Кафедра "Видобування нафти, газу та конденсату"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/927

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dngik

Кафедра "Видобування нафти, газу та конденсату" була заснована в 2010 році для підготовки спеціалістів в нафтогазовій промисловості.

Характерною рисою діяльності кафедри "Видобування нафти, газу та конденсату" є постійний зв'язок з підприємствами та організаціями-замовниками фахівців. Випускники кафедри працюють у галузі видобування, транспортування, використання та реалізації нафти і газу, а також великої кількості сировини, отриманої при їх технологічній переробці.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту хімічних технологій та інженерії Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 3 кандидата технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 1 – доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Comparative analysis of Facebook informational and educational pages statistics
    (Publishing House "Universal", 2022) Adamia, Zoia K.; Onkovуch, Ganna V.; Biletskyi, V. S.; Onkovуch, Artem D.
    Recently, the global information and educational space has been constantly and intensively enriched with new phenomena and forms of their presentation that needs to be comprehended and analyzed. The authors of the article have chosen a specific segment of Facebook network and over the past few months we have tracked a small part of this global phenomenon. The first works, which presented the content analysis of individual information and educational Facebook pages, aroused public interest, prompting the authors of the article to conduct their comparative analysis used in the study of related objects and phenomena. It should be noted that all educational pages on Facebook are professionally oriented and serve to develop a professional and medical competence of the interested educational community. In this study, for comparison, the statistical data of two author's different-themed FB pages have been presented: "Медіашкола професора Ганни Онкович" "Media School of Professor Ganna Onkovych" and "Освіта за спеціальністю "Нафтогазова інженерія та технології"" Education by profession "Oil and Gas Engineering and Technology". Each page has statistical data, which are constantly updated automatically. So, a comparative analysis of Facebook informational and educational pages provides opportunities for obtaining versatile information that can be useful in the processes of monitoring and regulating information flows, in particular, professional information.