Кафедра "Промислова і біомедична електроніка"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/5397
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/pbme
Від 2000 року кафедра має назву "Промислова і біомедична електроніка", первісна назва – "Промислова електроніка".
Кафедра "Промислова електроніка" виділилася як самостійна одиниця 9 жовтня 1963 року внаслідок розділу кафедри електрифікації промислових підприємств на дві самостійні. Ведення навчального процесу з дисципліни "Промислова електроніка" раніше було доручено кафедрі електрифікації промислових підприємств, де цю роботу очолив талановитий педагог та дослідник Олег Олексійович Маєвський.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Усього за шістьдесят років було підготовлено 8 докторів та 65 кандидатів технічних наук.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора технічних наук, 13 кандидатів технічних наук; 3 співробітника мають звання професора, 11 – доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Improving the Quality of Electrical Energy in the Railway Power Supply System(Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2018) Sokol, Yevgen I.; Zamaruiev, Volodymyr V.; Ivakhno, Volodymyr V.; Styslo, Bohdan O.The pulsating mode of the power consumption in the railroad power supply network is the cause of the occurrence of voltage pulsations in the contact network. This leads to a decrease in the efficiency of the energy system. To compensate power fluctuations in the electric power supply network of the railway, it is proposed to use hybrid electric energy storage devices. The use of two-channel additional traction power station with an appropriate control system was proposed. The basis of the mathematical model is the data of real measurements.Документ Активный выпрямитель с функцией коррекции коэффициента мощности для тяговой подстанции скоростной железной дороги(Georgian technical university, 2019) Сокол, Евгений Иванович; Сыченко, Виктор Григорьевич; Замаруев, Владимир Васильевич; Войтович, Юрий Сергеевич; Стысло, Богдан АлександровичЦелью работы является совершенствование подходов к обеспечению требуемых качественных параметров напряжения в тяговых сетях на основе современных технологий и оборудования. Пульсирующий режим энергопотребления в железнодорожной электросети является причиной возникновения пульсаций напряжения в контактной сети. Предложено использование активных выпрямителей в системе электропитания железной дороги. Разработана система управления преобразователем, который позволяет выполнить стабилизацию выходного напряжения в звене постоянного тока и обеспечивает единичный коэффициент мощности, потребляемой преобразователем и THD тока потребления на уровне 8%. Разработана математическая модель преобразователя и выполнено исследование его основных режимов работы.Документ Electronic phase shifting in multipulse rectifier(Sciendo, 2017) Sokol, Yevgen I.; Zamaruiev, Volodymyr V.; Ivakhno, Volodymyr V.; Voitovych, YuriiThis paper presents a novel converter which can reduce the harmonics like the conventional multipulse converters with input three phase transformer. To reduce total harmonic distortion of input current and improve the weight and size of converters, it is suggested to use multi-pulse rectifiers with an electronic phase shift. The basic module is a 6-pulse rectifier on fully controlled switches with the reverse blocking ability. Switching frequency either coincides or is twice the power frequency. The proposed solutions allow refusing from the electromagnetic phase-shifting devices (power transformers or auto-transformers) and thereby significantly reduce the weight of the device. Unlike power factor correction systems with high-frequency modulation, the proposed converters are significantly different, as they have better electromagnetic compatibility and the virtual absence of dynamic switching losses of power switches.Документ AC/DC converter for DC traction power supply system with high-speed train operation(2019) Sokol, Yevgen I. ; Sychenko, Viktor; Voitovych, Yurii; Kosariev, Yevhen; Styslo, Bohdan; Hubskyi, PetroPurpose of the work is improved approaches to ensure the required quality parameters of voltage in the traction network based on modern technologies and equipment. The pulsating mode of the power consumption in the railroad power supply network is the cause of the occurrence of voltage pulsations in the contact network. The use of active rectifiers in the electric power supply system of the railroad is proposed. The control system is developed by the converter, which allows to stabilize the output voltage in the DC link and also provides the unit power factor consumed by the converter and the THD consumption current at the level of 8%. A mathematical model of the converter was developed and a study of its main modes of operation was performed.Документ Новый бестрансформаторный многопульсный выпрямитель с электронным сдвигом фаз(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Сокол, Евгений Иванович; Замаруев, Владимир Васильевич; Ивахно, Владимир Викторович; Бутова, Ольга Анатольевна; Войтович, Юрий СергеевичВ статье представлен новый многопульсный выпрямитель, который, как и обычные многопульсные выпрямители с входными трехфазными трансформаторами, позволяет снизить величину гармоник входного тока. Для снижения коэффициент нелинейных искажений входного тока выпрямителя и улучшения его массогабаритных показателей, предлагается использовать электронный сдвиг фаз. Базовым модулем выпрямителя является 6-пульсный выпрямитель на полностью управляемых ключах с обратной блокирующей способностью. Частота коммутации ключей совпадает с частотой сети либо вдвое выше ее. Предлагаемое решение позволяет исключить электромагнитные фазосдвигающие устройства, такие как трансформаторы или автотрансформаторы, за счет чего существенно снижается масса установки в целом. Преобразователь с электронным сдвигом фаз существенно отличается от систем коррекции коэффициента мощности, использующих высокочастотную модуляцию, имея лучшую электромагнитную совместимость и фактическое отсутствие динамических потерь в силовых ключах.Документ Особливості застосування накопичувачів електричної енергії в системі електропостачання залізниці(НТУ "ХПІ", 2018) Стисло, Богдан ОлександровичПульсуючий характер потужності, що споживається в мережі електропостачання залізниці є причиною появи пульсацій напруги в контактній мережі. Це призводить до зниження ефективності енергосистеми. Для компенсації пульсацій потужності в мережі електропостачання залізниці пропонується використання гібридних накопичувачів електричної енергії. Запропоновано застосування двоканальних підсилюють пунктів з відповідною системою управління. В основу математичної моделі покладені дані реальних вимірів.Документ Покращення якості електричної енергії в системі електроживлення залізничного транспорту шляхом застосування накопичувачів електричної енергії(НТУ "ХПІ", 2017) Замаруєв, Володимир Васильович; Стисло, Богдан Олександрович; Косарєв, Євген МиколайовичПропонується розміщення додаткових підсилюючих пунктів уздовж лінії електропостачання залізниці на основі батарейних систем накопичувачів електричної енергії. Проведено оціночні розрахунки показників системи тягового електропостачання на дослідній ділянці. Наведено результати моделювання, що підтверджують зменшення відхилень напруги за рахунок згладжування профілю завантаження мережі. Виконано попередні розрахунки щодо необхідної ємності акумуляторних підсилюючих пунктів та надано рекомендації щодо вибору конкретних типів електрохімічних накопичувачів електричної енергії. Запропоновано методику визначення мінімального процентного співвідношення ємностей кожного з накопичувачів електричної енергії, що входять до складу гібридного накопичувача.