Кафедра "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1705
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tmm-sapr
Від 2005 року кафедра має назву "Теорія і системи автоматизованого проектування механізмів і машин”, попередня назва – кафедра "Теорія механізмів, машин і роботів" (від 1991), первісна назва – кафедра "Теорія механізмів і машин" (від 1920).
Кафедра "Теорія механізмів і машин" створена у 1920 році після злиття Жіночого політехнічного інституту з Харківським технологічним. Першим завідувачем кафедри став професор Яків Лазарович Геронімус, який суттєво вплинув на розвиток наукової школи з теорії механізмів і машин.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор технічних наук, 7 кандидатів технічних наук; 1 співробітник має звання професора, 5 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Комп'ютерний аналіз динамічних процесів "бронекорпус легкоброньованої машини – підвіска – бойовий модуль"(Національна академія Національної гвардії України, 2018) Єманов, В. В.; Посохов, В. В.; Пархонюк, І. П.; Куценко, Сергій Володимирович; Танченко, Андрій ЮрійовичДокумент Моделювання дії ударно-хвильового навантаження на корпусні елементи транспортних засобів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Васильєв, Антон Юрійович; Куценко, Сергій Володимирович; Ткачук, Микола Анатолійович; Грабовський, Андрій Володимирович; Шаталов, Олег Євгенович; Волошина, Ірина Олександрівна; Тимофієнко, Вадим ВадимовичДля дослідження впливу ударно-хвильового навантаження на корпусні елементи транспортних засобів розроблена постановка, яка враховує рухомий характер цього навантаження. Створено спеціалізовану параметричну скінченно-елементну модель макету корпуса бронетранспор-тера, що враховує особливості досліджуваного процесу. Задача визначення напружено-деформованого стану бронекорпусів розв’язується у статичній та динамічній постановках. Наведено просторово-часові розподіли компонент і характеристик напружено-деформованого стану дослідженого макету бронекорпусу бронетранспортера. Аналіз одержаних результатів досліджень у використаних постановках свідчать про необхідність розв’язання задачі у повній динамічній постановці із урахуванням можливості виникнення пластичних деформацій. Для визначення більш раціональних конструктивних рішень побудовано методологічну основу.Документ Научное сопровождение новейших разработок в отечественном бронетанкостроении: методологические и прикладные аспекты(НТУ "ХПИ", 2017) Ткачук, Николай Анатольевич; Шейко, А. И.; Хлань, А. В.; Набоков, А. В.; Лисовол, Яна Николаевна; Куценко, Сергей Владимирович; Недилько, Е. Д.Документ Обеспечение точности стрельбы путем обоснования характеристик модуля вооружения модернизируемых легких бронированных машин(НТУ "ХПИ", 2018) Рикунов, Олег Николаевич; Танченко, Андрей Юрьевич; Ткачук, Николай Анатольевич; Лисовол, Яна Николаевна; Грабовский, Андрей Владимирович; Васильев, Антон Юрьевич; Набоков, Анатолий Владимирович; Малакей, Андрей Николаевич; Бондаренко, Марина Александровна; Лунев, Евгений АлександровичРабота посвящена исследованию динамических процессов при осуществлении стрельбы из малокалиберных автоматических пушек, которыми оснащаются боевые модули современных боевых легкобронированных машин. Разработаны математические и параметрические компьютерные модели изучаемых объектов с тестовыми параметрами. Проведены исследования влияния различных факторов на характеристики колебательных процессов. Установлены характерные особенности динамических процессов и их влияние на рассеяние снарядов при стрельбе. Созданные модели, методы и средства моделирования пригодны для обоснования проектных решений при проектировании и модернизации отечественных легкобронированных машин. Определены особенности изменения собственных частот и форм колебаний при варьировании жесткости бронекорпуса, подвески и боевого модуля. Выявлено, что для адекватного моделирования динамических процессов и оценки точности стрельбы необходимо исследовать полную модель, которая включает податливые деформируемые элементы: бронекорпус, подвеску и боевой модуль.Документ Математическое моделирование динамических процессов в корпусе легкобронированной машины при импульсном воздействии(НТУ "ХПИ", 2018) Набоков, Анатолий Владимирович; Ткачук, Николай Анатольевич; Малакей, Андрей Николаевич; Грабовский, Андрей Владимирович; Васильев, Антон Юрьевич; Куценко, Сергей Владимирович; Танченко, Андрей Юрьевич; Ананьин, Евгений СергеевичВ работе описаны вопросы моделирования динамических процессов в легкобронированных машинах. С помощью метода параметрического моделирования исследуемый объект описан множеством варьируемых параметров, которые полностью идентифицируют динамическую систему "боевой модуль – бронекорпус – подвеска". Для определения рациональных параметров предложено проводить численное моделирование на основе интегрирования уравнений движения с помощью метода конечных элементов. На основе анализа результатов исследований определяются параметры, которые удовлетворяют соответствующим критериям и ограничениям. В частности, выявляются опасные резонансные режимы и формулируются критерии отстройки от этих режимов.Документ К вопросу об экспериментальном моделировании реакции бронекорпусов на увеличение массы боевого модуля(НТУ "ХПИ", 2007) Гриценко, Геннадий ДмитриевичУ статті міститься опис результатів експериментальних досліджень реакції макету бронекорпусу БТР-80 на гармонічне збудження при збільшенні маси бойового модуля. На основі порівняння отриманих результатів з даними числового скінченно-елементного моделювання визначені параметри моделей, що забезпечують високу точність визначення напружено-деформованого стану та власних частот коливань бронекорпусів транспортних засобів спеціального призначення легкої категорії за масою.Документ Компьютерное моделирование влияние усилий отдачи на динамические процессы в корпусах легкобронированных машин(Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2016) Рикунов, Олег Николаевич; Набоков, Анатолий Владимирович; Танченко, Андрей Юрьевич; Грабовский, Андрей Владимирович; Васильев, Антон ЮрьевичДокумент Подходы к созданию комплексных математических и численных моделей динамических процессов(Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2015) Рикунов, Олег Николаевич; Набоков, Анатолий Владимирович; Мазур, Игорь Витальевич; Ткачук, Николай Анатольевич; Танченко, Андрей Юрьевич; Васильева, Т. А.Документ Оценка чувствительности прочностных и жесткостных характеристик элементов машиностроительных конструкций к варьированию их параметров(Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2015) Литвиненко, Александр Витальевич; Ткачук, Николай Анатольевич; Артемов, И. В.; Куприн, С. В.; Мазур, А. Н.; Мазур, Игорь Витальевич; Сериков, Владимир ИвановичДокумент Проблема забезпечення тактико-технічних характеристик бойових броньованих машин: підходи, моделі та методи(НТУ "ХПІ", 2015) Ткачук, Микола Анатолійович; Литвиненко, Олександр Віталійович; Грабовський, Андрій Володимирович; Цебрюк, Іван ВікторовичОтримала рішення актуальна науково-практична проблема розробки теоретичних основ проектно-технологічного забезпечення тактико-технічних характеристик легкоброньованих машин (ЛБМ) шляхом обґрунтування технічних рішень бронекорпусів за критеріями захищеності, міцності, жорсткості, віброзбудливості від дії комплексу уражаючих чинників, що має велике значення для бронетанкобудування України. На основі розвитку методу узагалненого параметричного моделювання та поширення його на проектно-технологічні рішення розроблений новий підхід до забезпечення заданих тактико-технічних характеристик ЛБМ. Він полягає в їх забезпеченні як результату взаємодії та взаємовпливу конструктивних рішень, технологічних режимів і умов виробництва. При цьому вперше множина технологічних чинників залучена як така, що певною мірою визначає рівень ТТХ, і як варійована, шукана.