Кафедра "Видобування нафти, газу та конденсату"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/927
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dngik
Кафедра "Видобування нафти, газу та конденсату" була заснована в 2010 році для підготовки спеціалістів в нафтогазовій промисловості.
Характерною рисою діяльності кафедри "Видобування нафти, газу та конденсату" є постійний зв'язок з підприємствами та організаціями-замовниками фахівців. Випускники кафедри працюють у галузі видобування, транспортування, використання та реалізації нафти і газу, а також великої кількості сировини, отриманої при їх технологічній переробці.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту хімічних технологій та інженерії Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 3 кандидата технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 1 – доцента, 1 – старшого наукового співробітника.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Методичні рекомендації до виконання контрольних робіт з навчальної дисципліни "Фонтанна та газова безпека в нафтогазовій галузі"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Римчук, Данило Васильович; Рєзва, Ксенія Сергіївна; Шевченко, Наталія Григорівна; Мінчукова, Наталія ФедорівнаМетодичні рекомендації розроблені у відповідності з діючими в Національному технічному університеті "Харківський політехнічний інститут" навчальними планами та робочою програмою дисципліни "Фонтанна та газова безпека в нафтогазовій галузі" із спеціальності 185 Нафтогазова інженерія та технології, для студентів стаціонарної форми навчання. У методичних рекомендаціях викладені: комплект завдань для виконання контрольних робіт; порядок виконання контрольних робіт; приклади виконання контрольних робіт; критерії оцінювання результатів виконання та наведений список рекомендованої літератури для підготовки студентів до виконання контрольних робіт.Документ Кінодидактика; відеоматеріали з видобування та переробки нафти і газу у становленні фахової медіакомпетентності спеціаліста з нафтогазової інженерії та нафтохімії(Barca Academy Publishing, 2024) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна ВолодимирівнаСпецкурс «Професійно орієнтована медіаосвіта» складається з медіадидакнчних тем розділів – пресодидактика, кінодидактика, інтернет-дидактика, блогодидактика та ін. Кінодидактика – це технологія навчання, яка використовує кінопродукцію як засіб формування знань, умінь, навичок, цінностей та світогляду студентів. Відеоматеріали можуть стосуватися як технічних пристроїв, так і технологій, наукових досліджень, практики експлуатації техніки, промислових екскурсій тощо. У статті подано приклади відеоматеріалів про сучасні способи і засоби видобування нафти і газу, їх підготовку і переробку на нафто- та газопереробних підприємствах.Документ Кінодидактика; відеоматеріали про транспорт нафти і газу у становленні фахової медіакомпетентності спеціаліста з нафтогазової інженерії(MDPC Publishing, 2024) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна ВолодимирівнаСпецкурс «Професійно орієнтована медіаосвіта» складається з медіадидакнчних тем розділів – пресодидактика, кінодидактика, інтернет-дидактика, блогодидактика та ін. Кінодидактика - це технологія навчання, яка використовує кінопродукцію як засіб формування знань, умінь, навичок, цінностей та світогляду студентів. Відеоматеріали можуть стосуватися як технічних пристроїв, так і технологій, наукових досліджень, практики експлуатації техніки, промислових екскурсій тощо. У статті подано приклади відеотекстів про сучасний трубопровідний, залізничний, автомобільний та водний транспорт нафти і природного газу, окремі магістральні трубопроводи флюїдів.Документ Спецкурс "Педагогічно-освітні технології у вищій освіті та наукових дослідженнях з нафтогазової інженерії"(LLC Scientific Publishing Center "InterConf", 2024) Онкович, Ганна Володимирівна; Білецький, Володимир Стефанович; Фик, Михайло ІллічСучасний навчальний процес в царині інженерії, зокрема, в галузі нафтогазової справи, суттєво базується на використанні інтернету. Медіаграмотність стала ключовою ознакою фаховості спеціаліста. Її набуття спонукає до розвитку медіаосвітніх технологій. Сучасними дослідниками-практиками було розглянуто різні аспекти використання засобів масової інформації та їхніх продуктів у навчальному процесі. В університетах з’являються спецкурси з медіаосвіти, що свідчить як про екстенсивний так і інтенсивний розвиток медіадидактики вищої школи, яка збагачується новітніми технологіями, термінами, поняттями і водночас проникає в найновіші царини знань. У нашому дослідженні пропонується план-програма нового спецкурсу «ПЕДАГОГІЧНО-ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ВИЩІЙ ОСВІТІ ТА НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ З НАФТОГАЗОВОЇ ІНЖЕНЕРІЇ», а саме для студентів та пошукачів наукового ступеня PhD за спеціальністю 185 " Нафтогазова інженерія та технології", даються деякі рекомендації щодо його впровадження у систему вищої освіти. Для українського фахового середовища такий спецкурс з використанням ІТ-технологій має підвищену актуальність, оскільки у 2020-тих роках робляться по суті перші кроки впровадження медіаосвіти у цій царині інженерії.Документ Аналіз розвитку блогодидактики у нафтогазовій інженерії України(LLC Scientific Publishing Center "InterConf", 2024) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна Володимирівна; Ткаченко, Микола ВолодимировичАналіз набутого досвіду професійно–орієнтованих сторінок в соціальній мережі Фейсбук на прикладі нафтогазової галузі. Для досягнення поставленої мети автори ставлять завдання – порівняти стан одного з найбільш розвинених у мережі Фейсбук фахово-орієнтованого українського ресурсу «Нафтогазова освіта» у 2019 і 2023 роках і на основі цього зробити висновки стосовно його розвитку. Методика. Огляд, контент–аналіз фахових блогів у ресурсі Фейсбук. Результати. На прикладі підготовки спеціалістів для нафтогазової сфери висвітлено результати використання інженерної блогодидактики, зокрема, Фейсбуку, в освітньому процесі з метою розвитку медіакомпетентності фахівців. Наукова новизна. Введено в науковий обіг інформацію про досвід застосування фахових блогів з нафтогазової справи у соціальній мережі. Виконано порівняльний аналіз даних контент–аналізу блогу «Нафтогазова освіта» у 2019 і 2023 роках, показано ефективність блогу, його якісні і кількісні показники. Практична значимість. Подано конкретну інформацію з практики створення і застосування фахового блогу нафтогазового спрямування «Нафтогазова освіта» у Фейсбук.Документ Методичні рекомендації з дисципліни "Нафтогазовилучення з важкодоступних і виснажених пластів"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Орловський, Віталій Миколайович; Білецький, Володимир СтефановичМетодичні рекомендації до виконання практичних робіт та самостійної роботи із навчальної дисципліни «Нафтогазовилучення з важкодоступних і виснажених пластів» (для студентів-магістрів 5 курсу денної і заочної форм навчання спеціальності 185 – Нафтогазова інженерія та технології). Методичні рекомендації містять 16 Практичних робіт з дисципліни і будуть корисні для інженерно-технічного персоналу видобувних підприємств, а також при підготовці кваліфікованого персоналу робітничих професій для підприємств нафтогазової галузі.Документ Інженерна блогодидактика у нафтогазовій справі: динаміка розвитку(Scientific Publishing Center "InterConf", 2023-05) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна Володимирівна; Ткаченко, Микола Володимирович; Торопчинова, Катерина ЛеонідівнаАвтори розглядають динаміку розвитку спеціалізованих сторінок соціальної мережі "Фейсбук" як засобу для впровадження інженерної блогодидактики у навчальний процес вищої технічної школи. Виконано порівняльний контент-аналіз блогу "Нафтогазова освіта" у 2019 і 2023 році. Показано перспективність розвитку освітньо-інформаційних блогів мережі "Фейсбук" зі спеціальності "Нафтогазова інженерія". Зокрема, за моніторинговий період кількість учасників блогу зросла на 79%, публікаційна активність збільшилася на 40%, кількість переглядів за моніторинговий період у 2023 р. у 11 разів вища (2019 р. – 9,4 тис., у 2023 р. – 107,4 тис.).Документ Інтернет-дидактика у розвитку професійної компетентності майбутнього фахівця (на прикладі розвитку медіакомпетеності фахівців з нафтогазової справи)(2022) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна ВолодимирівнаУ статті розглянуто і проаналізовано особливості інтернет-дидактики та її складників з метою підвищення ефективності навчального процесу та наукових досліджень, зокрема, і в першу чергу за спеціальністю «Нафтогазова інженерія та технології». На прикладах проілюстровано застосування блогодидактики, вікідидактики, вебінародидактики, спеціалізованих он-лайн курсів лекцій. У контексті інтернетдидактики порушено тему надійності інформації, Подана чинна вітчизняна класифікація наукових і навчальних видань. Сформульовані методичні підходи і рекомендації щодо їх використання.Документ Класифікація методів підвищення нафтовилучення(2022) Білецький, Володимир СтефановичВикладені питання класифікації методів підвищення нафтовилучення (МПН) в закордонній і вітчизняній науці і практиці. Показано, що практичні (експлуатаційні), наукові і науково-практичні вітчизняні класифікації методів підвищення нафтовилучення та інтенсифікації видобутку нафти ґрунтуються на таких ознаках: досяжна величина коефіцієнта вилучення нафти (КВН) з продуктивного пласта, механізм досягнення ефекту підвищення нафтовилучення та/або інтенсифікації видобутку, тип робочих агентів. Запропонована авторська версія класифікації МПН за механізмом досягнення ефекту підвищення нафтовилучення та/або інтенсифікації видобутку.Документ Спецкурс "Професійно орієнтована медіаосвіта" у розвитку фахової компетентності майбутніх працівників гірничої та нафтогазової галузей(2022) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна Володимирівна; Онкович, Артем ДмитровичСучасний навчальний процес в царині інженерії суттєво базується на використанні інтернету. Медіаграмотність стала ключовою ознакою фаховості спеціаліста. Її набуття супроводжується розвитком медіаосвітніх технологій. Дослідниками-практиками було розглянуто різні аспекти використання засобів масової інформації та їхніх продуктів у навчальному процесі. У різних навчальних закладах з’являються спецкурси з медіаосвіти. Це свідчить про розвиток медіадидактики вищої школи, яка збагачувався новітніми технологіями, термінами, поняттями. Постала потреба узагальнити ці теоретичні напрацювання з опертям на досвід практиків, зокрема, в сфері гірничої та нафтогазової інженерії. У статті для спеціальностей 184 «Гірництво» і 185 «Нафтогазова освіта» пропонується програма нового спецкурсу "Професійно орієнтована медіаосвіта для спеціалістів з гірничої та нафтогазової інженерії" і даються деякі рекомендації з його впровадження у систему вищої освіти.