Кафедра "Промислова і біомедична електроніка"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5397
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/pbme
Від 2000 року кафедра має назву "Промислова і біомедична електроніка", первісна назва – "Промислова електроніка".
Кафедра "Промислова електроніка" виділилася як самостійна одиниця 9 жовтня 1963 року внаслідок розділу кафедри електрифікації промислових підприємств на дві самостійні. Ведення навчального процесу з дисципліни "Промислова електроніка" раніше було доручено кафедрі електрифікації промислових підприємств, де цю роботу очолив талановитий педагог та дослідник Олег Олексійович Маєвський.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Усього за шістьдесят років було підготовлено 8 докторів та 65 кандидатів технічних наук.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора технічних наук, 13 кандидатів технічних наук; 3 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Дослідження комутаційних процесів в 24-пульсному випрямлячі з електронним зсувом фаз на IGBT-транзисторах з зворотною блокуючою властивістю(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Войтович, Юрій Сергійович; Стисло, Богдан Олександрович; Чмихова, Оксана Володимирівна; Плахтій, Олександр АндрійовичПри використанні в багатопульсних випрямлячах з електронним зсувом фаз одноопераційних напівпровідникових ключів та повністю керованих напівпровідникові ключів зі зворотною блокуючою здатністю-виникає проблема, яка зумовлена різним часом комутації цих типів ключів. Її вирішення можливе при використанні повністю керованих ключів для всіх 6-пульсних випрямлячів. Тим самим можна здійснити уніфікацію модулів перетворювача. Недоліком такого рішення є деяке збільшення вартості напівпровідникових елементів. Схема уніфікованих модулів може бути виконана на будь-яких повністю керованих ключах зі зворотною блокуючою здатністю. Наприклад, симетричних GTO, або IGBT з послідовним діодом. При використанні повністю керованих вентилів в випрямлячах з електронним зсувом фаз, перемикання вентилів відбувається практично миттєво. Оскільки накопичена енергія в кабелях мережі змінитися миттєво не може, це призводить до виходу ключів з ладу. Для захисту ключів, необхідно штучно створити додатковий контур комутації у вхідному ланцюзі випрямляча в момент часу переходу струму з однією фази на іншу. Метою цієї статті є дослідження комутаційних процесів в 24-пульсному випрямлячі з електронним зсувом фаз на IGBT-транзисторах з зворотною блокуючою здатністю і використанням ШІМ для балансування середнього значення випрямленої напруги уніфікованих випрямлячів.Документ Improving the Quality of Electrical Energy in the Railway Power Supply System(Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2018) Sokol, Yevgen I.; Zamaruiev, Volodymyr V.; Ivakhno, Volodymyr V.; Styslo, Bohdan O.The pulsating mode of the power consumption in the railroad power supply network is the cause of the occurrence of voltage pulsations in the contact network. This leads to a decrease in the efficiency of the energy system. To compensate power fluctuations in the electric power supply network of the railway, it is proposed to use hybrid electric energy storage devices. The use of two-channel additional traction power station with an appropriate control system was proposed. The basis of the mathematical model is the data of real measurements.Документ Methodical instructions for the laboratory works on the discipline "Analog electronics"(Drukarnia Madryd, 2021) Korol, Ye. I.; Mahonin, N. V.; Samynina, M. G.; Styslo, B. O.The subject of study of the discipline "Analog Electronics" is the theory and practice of building electronic tools for various fields of technology and research. "Analog Electronics" is one of the basic general technical disciplines in the training of students majoring in "Electronics". The main purpose of the discipline is to teach the student to develop certain functionally complete electronic devices and to understand the principle of operation of these devices, to operate them competently and to formulate tasks for the development of a new product.Документ Аналіз ефективності схем активного балансування акумуляторних батарей(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Стисло, Богдан Олександрович; Зайцев, Роман Валентинович; Мінакова, Ксенія Олександрівна; Кіріченко, Михайло Валерійович; Єресько, Олександр В'ячеславовичВ роботі виконано огляд існуючих схемних рішень пристроїв для балансування акумуляторних батарей. Описано принцип балансування на основі ємнісного та індуктивного буферного елемента. Показано особливості їх роботи і основні розрахунки кожного з типів пристроїв. Для схем з трансформаторною топологією вказано розрахункові значення для визначення балансуючого струму. На підставі аналізу схемних рішень, чисельно визначено і доведено ефективність використання схемних рішень на основі індуктивних буферних елементів. Потужні акумуляторні батареї для систем електричного живлення використовуються у вигляді стеків, що складаються з послідовно-паралельного з’єднання одиничних накопичувачів. Під час їх експлуатації виникає проблема нерівномірного розряду або заряду, для компенсації якої необхідно виконувати балансування рівнів напруги в акумуляторах стеку. Безпека використання електрохімічних накопичувачів вимагає застосування спеціалізованих балансуючих пристроїв. Найбільш ефективними, з енергетичної точки зору, є системи активного балансування. Аналіз математичної моделі роботи двох типів буферних елементів (ємнісного та індуктивного) дозволив дати якісну оцінку їх ефективності. Перші, в порівнянні з індуктивними - не тільки мають гірші енергетичні характеристики, але і не дозволяють виконувати «масштабування» пристрою без істотного ускладнення системи управління. Амплітудне значення струму у схемах з ємнісним буферним елементом обмежене лише внутрішніми паразитними опорами елементів схеми, тому, при відносно великому значенні розбалансування, в елементах схеми (в тому числі акумуляторних батареях) виділяється значна величина енергії втрат у вигляді теплової енергії, що негативно позначається на параметрах акумуляторної батареї. Амплітудне значення струму в схемі на основі індуктивних буферних елементів обмежене величиною індуктивності. Воно може бути розраховане на етапі проектування пристрою. Крім того, забезпечення системою керування переривчастого режиму роботи перетворювача дозволяє зменшити комутаційні втрати в силових ключах схеми і дозволяє підвищити ефективність роботи в цілому. При великій кількості накопичувачів (більше трьох) слід віддати перевагу трансформаторним системам балансування, як окремого випадку індуктивної топології.Документ Активный выпрямитель с функцией коррекции коэффициента мощности для тяговой подстанции скоростной железной дороги(Georgian technical university, 2019) Сокол, Евгений Иванович; Сыченко, Виктор Григорьевич; Замаруев, Владимир Васильевич; Войтович, Юрий Сергеевич; Стысло, Богдан АлександровичЦелью работы является совершенствование подходов к обеспечению требуемых качественных параметров напряжения в тяговых сетях на основе современных технологий и оборудования. Пульсирующий режим энергопотребления в железнодорожной электросети является причиной возникновения пульсаций напряжения в контактной сети. Предложено использование активных выпрямителей в системе электропитания железной дороги. Разработана система управления преобразователем, который позволяет выполнить стабилизацию выходного напряжения в звене постоянного тока и обеспечивает единичный коэффициент мощности, потребляемой преобразователем и THD тока потребления на уровне 8%. Разработана математическая модель преобразователя и выполнено исследование его основных режимов работы.Документ AC/DC converter for DC traction power supply system with high-speed train operation(2019) Sokol, Yevgen I. ; Sychenko, Viktor; Voitovych, Yurii; Kosariev, Yevhen; Styslo, Bohdan; Hubskyi, PetroPurpose of the work is improved approaches to ensure the required quality parameters of voltage in the traction network based on modern technologies and equipment. The pulsating mode of the power consumption in the railroad power supply network is the cause of the occurrence of voltage pulsations in the contact network. The use of active rectifiers in the electric power supply system of the railroad is proposed. The control system is developed by the converter, which allows to stabilize the output voltage in the DC link and also provides the unit power factor consumed by the converter and the THD consumption current at the level of 8%. A mathematical model of the converter was developed and a study of its main modes of operation was performed.Документ The Specificity of Electrical Energy Storage Unit Application(IPM NASU, 2017) Sokol, Yevgen I.; Zamaruiev, Volodymyr V.; Styslo, Bohdan O.; Makhonin, Mykola V.