Кафедра "Інтегровані технології машинобудування ім. М. Ф. Семка"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3115
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/cutting
Від 2005 року кафедра має назву "Інтегровані технології машинобудування" ім. М. Ф. Семка, попередня назва – "Різання матеріалів та різальні інструменти".
Кафедра заснована в 1885 році. Свої витоки вона веде від кафедри механічної технології (у подальшому – кафедра загального машинобудування, кафедра холодної обробки матеріалів, кафедра різання матеріалів та різальних інструментів).
Засновником і першим завідувачем кафедри був фундатор технологічної підготовки інженерів-механіків в ХТПІ Костянтин Олексійович Зворикін.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут і є провідним науково-дослідним і освітнім центром України в галузі високих інтегрованих технологій у машинобудуванні. У науковій школі кафедри різання матеріалів підготовлені 18 докторів технічних наук і 104 кандидата технічних наук.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора технічних наук, 9 кандидатів технічних наук; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки до лабораторного практикуму з дисципліни "Кваліметрія, управління якістю та конкурентоспроможність продукції"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Козакова, Наталія ВіталіївнаДисциплина «Кваліметрія, управління якістю та конкурентоспроможність продукції» належить до фахових дисциплін підготовки магістрів за спеціальністю 131 «Прикладна механіка». Метою її вивчення є формування у майбутніх фахівців теоретичних знань і практичних вмінь щодо оцінки рівня показників якості та інноваційних ризиків, можливості їх оптимізації для забезпечення конкурентоспроможності продукції. Представлений лабораторний практикум покликаний допомогти студентам засвоїти теоретичний матеріал та оволодіти практичними навиками оцінювання і управління якістю продукції. Лабораторні роботи, що вміщує практикум, розглядають питання експертних методів оцінювання показників якості, аналітичних методів оцінки коефіцієнтів вагомості і комплексних показників якості продукции, методи розрахунку конкурентних можливостей нових виробів. До складу практикуму входять вісім лабораторних робіт, на початку кожної з яких наведено скорочений теоретичний матеріал, необхідний для виконання роботи. Докладний опис порядку виконання робіт здійснено на конкретних прикладах, які вміщують усі необхідні розрахунки, таблиці, діаграми і висновки. Номер варіанта завдання для кожної лабораторної роботи студенту призначає викладач. Вихідні дані за кожним з варіантів представлені в кінці кожної лабораторної роботи. Під час виконання кожної роботи студент повинен ознайомитися із теоретичною частиною роботи, скористатися за необхідністю лекційним матеріалом з цієї теми, виконати відповідні розрахунки, побудувати необхідні таблиці, діаграми, графіки, провести відповідно до теми роботи аналіз отриманих результатів, зробити необхідні висновки і за наведеним прикладом оформити виконану роботу. Дані методичні вказівки будуть корисні студентам при виконанні лабораторних робіт як під час аудиторних і дистанційних on-line занять під керівництвом викладача, так і самостійно за необхідності відпраціювати пропущену лабораторну роботу.Документ Методичні вказівки до виконання on-line лабораторної роботи "Плоскопаралельні кінцеві міри довжини і мікрометр"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Козакова, Наталія ВіталіївнаМетодичні вказівки «Мікрометр і плоскопаралельні міри довжини» призначені для допомоги студентам у виконанні лабораторної роботи при дистанційній формі навчання. Ця лабораторна робота передбачає знайомство з такими засобами вимірювальної техніки, як мікрометр і плоскопаралельні кінцеві міри довжини. На жаль, дистанційна форма навчання ускладнює виконання лабораторних робіт, що особливо супроводжуються вимірюваннями і застосуванням різних засобів вимірювальної техніки. Іноді студентам буває не зовсім зрозуміло, коли викладач усно розповідає про засоби вимірювання та методи, що застосовуються при вимірюваннях. Тому в даних методичних вказівках крім докладного роз’яснення питань, пов’язаних із галуззю застосування, будовою, методикою вимірювань мікрометром і використанням при вимірюваннях плоскопаралельних кінцевих мір довжини, наведено рисунки до викладеного матеріалу, які здебільшого є реальними фотографіями цих засобів вимірювальної техніки. Фотографії на відміну від рисунків більш вдало відтворють вимірювальну інформацію, що становить зміст лабораторної роботи. Крім того, в методичних вказівках є посилання на відео, що чітко і зрозуміло демострують використання мікрометра і плоскопаралельних кінцевих мір довжини при вимірюванні.Документ Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт модуля № 2 з дисциплін "Автоматизовані системи графіки", "Основи програмування інженерних систем графіки" та "Теорія 3D моделювання"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кобець, Олена Валентинівна; Козакова, Наталія Віталіївна; Третяк, Тетяна ЄвгенівнаРобота в графічному пакеті AutoCAD є однією з найбільш затребуваних у наш час систем для ПЕОМ, оскільки вона орієнтована на автоматизоване проектування у машинобудуванні. З досвіду спілкування з представниками підприємств машинобудівної галузі України, перед якими стоять завдання автоматизації конструкторських і технологічних робіт, відомо, що АutoCAD отримав широке застосування через наявність широкої бази даних, які використовують закордонні партнери. Метою цих методичних вказівок є надання навичок роботи з базовими 2D-командами, а також з налаштування робочого середовища та оформлення креслення у пакеті AutoCAD студентам денної, заочної та дистанційної форм навчання спеціальності 131 – «Механічна інженерія».Документ Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з дисципліни "Метрологія, стандартизація, сертифікація і акредитація"(2023) Козакова, Наталія ВіталіївнаМетою методичних матеріалів до самостійної роботи є надання методичної допомоги студенту при самостійному засвоєнні матеріалу з дисципліни «Метрологія, стандартизація, сертифікація і акредитація» і викладачеві з організації позааудиторної роботи студентів. В результаті виконання завдань самостійної роботи з дисципліни «Метрологія, стандартизація, сертифікація і акредитація» студент повинен знати: основні поняття і визначення, правові основи, цілі і задачі, принципи і об’єкти, засоби і способи забезпечення якості, притаманні метрології, стандартизації, сертифікації та акредитації; значення метрології, стандартизації, сертифікації і акредитації для діяльності і розвитку суспільства; теоретичні основи метрології; особливості вимірювального процесу із застосуванням засобів вимірювальної техніки; поняття похибки, можливі джерела похибок вимірювання і способи їх усунення; основні поняття та визначення у галузі стандартизації; загальні відомості про діяльність з міжнародної стандартизації, участь у ній України; основи діяльності з національної стандартизації; правила та методи розроблення і впровадження національних нормативних документів; основні поняття сертифікації та оцінки відповідності; загальні положення національної системи сертифікації; процедури сертифікації продукції та систем управління якістю в системі УкрСЕПРО; правила визнання сертифікатів відповідності на імпортну продукцію; критериї акредитації органів з оцінки відповідності; об’єкти і процедури акредитації; функції аудитора, експерта, технічних комітетів з акредитації; повноваження акредитованих органів; основні напрямки діяльності Національниї агенції з акредитації України. вміти: виконувати спостереження і вимірювання; вибирати і використовувати засоби вимірювальної техніки; застосовувати методи вимірювання; оцінювати точність вимірювань; здійснювати пошук та кваліфіковано застосовувати нормативно-технічну документацію з стандартизації та сертифікації, додержуватися її вимог; готувати заявки та іншу документацію для проведення сертифікації продукції, систем управління якістю, атестації виробництва та акредитації органів з сертифікації та лабораторій; проводити сертифікацію продукції в системі УкрСЕПРО; вміти застосовувати вимоги законодавства у сфері акредитації; розрізняти порядок дій щодо акредитації, повторної акредитації, доакредитації, розширення галузі акредитації; оскаржити дії і рішення органу з акредитації шляхом подання апеляції до Комісії з апеляцій. Самостійна робота виконується студентом після вивчення відповідних тем дисципліни, які викладалися в аудиторії, з метою формування вміння використовувати спеціальну, нормативну і довідкову літературу з метою пошуку необхідної інформації, формування самостійного мислення, творчого підходу до вирішення практичних задач. Це також систематизація і закріплення отриманих на аудиторних заняттях знань, набуття навички використовувати ці знання, підготовка до поточного (модульного) і підсумкового контролю за дисципліною.Документ Методичні вказівки до виконання розрахунково-графічної роботи "Допуски та посадки механічних систем і пристроїв загального призначення"(2023) Козакова, Наталія ВіталіївнаМетодичні вказівки до виконання розрахунково-графічної роботи «Допуски та посадки механічних систем і пристроїв загального призначення» з дисципліни «Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання» призначені для допомоги студенту у виконанні розрахунково-графічної роботи (РГЗ), особливо при дистанційній формі навчання. Перед виконанням РГЗ студент повинен засвоїти певні теоретичні положення дисципліни, виконати кілька лабораторних і практичних занять. Маючи начальні базові знання з «Взаємозамінності, стандартизації та технічних вимірювань» він стає до виконання першого розділу РГЗ. Впродовж вивчення курсу студент набуває подальших знань для виконання наступних розділів РГЗ. Тому представлені методичні вказівки не містять теоретичного матеріалу, а є шаблоном, який дозволяє студентам скоротити час на виконання і оформлення роботи. Студентові надається певна форма, до якої він заносить вихідні дані за номером варіанта, наданого викладачем, потрібні для виконання роботи довідкові дані і, виконуючі необхідні розрахунки, підставляє їх до вже написаних формул. Наведені текстові елементи дозволяють скороти час написання роботи, а ескізи креслень – взагалі витрачати час тільки на нанесення розмірів, допусків розмірів, граничних відхилень, допусків форм і розташування поверхонь, тобто безпосередньо на те, що становить зміст дисципліни. В методичних вказівках наведено також літературні і нормативні джерела, за якими визначаються вихідні, довідкові дані, де можна переглянути теоретичний матеріал дисципліни та побачити приклади виконання РГЗ і оформлення креслень. Кожну дію при виконанні РГЗ супроводжують посилання на номери джерел, таблиць, рисунків і додатків, які потрібно використовувати при виконанні розділів роботи. Все це дає можливість студенту оптимально й ефективно організувати виконання РГЗ як одну з складових своєї позааудиторної роботи.Документ Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з дисципліни "Сертифікація і метрологічне забезпечення якості"(2022) Козакова, Наталія ВіталіївнаМетою методичних рекомендацій до самостійної роботи є надання методичної допомоги студенту при самостійному засвоєнні матеріалу з дисципліни «Сертифікація і метрологічне забезпечення якості» і викладачеві з організації позааудиторної роботи студентів.Документ Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з дисципліни "Метрологія, стандартизація і сертифікація"(2022) Козакова, Наталія ВіталіївнаМетою методичних рекомендацій до самостійної роботи є надання методичної допомоги студенту при самостійному засвоєнні матеріалу з дисципліни «Метрологія, стандартизація і сертифікація» і викладачеві з організації позааудиторної роботи студентів.Документ Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з дисципліни "Метрологія і стандартизація"(2022) Козакова, Наталія ВіталіївнаМетою методичних ваазівок до самостійної роботи є надання методичної допомоги студенту при самостійному засвоєнні матеріалу з дисципліни «Метрологія і стандартизація» і викладачеві з організації позааудиторної роботи студентів.Документ Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи "Контроль шорсткості поверхні" з дисциплін "Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання", "Метрологія і стандартизація", "Метрологія, сандартизація і сертифікація", "Метрологія, стандартизація, сертифікація і акредитація", "Метрологічне забезпечення якості", "Сертифікація і метрологічне забезпечення якості", "Метрологія і основи вимірювань"(2022) Козакова, Наталія ВіталіївнаТочність вигтовлення виробів визначається комплексом показників, одним з яких, є шорсткість поверхонь. Шорсткість – це сукупність нерівностей поверхні з відносно малими кроками, які утворюються при її обробці. Метою роботи є практичне ознайомлення з методами контролю шорсткості поверхні та параметрами шорсткості.Документ Методичні вказівки до виконання практичного заняття "Допуски і посадки шпонкових з'єднань" з дисципліни "Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання"(2020) Зубкова, Ніна Вікторівна; Козакова, Наталія ВіталіївнаНеобхідною складовою частиною професійної підготовки фахівців з машинобудування є комплекс глибоких знань і певних навичок у галузі забезпечення якості виробів, особливо з використанням процесів оптимізації параметрів і вимог до точності, стандартизації, метрологічного забезпечення і технічного контролю. Основна мета дисципліни "Взаємозаміннсть, стандартизація та технічні вимірювання" – навчити студентів правильно призначати допуски, посадки, шорсткість і інші технічні вимоги у відповідності з експлуатаційним призначенням деталей і вузлів та позначати їх на кресленнях, грамотно використовувати відповідні стандарти, коректно обирати методи і засоби технічного контролю. У методичних вказівках надано огляд застосування зʼєднань з призматичними, сегментними, клиновими, тангенціальними і циліндричними шпонками у машинобудуванні. Розглянуто питання орієнтовного вибору посадок на елементи шпонкових зʼєднань, призначення параметрів шорсткості на поверхні шпонок і шпонкових пазів. Для виконання індивідуального завдання, що передбачене практичною роботою, надано достатню кількість варіантів вихідних даних, наведено методику розвʼязання задач і приклади оформлення креслень. Вказівки містять ілюстративний матеріал, таблиці довідкових даних, список рекомендованої літератури і питання для самоперевірки.