Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання розрахункової роботи "Розрахунок газорозподільного механізму автотракторних двигунів"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кравченко, Сергій Сергійович; Пильов, Володимир Олександрович; Білик, Сергій Юрійович
    Методичні вказівки розроблені відповідно до затвердженої програми курсу і призначені для студентів спеціальності 142 – “Енергетичне машинобудування”. Вони можуть бути використані при виконанні розрахункової роботи або відповідних розділів курсового і дипломного проектів, кваліфікаційної роботи бакалавра. Механізм газорозподілу є одним з найважливіших механізмів, що забезпечує своєчасне подавання в циліндри двигуна повітря або паливо-повітряної суміші (залежно від типу двигуна) і його очищення від відпрацьованих газів. Розрахунок механізму газорозподілу є важливим етапом проектування нових та модернізації існуючих двигунів внутрішнього згоряння.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни "Випробування силових агрегатів транспортних засобів"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кравченко, Сергій Сергійович; Білик, Сергій Юрійович; Мешков, Денис Вікторович; Коваленко, Сергій Володимирович
    У процесі виконання лабораторних робіт студенти вивчають різноманітні методи та засоби вимірювання: температури рідин та газів, витрат повітря, частоти обертання. При виконанні цих лабораторних робіт студенти вивчають такі питання: види та цілі випробувань; методи та засоби теплотехнічних вимірювань; методи та засоби спеціальних вимірювань; устрій випробувальних стендів; методи визначення похибок вимірювання. Кожна лабораторна робота містить конкретне завдання, яке виконується безпосередньо групою студентів, що включає практичне випробування двигуна та обробку отриманих результатів. Як результат – студенти набувають практичні навички з теплотехнічних та спеціальних вимірювань, які застосовуються при випробуваннях двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ).
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичної роботи "Проектування штампованої заготівки"
    (2023) Савченко, Анатолій Вікторович; Білик, Сергій Юрійович; Бекарюк, Наталія Миколаївна
    Обробка металів тиском (ОМТ) внаслідок високої продуктивності, якості поверхні та механічних властивостей оброблюваних матеріалів, можливості автоматизації відноситься до найбільш прогресивних способів виготовлення заготівок. В даний час близько 90% по масі всієї сталі і більше 55% кольорових сплавів піддається різним видам обробки тиском. В даний час відомо більше ніж 400 способів ОМТ. Одним з основних способів ОМТ є штампування. Метою практичного заняття є закріплення теоретичної інформації та отримання практичних навичок проектування штампованих заготівок деталей двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ). Досягнення поставленої мети є найбільш результативним у разі попередньої самопідготовки студента до практичного заняття. У ході заняття стисло викладається методика проектування штампованої заготівки; кожному студенту видається індивідуальне завдання для виконання самостійної роботи. Викладач контролює виконання роботи студентами. Захист звітів до практичних занять проводиться на консультаціях. Звіт виконується індивідуально кожним студентом в окремому зошиті. При оформленні звіту слід керуватися вимогами стандарту СТВУЗ-ХПІ-3.01-2006. Текстові документи у сфері навчального процесу.