Кафедра "Видобування нафти, газу та конденсату"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/927

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dngik

Кафедра "Видобування нафти, газу та конденсату" була заснована в 2010 році для підготовки спеціалістів в нафтогазовій промисловості.

Характерною рисою діяльності кафедри "Видобування нафти, газу та конденсату" є постійний зв'язок з підприємствами та організаціями-замовниками фахівців. Випускники кафедри працюють у галузі видобування, транспортування, використання та реалізації нафти і газу, а також великої кількості сировини, отриманої при їх технологічній переробці.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту хімічних технологій та інженерії Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 3 кандидата технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 1 – доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Special course "Professionally oriented media education in the discipline "Environmental safety" for future employees of engineering specialities
    (International Scientific-Pedagogical Organization of Philologists “West-East” ISPOP, 2023-03) Biletskyi, V. S.; Onkovych, Hanna V.; Adamia, Zoia K.
    The modern educational process in the field of applied ecology is largely based on the use of the internet. Applied ecology, in turn, includes technoecology: environmental aspects of economic sectors, use of natural resources, nature (environmental) protection, environmental economics and environmental management, environmental audit, environmental marketing, environmental law, environmental standardisation, environmental management and environmental protection, environmental monitoring and environmental forecasting, radiation and space ecology. Media literacy has become a key feature of a specialist's professionalism. Its acquisition encourages the development of media education technologies. Contemporary researchers and practitioners have examined various aspects of using the media and their products in the educational process. Universities are offering special courses in media education, which indicates both extensive and intensive development of media didactics in higher education, which is enriched with the latest technologies, terms, concepts and at the same time penetrates the newest areas of knowledge. Our study proposes a programme of a new special course "professionally oriented media education in the discipline "environmental safety" for future engineering professionals and provides examples of the application of media education methods and tools in teaching the discipline "environmental safety in the oil and gas industry".
  • Ескіз
    Документ
    Development of the Professional Competence of the Future Specialist Using Internet Technologies
    (Publisher agency, 2023) Adamia, Zoia K.; Biletskyi, V. S.; Onkovich, Hanna V.; Onkovich, Аrtem D.
    The article examines and analyzes the peculiarities of Internet didactics and its components in order to increase the effectiveness of the educational process and scientific research. Examples illustrate the use of blog didactics, Wikididactics, webinar didactics, and specialized online lecture courses. In the context of Internet didactics, the topic of information reliability is raised. As an example, the modern Ukrainian classification of scientific and educational publications is presented. Formulated methodical approaches and recommendations for their use.
  • Ескіз
    Документ
    Інтернет-дидактика у розвитку професійної компетентності майбутнього фахівця (на прикладі розвитку медіакомпетеності фахівців з нафтогазової справи)
    (2022) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна Володимирівна
    У статті розглянуто і проаналізовано особливості інтернет-дидактики та її складників з метою підвищення ефективності навчального процесу та наукових досліджень, зокрема, і в першу чергу за спеціальністю «Нафтогазова інженерія та технології». На прикладах проілюстровано застосування блогодидактики, вікідидактики, вебінародидактики, спеціалізованих он-лайн курсів лекцій. У контексті інтернетдидактики порушено тему надійності інформації, Подана чинна вітчизняна класифікація наукових і навчальних видань. Сформульовані методичні підходи і рекомендації щодо їх використання.
  • Ескіз
    Документ
    Вікідидактика: контент-аналіз просування нових складників медіаосвіти в соціальній мережі Фейсбук
    (Издательский дом "Қазақ университеті", 2022) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна Володимирівна; Онкович, Артем Дмитрович; Балабанова, К. Є.
    У статті йдеться про нове педагогічне відгалуження "вікідидактика" та його представлення в мережі Фейсбук. Вікідидактика розглядається як частина педагогіки, котра займається питаннями використання Вікіпедії у навчальному процесі, розроблянням й апробацією нових дидактичних матеріалів з опертям на вікіджерела. Термінологічна база напрямку "Вікідидактика" сьогодні включає такі поняття: • вікікористувач – послуговувач матеріалами Вікіпедії, вікімедійник – створювач програмного забезпеченя, • вікіпедист – автор і редактор статей, • вікіпедагог – учитель, котрий використовує Вікіпедію у навчанні і вихованні, • вікідидакт – освітянин, котрий навчає писати й редагувати статті у Вікіпедії, а також створює навчально-методичні посібники тощо. Матеріали сторінки в мережі Фейсбук спрямовані на розвиток медіаосвітньої і соціокультурної компетентностей її користувачів. Пропонуються результати контент-аналізу ФБ сторінки "Вікідидактика".
  • Ескіз
    Документ
    Вікідидактика − складник новітньої медіадидактики в соціальній мережі Фейсбук
    (RS Global Sp. z O.O., Poland, 2021) Білецький, Володимир Стефанович; Онкович, Ганна Володимирівна; Онкович, Артем Дмитрович
    The article deals with a new pedagogical branch of "wikididactics" and its presentation on Facebook. Wikididactics is considered as a part of pedagogy, which deals with the use of Wikipedia in the educational process, development and testing of new didactic materials based on Wikipedia sources. Terminological base of the direction "Wikididactics" today includes the following concepts: wiki user, wikimedian, wikipedian, wiki educator, wikididact. Wikididactics is the newest branch of modern media didactics, presented on the social network Facebook. The materials of the Facebook page are aimed at developing the media educational and socio-cultural competencies of its users. The results of the content analysis of the FB page "Wikididactics" are offered.