Кафедра "Видобування нафти, газу та конденсату"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/927

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dngik

Кафедра "Видобування нафти, газу та конденсату" була заснована в 2010 році для підготовки спеціалістів в нафтогазовій промисловості.

Характерною рисою діяльності кафедри "Видобування нафти, газу та конденсату" є постійний зв'язок з підприємствами та організаціями-замовниками фахівців. Випускники кафедри працюють у галузі видобування, транспортування, використання та реалізації нафти і газу, а також великої кількості сировини, отриманої при їх технологічній переробці.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту хімічних технологій та інженерії Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 3 кандидата технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 1 – доцента, 1 – старшого наукового співробітника.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Examining the current of drilling mud in a power section of the screw down-hole motor
    (Технологический центр, 2018) Biletskyi, V. S.; Vitryk, V.; Mishchuk, Y.; Fyk, M. I.; Dzhus, A.; Kovalchuk, Yu.; Romanyshyn, T.; Yurych, A.
    By using the module Flow Simulation from the programming environment SolidWorks, we obtained parametric fields of turbulent flow of drilling mud in the subject of research – a power section of the screw down-hole motor (SDM). The subject of research is the characteristics of turbulence of the drilling mud flow. An analysis of the obtained model parametric fields of turbulent flow of drilling mud in the power section of SDM shows two distinctive regions that differ by the characteristics of turbulence in the drilling mud current. These sections are localized in the neighborhood of contact points "rotor-stator", and along the distance between these points. In the first section, the developed flow turbulence almost disappears; the dissipation of flow energy significantly decreases. In the second section, there is a developed turbulence of drilling mud, which causes increased dissipation of flow energy and a possible damage to the stator by a solid phase of drilling mud. Turbulent time scale in the second region reaches the minimum values of 0.001 s, and the metrical scale of pulsations is comparatively small – from 0.011 to 5.666 m, indicating the presence of small-scale turbulent vortices and the elevated dissipation of flow energy. Thus, the second section is the most vulnerable to a damage to the stator by a solid phase of drilling mud. An endoscopic examination of the surface of the SDM stator, which we conducted, revealed damage to its working surface, specifically deep scratches, guide scratches, cavities. Localization of damage is from the middle and to the tail part of the power section at a distance of 2.53−4.78 m from the beginning of the power section of SDM. The models obtained are recommended for using in hydraulic calculations of SDM, for choosing a rational mode of its operation.
  • Ескіз
    Документ
    Моделювання силової секції гвинтових вибійних двигунів
    (Національний технічний університет "Дніпровська політехніка", 2017) Білецький, Володимир Стефанович; Ландар, С.; Міщук, Ю.
    Мета. У практиці буріння свердловин різного призначення все частіше застосовуються гвинтові вибійні двигуни. Постає проблема забезпечення надійного функціонування ГВД, зокрема, робочої пари “ротор – статор”. Для оцінки його функціонування необхідно дослідити роботу гвинтового вибійного двигуна виробництва компанії Wenzel Downhole Tools діаметром 171 мм при бурінні Гнідинцівського нафтового родовища для вибору раціональної конструкції та режимних параметрів ГВД, які забезпечують надійне і ефективне їх функціонування. Методика. Застосовано модуль Flow Simulation програмного середовища SolidWorks для моделювання течії рідин і газів на основі використання їх типових фізичних моделей. Результати. Отримано моделі поля швидкостей, тисків та температури бурового розчину в площинах перерізу робочої пари “ротор – статор”, а також моделі поля тисків та температури на поверхні ротора. Побудовано графіки зміни досліджуваних параметрів. Виконано аналіз моделей та кривих, які отримано в результаті досліджень. Наукова новизна. Розв’язання даної задачі шляхом побудови математичної моделі руху бурового розчину в силовій секції гвинтового вибійного двигуна, одержання параметричних полів швидкостей, тисків та температури. Практична значимість. Одержані моделі рекомендуються для використання при гідравлічних і термодинамічних розрахунках вибійного гвинтового двигуна.