Кафедра "Видобування нафти, газу та конденсату"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/927

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dngik

Кафедра "Видобування нафти, газу та конденсату" була заснована в 2010 році для підготовки спеціалістів в нафтогазовій промисловості.

Характерною рисою діяльності кафедри "Видобування нафти, газу та конденсату" є постійний зв'язок з підприємствами та організаціями-замовниками фахівців. Випускники кафедри працюють у галузі видобування, транспортування, використання та реалізації нафти і газу, а також великої кількості сировини, отриманої при їх технологічній переробці.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту хімічних технологій та інженерії Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 3 кандидата технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 1 – доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Сучасні тенденції розвитку інтернет-дидактики у технічній вищій освіті
    (Донецьке відділення Наукового товариства імені Шевченка, 2024) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна Володимирівна; Онкович, Артем Дмитрович
    Автори аналізують сучасні тенденції розвитку інженерної інтернет-дидактики. Першою тенденцією є поширення інтернет-дидактики на енергетичну інженерію (нафтогазова інженерія, електротехніка тощо). Другою – поєднання вікі-, кіно-, сайто-, блого-, вебінародидактики та електронних бібліотек у сучасній університетській освіті і науці, що приносить позитивний синергетичний ефект. Третьою – поширеність он-лайн курсів лекцій. Четверта – застосування інженерної інтернет-дидактики. як інструменту створення нової навчальної літератури. П᾽ята тенденція – застосування складників інтернет-дидактики як бази для створення спецкурсів з професійно орієнтованої медіаосвіти
  • Ескіз
    Документ
    Професійно орієнтована медіаосвіта для студентів спеціальності "Збагачення корисних копалин"
    (Донецьке відділення Наукового товариства ім. Шевченка, 2023) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна Володимирівна
    Сучасний навчальний процес в царині інженерії, зокрема, в галузі гірництва, збагачення корисних копалин, де нещодавно було задіяно до 30% активного працездатного населення України, суттєво базується на використанні інтернету. Актуальність викладання в он-лайн режимі у останні 2-3 роки суттєво детермінована спершу ковідом, потім – умовами війни, яку Росія веде проти України. Тому медіаграмотність стала ключовою ознакою фаховості сучасного спеціаліста. Її набуття спонукає до розвитку медіаосвітніх технологій. Вітчизняними і закордонними дослідниками-практиками було розглянуто різні аспекти використання засобів масової інформації та їхніх продуктів у навчальному процесі. В університетах з’являються спецкурси з медіаосвіти, що свідчить як про екстенсивний так і інтенсивний розвиток медіадидактики вищої школи, яка збагачується новітніми технологіями, термінами, поняттями і водночас проникає в найновіші царини знань. У нашому дослідженні пропонується програма нового спецкурсу «Професійно орієнтована медіаосвіта для спеціалістів підгалузі «ЗБАГАЧЕННЯ КОРИСНИХ КОПАЛИН» (05.15.08) і даються деякі рекомендації щодо його впровадження у систему вищої освіти. Для українського фахового середовища такий спецкурс з використанням ІТ-технологій має підвищену актуальність ще й тому, що з трьох науково-освітніх шкіл за спеціальністю 05.15.08 – донецької, дніпровської та криворізької, історія яких нараховує 70-100 років, станом на 2022 рік функціонує тільки остання. Водночас промисловий сектор налічує декілька десятків збагачувальних фабрик, можливості підготовки кадрів інженерної ліфікації для яких обмежена. При цьому слід вітати спроби заснувати нові і недержавні університети гірничо-металургійного спряму вання (приклад – Технічний університет "Метінвест політехніка", Запоріжжя).
  • Ескіз
    Документ
    Західний нафтогазовидобувний регіон України у розвитку інженерної блогодидактики
    (SSPG Publish, 2023) Андибур, А. П.; Білецький, Володимир Стефанович; Малікова, Оксана Анатоліївна
    Автори констатують значний інтерес до використання медіаосвітніх технологій у нафтовидобувній галузі. При цьому користувачами фахово орієнтованих блогів є як студенти, викладачі, науковці, так і працівники нафтогазової галузі. Про це свідчить багаторічний досвід професійно-орієнтованих сторінок Фейсбуку, створених, зокрема, у Полтаві та Харкові. На прикладі блогу «Бурове відділення ДФКНГ» (Дрогобич) автори вперше досліджують внесок Західного нафтогазовидобувного регіону України у розвиток вітчизняної інженерної блогодидактики. Виконано контент-аналіз блогу, результати якого показують позитивну динаміку перегляду блогу користувачами, їх публікаційної активності, дає уявлення про вік і стать користувачів, географію їх локацій, популярні години перегляду за днями тижня. Введена в науковий обіг інформація сприяє розвитку інженерної блогодидактики в регіоні і країні.
  • Ескіз
    Документ
    Інженерна блогодидактика у нафтогазовій справі: динаміка розвитку
    (Scientific Publishing Center "InterConf", 2023-05) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна Володимирівна; Ткаченко, Микола Володимирович; Торопчинова, Катерина Леонідівна
    Автори розглядають динаміку розвитку спеціалізованих сторінок соціальної мережі "Фейсбук" як засобу для впровадження інженерної блогодидактики у навчальний процес вищої технічної школи. Виконано порівняльний контент-аналіз блогу "Нафтогазова освіта" у 2019 і 2023 році. Показано перспективність розвитку освітньо-інформаційних блогів мережі "Фейсбук" зі спеціальності "Нафтогазова інженерія". Зокрема, за моніторинговий період кількість учасників блогу зросла на 79%, публікаційна активність збільшилася на 40%, кількість переглядів за моніторинговий період у 2023 р. у 11 разів вища (2019 р. – 9,4 тис., у 2023 р. – 107,4 тис.).
  • Ескіз
    Документ
    Вітчизняна професійно орієнтована медіаосвіта у гірничо-видобувних галузях: шляхи поступу
    (Scientific Publishing Center "InterConf", 2022) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна Володимирівна; Торопчинова, Катерина Леонідівна
    У сучасній освіті та науці медіаінформаційна грамотність сприймається як органічна невід’ємна складова і запорука отримання якісної освіти та наукового прогресу. Нині вона успішно розвивається практично в усьому світі завдяки медіаосвітнім технологіям, котрі об’єднує відносно нове поняття – медіадидактика. Разом з тим, шляхи і етапи розвитку професійно орієнтованої медіаосвіти, її темпоральний поступ в різних країнах, мовних спільнотах різний. Для реалізації професійно-орієнтованої медіаосвіти треба зреаліщовувати кілька складників: 1. Достатній для якісного освітнього процесу Банк даних: – національну галузеву термінологічну систему, яка віддзеркалена у системі фахових перекладних і тлумачних словників і дає можливість міжмовного переходу (зокрема, англійські відповідники); – парк сучасних підручників і посібників з галузі, який опирається на національну галузеву термінологічну систему; – галузеві енциклопедичні видання, які крім дефініції дають посутнісний опис технологічних процесів, пристроїв, установок тощо; 2. Розвинені медіа (особливо комп’ютерні, що охоплюють цільові групи), які забезпечують комунікацію через інтернет між учасниками освітнього і науково-дослідного творчого процесу: – власне технічні засоби комп’ютерних медіа (персональні комп’ютери, ноутбуки, планшети, смартфони, відеокамери, роутери, модеми тощо); – програмне забезпечення для відеоконференцій, конференц-зв’язку тощо; – інтернет — всесвітня система сполучених комп'ютерних мереж, що заснована на комплекті Інтернет-протоколів і складається з мільйонів локальних і глобальних приватних, публічних, академічних, ділових і урядових мереж, пов'язаних між собою з використанням різноманітних дротових, оптичних і бездротових технологій. Інтернет – фізична основа для розміщення величезної кількості інформаційних ресурсів і послуг. 3. Методико-теоретичний інструментарій медіаосвіти, медіадидактики. В статті послідовно розкриваються ці складники.