Кафедра "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2709
Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" не поповнюється.
На основі кафедр "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" та "Економіка та маркетинг" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Переглянути
11 результатів
Результати пошуку
Публікація Стратегії динамічного ціноутворення при управлінні збутом дискретних товарів з обмеженим терміном реалізації(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Мельников, Олег СтаніславовичПредметом дослідження є розробка стратегії динамічного управління цінами під час продажу товарів з обмеженим терміном реалізації. Розглянуто випадок збуту дискретних товарів неоднорідним споживачам, які потребують не більш ніж одиницю реалізованого товару і мають незалежні однаково розподілені оцінки його споживчої цінності. Така структура попиту дозволяє описати стратегію оптимального управління цінами за допомогою простої системи рекурентних рівнянь, для якої в окремих випадках можна знайти аналітичне рішення. Для загального випадку розроблено чисельний алгоритм пошуку оптимального рішення у формі закону зі зворотним зв'язком як функції від часу та рівня залишків нереалізованої продукції. Показано, що оптимальні ціни є спадними функціями від обох цих факторів. Ці дві властивості разом із випадковим характером збуту продукції зумовлюють досить складну динаміку спостережуваних цін, приклади якої наводяться у роботі. Зокрема, показано, що хоча в середньому очікується зниження цін наприкінці терміну реалізації, в окремих випадках ціни можуть зростати і взагалі змінюватися досить хаотично. Запропонована стратегія зіставлена з політикою фіксованих цін, оптимізація яких за умов моделі також є нетривіальним завданням. Результати зіставлення свідчать про високу економічну ефективність стратегії динамічного регулювання цін, особливо у випадках, коли залишається обмаль часу до закінчення терміну реалізації продукції. Показано, що загальний процес збуту продукції можна описати як керований марковський процес. Це дає можливість розрахувати будь-які чисельні показники очікуваних фінансових результатів залежно від параметрів моделі. На основі аналізу результатів чисельного моделювання запропоновані також прості евристики для управління збутом в умовах неповної інформації.Публікація Стратегічне управління рекламою протягом життєвого циклу товару(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Мельников, Олег СтаніславовичПредметом дослідження є розробка стратегії оптимального управління витратами підприємства на рекламу при виведенні нового товару на ринок впродовж всього його життєвого циклу. Для моделювання динаміки продажів нового товару в статті запропонована модифікація моделі дифузії інновацій Басса, яка дозволяє чисельно моделювати вплив витрат на рекламу на інтенсивність продажів з боку двох груп споживачів, виділених в моделі, а саме новаторів та імітаторів. Сформульовано задачу оптимального управління витратами на рекламу для просування товару протягом його життєвого циклу. В якості критерію оптимальності обрано очікувану чисту поточну вартість грошових потоків від реалізації товару. Показано, як вирішити цю задачу за допомогою методів динамічного програмування. Розроблено і програмно реалізовано алгоритм чисельного пошуку програми оптимального управління витратами на рекламу на базі методу стискаючих відображень. В результаті роботи алгоритму встановлюється оптимальний рівень витрат на рекламу у формі закону із зворотнім зв’язком, де в якості змінної стану системи виступає ступень насичення ринку. На цій основі можна встановити оптимальний рівень витрат на рекламу в кожному періоді часу і порівняти траєкторії продажів при різних стратегіях управління рекламою. Окремо досліджені випадки реклами, спрямованої на інноваторів та імітаторів. Проведені чисельні експерименти, на базі яких визначено якісні характеристики стратегії оптимального управління витратами на рекламу для цих двох випадків. Досліджено вплив обраної стратегії управління на форму та тривалість життєвого циклу товару. Зроблено висновки про порівняльну економічну ефективність різних стратегій управління рекламою. Оптимізація витрат на рекламу за допомогою розробленої методики дає підприємствам можливість перевірити, чи є запланований рівень цих витрат надлишковим чи недостатнім. Запропонована методика дозволяє не тільки знаходити оптимальні розміри відрахувань на рекламу в залежності від стадії життєвого циклу товару, але й прогнозувати обсяги продажів та прибутки для майбутніх періодів.Публікація Методичні вказівки до виконання та захисту дипломних робіт(Моделіст, 2019) Заруба, Віктор Яковлевич; Харченко, Алла Олександрівна; Конохова, Зоя Петрівна; Грінберг, Галина Леонідівна; Мельников, Олег СтаніславовичДипломна робота освітньо-кваліфікаційного рівня "магістр" є підсумковою кваліфікаційною роботою, яку самостійно виконує студент кафедри економічної кібернетики та маркетингового менеджменту спеціальності "Економіка" спеціалізації "Економічна кібернетика" під керівництвом наукового керівника у третьому семестрі навчання після засвоєння теоретичних дисциплін освітньо-професійної програми підготовки магістра та виконання програми переддипломної практики. Підготовка та захист дипломної роботи випускником на освітньо-кваліфікаційному рівні магістра призначена для систематизації та закріплення студентом фахових знань і навичок, а також для об’єктивного контролю рівня його компетентностей щодо здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі економіки, які визначені освітньо-професійною програмою магістра спеціальності "Економіка" програми підготовки "Економічна кібернетика". Фахівець освітньо-кваліфікаційного рівня "магістр" має оволодіти спеціальними уміннями та знаннями, достатніми для виконання завдань та обов‘язків певного рівня професійної діяльності, що передбачені для первинних посад у відповідній галузі економічної діяльності. Студенти, що завершують цикл навчання за освітньо-професійною програмою магістра з економічної кібернетики, повинні не тільки мати знання з економіки та менеджменту, але й добре володіти засобами економіко-математичного моделювання та комп’ютерних технологій для проведення досліджень та прийняття рішень у реальних ситуаціях. Тому у дипломній роботі кожного випускника повинно розв’язуватися актуальне завдання управління певним економічним об’єктом з використанням економіко-математичних методів і моделей та інформаційних технологій. Ці методичні вказівки визначають вимоги до змісту, процесу виконання та процедури захисту дипломної роботи, а також критерії її оцінювання. Організація виконання та захисту дипломної роботи має забезпечити можливість об’єктивного та прозорого встановлення відповідності підготовки випускника вимогам, які висуває сфера його майбутньої професійної діяльності.Публікація Порівняльний аналіз звичайних і електронних торгів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Мельников, Олег СтаніславовичПублікація Оптимізація строків проведення конкурсних торгів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2012) Мельников, Олег СтаніславовичПублікація Інноваційне підприємництво: креативність, комерціалізація, екосистема(Університетське видавництво ПУЛЬСАРИ, 2015) Бажал, Юрій Миколайович; Бакушевич, Іванна Всеволодівна; Венесаар, Урве; Гараєва, Тетьяна Юріївна; Григор'єв, Геннадій Степанович; Гуменна, Олександра Віталіївна; Іванова, Наталія Юріївна; Калантарідіс, Крістос; Косенко, Олександра Петрівна; Крачко, Світлана Андріївна; Мельников, Олег Станіславович; Нестеренко, Роман Олександрович; Опекун, Олена Володимирівна; Перерва, Петро Григорович; Пічик, Катерина Валеріївна; Савченко, Ольга Ігорівна; Слава, Світлана Степанівна; Чала, Ніна ДмитрівнаНавчальний посібник підготовлено колективом авторів – учасників міжнародного проекту ТЕМПУС IV–5 "Інноваційні лабораторії: використання відкритих інноваційних навчальних платформ та дослідницької діяльності у підприємницькій освіті з метою посилення участі та інноваційного потенціалу університетів у постсоціалістичних суспільствах". У посібнику міститься матеріал для вивчення ключових компонентів сучасного інноваційного підприємництва: методів стимулювання та практичного застосування креативного мислення, інноваційного менеджменту підприємства, управління інтелектуальною власністю та формуванням сучасної інноваційної екосистеми. Для студентів і викладачів вищих навчальних закладів, а також підприємців-інноваторів.Публікація Шляхи протидії корупції у сфері державних закупівель(Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, 2016) Мельников, Олег СтаніславовичРозкрито сутність поняття корупції та корупційних діянь. Визначено основні види корупції у сфері державних закупівель та запропоновано заходи щодо протидії корупції в цій сфері.Публікація Особливості публічних закупівель як об'єкта державного регулювання економіки(Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, 2016) Мельников, Олег СтаніславовичРозглянуто відмінності державних закупівель від організації постачань у приватному секторі економіки. Встановлено чинники, які вимагають законодавчого регулювання державних закупівель окремо від загального контексту регулювання економіки в інтересах захисту конкуренції. Підкреслено роль державних закупівель як інструменту досягнення соціально-економічних цілей держави.Публікація Впровадження електронних закупівель як фактор економії коштів в державному секторі економіки(НТУ "ХПІ", 2015) Мельников, Олег СтаніславовичПублікація Порівняльний аналіз існуючих організаційних механізмів проведення торгів(Громадська організація "Асоціація докторів наук з державного управління", 2012) Мельников, Олег СтаніславовичРозглянуто основні організаційні форми проведення конкурсних торгів з точки зору їх економічної ефективності та доцільності застосування в сфері державних закупівель