Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання розрахункової роботи "Розрахунок газорозподільного механізму автотракторних двигунів"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кравченко, Сергій Сергійович; Пильов, Володимир Олександрович; Білик, Сергій Юрійович
    Методичні вказівки розроблені відповідно до затвердженої програми курсу і призначені для студентів спеціальності 142 – “Енергетичне машинобудування”. Вони можуть бути використані при виконанні розрахункової роботи або відповідних розділів курсового і дипломного проектів, кваліфікаційної роботи бакалавра. Механізм газорозподілу є одним з найважливіших механізмів, що забезпечує своєчасне подавання в циліндри двигуна повітря або паливо-повітряної суміші (залежно від типу двигуна) і його очищення від відпрацьованих газів. Розрахунок механізму газорозподілу є важливим етапом проектування нових та модернізації існуючих двигунів внутрішнього згоряння.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання розрахункової роботи "Розрахунок регулятора частоти обертання колінчастого валу дизеля"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кравченко, Сергій Сергійович
    Методичні вказівки розроблені відповідно до затвердженої програми курсу «Автоматичне регулювання силових установок транспортних засобів» і призначені для студентів спеціальності 142 – “Енергетичне машинобудування”. Вони можуть бути використані при виконанні розрахункової роботи або відповідних розділів курсового і дипломного проектів, кваліфікаційної роботи бакалавра. Об’єктом розрахунку обраний механічний всережимний регулятор частоти обертання колінчастого валу дизеля прямої дії типу Р11М, що призначений для швидкохідних дизелів, які працюють на загальне навантаження паралельно з іншими аналогічними агрегатами. Вибір регулятора даного типу в якості об’єкта розрахунків обумовлений тим, що його конструкція включає важливі додаткові елементи, врахування яких в розрахунках спонукає поглибленого розуміння процесів регулювання. Такими елементами є: 1. Пристрій для регулювання ступеня нерівномірності вимірювача у вигляді додаткової пружини зі змінним нахилом, а отже, зі змінною жорсткістю, що приведена до муфти вимірювача. 2. Жорстко приєднаний катаракт, що забезпечує стійкість динамічних процесів при малих ступенів нерівномірності за рахунок добавлення жорсткості пружини К до жорсткості пружин вимірювача на несталих режимах. Виконуючи лабораторні роботи з курсу «Автоматичне регулювання силових установок транспортних засобів», студенти проводять експериментальні дослідження процесів регулювання обертання колінчастого валу (КВ) лабораторного дизель-генератора, що оснащений регулятором Р11М. При цьому отримані результати досліджень наглядно демонструють розрахункові результати. Завдання на розрахункову роботу кожний студент отримує індивідуально з вказівкою номера варіанта. Розрахункова робота складається з двох частин. Зміст першої частини є розрахунок статичних характеристик регулятора. У другій частині ведеться розрахунок показників динамічної стійкості системи автоматичного регулювання (САР) дизель-генератора з регулятором Р11М.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання розрахункових робіт "Визначення похибок вимірювання ефективних показників дизеля", "Приведення параметрів дизеля до стандартних атмосферних умов, температури та щільності палива"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Кравченко, Сергій Сергійович; Білик, Сергій Юрійович; Ліньков, Олег Юрійович
    Достовірні висновки про результати випробування двигуна можуть бути зроблені лише на підставі дослідних даних, що мають певний рівень точності. Перелік параметрів, що вимірюються, і точність їх вимірювання для більшості видів випробувань регламентується державними стандартами. Похибки величин, що визначаються за результатами вимірювання інших параметрів, обчислюють на підставі загальної теорії похибок. Сумісність результатів випробувань, проведених в різний час, для одного або різних двигунів забезпечують шляхом приведення їх ефективних показників до стандартних умов. Дані контрольні роботи спрямовані на закріплення теоретичного матеріалу щодо визначення результуючих похибок складних дослідів та методів приведення до ефективних показників та стандартних умов і дозволяють отримати практичні навички за вказаними розділами курсу. Перед виконанням робіт необхідно вивчити розділи курсу: види та завдання випробування, похибки вимірювання, методи вимірювання крутного моменту, частоти обертання та витрати палива, сумісність результатів випробування.