ukraine, the introduction of such technologies can be an important step in restoring its transit role, reducing logistics costs and increasing road safety. A conclusion was made regarding the need for state support for the activation of investment projects in the transport sector, the development of a strategy for the digital transformation of transport and the integration of Ukraine into European transport networks.
Опис
Ключові слова
державна транспортна політика, цифрова трансформація транспортної галузі, транспортна інфраструктура, автономізація транспорту, state transport policy, digital transformation of the transport industry, transport infrastructure, transport autonomy
Бібліографічний опис
Радченко О. В. Автономізація транспортних засобів як інноваційна складова державної політики у сфері транспорту: орієнтири для України / О. В. Радченко, Т. Л. Шестаковська, Р. В. Козенко // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Серія : Актуальні проблеми розвитку українського суспільства = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Series : Actual problems of Ukrainian society development : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2024. – № 2. – С. 133-138.