Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання розрахункової роботи "Розрахунок газорозподільного механізму автотракторних двигунів"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кравченко, Сергій Сергійович; Пильов, Володимир Олександрович; Білик, Сергій Юрійович
    Методичні вказівки розроблені відповідно до затвердженої програми курсу і призначені для студентів спеціальності 142 – “Енергетичне машинобудування”. Вони можуть бути використані при виконанні розрахункової роботи або відповідних розділів курсового і дипломного проектів, кваліфікаційної роботи бакалавра. Механізм газорозподілу є одним з найважливіших механізмів, що забезпечує своєчасне подавання в циліндри двигуна повітря або паливо-повітряної суміші (залежно від типу двигуна) і його очищення від відпрацьованих газів. Розрахунок механізму газорозподілу є важливим етапом проектування нових та модернізації існуючих двигунів внутрішнього згоряння.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни "Системи інженерного аналізу в енергетичному машинобудуванні"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Ліньков, Олег Юрійович; Пильов, Володимир Олександрович; Кравченко, Сергій Олександрович
    Роботу сучасного інженера вже неможливо уявити без використання інформаційних технологій та сучасної обчислювальної техніки. Сучасне програмне забезпечення дозволяє охопити єдиною мережею усе підприємство. Кожен відділ має свій сегмент у загальній мережі та вносить свою частку у створення нових виробів та підготовку виробництва. Однією з найбільш поширених CAD/CAM/CAE систем є Solidworks. Ця система дозволяє в єдиному середовищі створювати 3D моделі деталей і механізмів, проводити їх інженерні дослідження та отримувати технологічну документацію і програми для обладнання з ЧПУ та 3D принтерів. Завданням дисципліни «Системи інженерного аналізу в енергетичному машинобудуванні» є познайомити студентів з можливостями сучасних CAE-систем, заснованих на застосуванні методу кінцевих елементів (МКЕ), та надати практичні навички їх використання. Дисципліна викладається після засвоєння курсів з інформатики, систем автоматизованого проектування та опору матеріалів.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання розділу дипломного проекту "Розрахунок основних систем установок з ДВЗ"
    (2023) Кравченко, Сергій Сергійович; Ліньков, Олег Юрійович; Пильов, Володимир Олександрович
    При виконанні розділу дипломного проекту «Розрахунок основних систем установок з ДВЗ» важливо правильно обрати основні параметри системи змащення і системи охолодження, розрахувати агрегати, що входять у ці системи. Дані методичні вказівки призначені для допомоги студентам у вирішенні цих питань. Методичні вказівки дозволяють обрати вихідні дані та виконати розрахунки за сучасними методиками масляних насосів, масляних центрифуг, масляних охолоджувачів, насосів системи охолодження, радіаторів та вентиляторів системи охолодження.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни "Системи автоматизованого проектування в силових агрегатах транспортних засобів"
    (2023) Ліньков, Олег Юрійович; Пильов, Володимир Олександрович
    Роботу сучасного інженера вже неможливо уявити без використання інформаційних технологій та сучасної обчислювальної техніки. Сучасне програмне забезпечення дозволяє охопити єдиною мережею усе підприємство. Кожен відділ має свій сегмент у загальній мережі та вносить свою частку у створення нових виробів, підготовку виробництва та ін.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання курсової роботи "Розв'язання інженерної задачі за допомогою комплексу програмних засобів" з дисципліни "Інформаційні технології та програмування в ДВЗ"
    (2020) Пильов, Володимир Олександрович; Ліньков, Олег Юрійович; Коваленко, Світлана Володимирівна
    Застосування нових інформаційних технологій в інженерній діяльності постало як першочергове завдання й привело до того, що використання обчислювальної техніки набуло стратегічного значення в питаннях інтенсифікації і підвищення якості праці, розробки конкурентоспроможної техніки. В повному обсязі це стосується і питання розвитку вітчизняного моторобудування, підвищення якості та конкурентоспроможності двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ) як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках. Явища і процеси, що вивчаються і досліджуються в теорії ДВЗ, потребують виконання відповідних описів за допомогою понять математики. При цьому курсова робота передбачає засвоєння знань, умінь і навичок розробки алгоритмів розв’язання інженерних задач та реалізації цих алгоритмів за допомогою сучасної комп’ютерної техніки, використання сучасного програмного забезпечення. Метою роботи є набуття майбутніми інженерами практичних навичок і вмінь, що є необхідними для вирішення проблем, пов’язаних з досягненням світового рівня вітчизняних двигунів внутрішнього згоряння шляхом використання комп’ютерної техніки. Основна мета роботи – поглиблення навичок використання сучасних комп’ютерів та програмного забезпечення.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до розрахункової роботи "Дослідження теплонапруженого стану поршня" з дисципліни "Теплообмін у ДВЗ"
    (2020) Пильов, Володимир Олександрович; Ліньков, Олег Юрійович; Триньов, Олександр Володимирович
    З дедалі більш зростаючими вимогами до потужності ДВЗ, а саме до її збільшення, збільшується й теплонапружений стан деталей двигуна, зокрема, камери згоряння, а в дизелі – поршня. Забезпечення заданого ресурсу теплонапружених деталей камери згоряння є однією з найбільш важливих проблем, які потребують вирішення в процесі проєктування перспективних двигунів та їхньої модернізації. Камера згоряння є одним із найважливіших конструктивних елементів дизеля, що безпосередньо впливає на паливну економічність, токсичність викидів і ресурс. У розрахунковій роботі досліджується поршень швидкохідного дизеля на досягнення необхідного рівня працездатності при заданому рівні форсування. У процесі аналізу виконується оцінка температури крайки камери згоряння, зони верхнього поршневого кільця та рівень форсування двигуна. Особливу увагу приділено синтезу геометрії камери згоряння за допомогою САПР, заданню граничних умов і рішенню завдань теплопровідності.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторних робіт 1, 2, 3 "Робота з системним та прикладним програмним забезпеченням» з дисципліни "Інформаційні технології та програмування в ДВЗ"
    (2020) Пильов, Володимир Олександрович; Ліньков, Олег Юрійович; Кравченко, Сергій Сергійович
    Сучасна техніка постійно удосконалюється та дозволяє виконувати дедалі більш широкий спектр завдань. Вже неможливо уявити галузь, де не використовується обчислювальна техніка – вона є основою майбутнього (і великою часткою сучасного) суспільства. Тому сучасний спеціаліст у будь-якій галузі повинен мати знання та навички роботи з обчислювальною технікою. Наведений комплекс лабораторних робіт дозволяє отримати практичні навички роботи з системним та базовим прикладним програмним забезпеченням. Ці навички є базовими і дозволяють засвоювати подальший матеріал дисципліни та пов’язаних з нею курсів.