Кафедра "Видобування нафти, газу та конденсату"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/927

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dngik

Кафедра "Видобування нафти, газу та конденсату" була заснована в 2010 році для підготовки спеціалістів в нафтогазовій промисловості.

Характерною рисою діяльності кафедри "Видобування нафти, газу та конденсату" є постійний зв'язок з підприємствами та організаціями-замовниками фахівців. Випускники кафедри працюють у галузі видобування, транспортування, використання та реалізації нафти і газу, а також великої кількості сировини, отриманої при їх технологічній переробці.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту хімічних технологій та інженерії Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 3 кандидата технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 1 – доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Enhancing Educational Processes Through Advanced Internet Didactics and Electronic Libraries: a Comprehensive Approach
    (Tskhum-Abkhazian Academy of Sciences, 2024) Adamia, Zoia K.; Biletskyi, V. S.; Onkovych, Hanna V.
    This paper explores the intricate application of internet didactics (wiki, film, websites, blogs, webinars) and electronic libraries in contemporary Ukrainian and Georgian university education. It demonstrates how this approach enhances the effectiveness of each internet didactic component, emphasizing that the combination of these tools is selected by educators based on specific instructional needs. Successful implementation of this synergy hinges on several conditions: access to a robust professional source base, technical infrastructure for teacher-student communication, and the creation and utilization of multimedia (video, audio, text). Both faculty and students are expected to possess advanced media literacy. Additionally, educators are encouraged not only to utilize online teaching technologies but also to actively produce educational materials such as films, websites, blogs, webinars, and Wikipedia articles. For students, the integration of research with education is crucial, facilitating closer ties between students, universities, and prospective employers. For educators, engagement in the global scholarly and pedagogical community through publications in international databases and participation in academic conferences is essential.