Кафедра "Двигуни та гібридні енергетичні установки"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/54

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/diesel/glavnaya

Від 2022 року кафедра має назву "Двигуни та гібридні енергетичні установки", первісна назва – "Двигуни внутрішнього сгоряння".

Кафедра "Двигуни внутрішнього згоряння" (ДВЗ) заснована 9 липня 1930 року у Харківському Механіко машинобудівному інституті. Читання курсів по ДВЗ розпочали на механічному факультеті ще в 1910 році, дисципліну "ДВЗ" і проєктування ДВЗ протягом 1910-1913 рр. читав граф Сергій Йосипович Доррер. Спеціальність "ДВЗ" у Харківському технологічному інституті була організована в 1918 році. У її джерел, а пізніше й кафедри ДВЗ стояв Василь Трохимович Цвєтков (1887–1954).

Від 1980 року вона є базовою серед українських закладів вищої освіти з моторобудування. За час існування кафедра підготувала понад 4000 випускників. Сьогодні на кафедрі навчається понад 200 студентів. Обсяг ліцензійного набору є одним з найбільших в університеті.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту енергетики, електроніки та електромеханіки Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора технічних наук, 6 кандидатів технічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента. Серед викладачів кафедри 3 лауреата Державної премії України, 2 лауреата премії Кабінету міністрів. Від 2001 року по 2016 рік кафедру очолював Заслужений діяч науки і техніки України, лауреат Нагороди Ярослава Мудрого Академії наук Вищої школи України, Лауреат державної премії в галузі науки і техніки 2008 року, професор, доктор технічних наук, проректор університету з наукової роботи – Андрій Петрович Марченко.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 18
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни "Хіммотологія та нуль-вуглецеві джерела живлення силових агрегатів транспортних засобів"
    (2023) Карягін, Ігор Миколайович; Ліньков, Олег Юрійович
    Дисципліна «Хіммотологія та нуль-вуглецеві джерела живлення силових агрегатів транспортних засобів» є однією з базових для навчання спеціалістів з енергетичного машинобудування. Мета лабораторних робіт дисципліни – закріплення теоретичних знань майбутніх фахівців, та отримання практичних навичок з основ одержання паливо-мастильних матеріалів для силових агрегатів транспортних засобів, раціонального вибору та використання палив, мастил та охолоджуючих рідин. Проведення лабораторних робіт надає практичні знання про фізико-хімічні властивості можливих палив, в тому числі й нуль-вуглецевих джерел живлення силових агрегатів транспортних засобів. В рамках лабораторних робіт вивчаються основи раціонального використання та оцінювання експлуатаційних якостей паливо-мастильних матеріалів, необхідних для експлуатації двигунів внутрішнього згоряння різних типів.
  • Ескіз
    Публікація
    Зменшення теплонапруженості поршня швидкохідного двигуна з врахуванням тривимірності теплонапруженого стану
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Пожидаєв, Іван Геннадійович; Пильов, Володимир Олександрович; Прокопенко, Микола Вікторович; Матвєєнко, Володимир Володимирович
  • Ескіз
    Документ
    Ідентифікація несиметричних граничних умов 3-го роду поршня швидкохідного дизеля
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Матвєєнко, Володимир Володимирович; Турчин, В. Т.; Коваленко, В. Т.; Обозний, Сергій Володимирович; Пильов, Володимир Олександрович
  • Ескіз
    Документ
    Особливості робочого процесу дизеля при використанні водопаливної емульсії
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Фатєєв, А. В.; Карягін, Ігор Миколайович
  • Ескіз
    Документ
    Методика оцінки характеристик системи охолодження при модернізації силової установки танка Т-72
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016) Федоров, Андрій Юрійович; Марченко, Андрій Петрович
  • Ескіз
    Документ
    Формування поверхні електричного розряду свічкою запалювання "Cassini"
    (НТУ "ХПІ", 2015) Мельник, Вікторія Миколаївна; Карачун, Володимир Володимирович
    В роботі аналізується можливість збільшення поверхні електричного розряду в пристроях запалювання робочої суміші двигунів внутрішнього згоряння. Показано, що зміна форми нижнього торця центрального електроду свічки запалювання з плоскої на струмопровідні «овали CASSINI» дозволяє створити збільшену поверхню електричного розряду у вигляді стовпів вольтів з поперечним перерізом у формі «овалів CASSINI», що надає можливість збільшити іскровий проміжок, створити додатково дві осі концентрації теплової енергії і, одночасно, підвищити ефективність займистості робочої суміші.
  • Ескіз
    Документ
    Влияние регулируемого струйного масляного охлаждения поршня на ресурсную прочность кромки его камеры сгорания
    (НТУ "ХПИ", 2011) Матвеенко, Владимир Владимирович; Турчин, В. Т.; Пылев, Владимир Александрович; Коваленко, В. Т.; Обозный, Сергей Владимирович; Нестеренко, И. А.
    В статье выполнен анализ эффективности применения регулируемого масляного охлаждения поршня. Обоснована необходимость разработки конструкции поршня, включающего систему регулирования подачи охлаждающего масла, причем в качестве управляющего параметра системы предлагается использовать температуру поршня.
  • Ескіз
    Документ
    Повышение эффективности очистки отработавших газов дизелей
    (НТУ "ХПИ", 2014) Васильев, Игорь Павлович
    Приведены результаты исследований эффективности очистки отработавших газов от дисперсных частиц в элекрокаталитическом фильтре в зависимости от температуры, напряжения между электродами, геометрических параметров коронирующего и осадительного электродов. Экспериментально выявлено, что с повышением температуры эффективность очистки снижается. Предлагается одновременно снизить выбросы NOx путем применения селективной системы нейтрализации (SCR). Для этого необходимо использовать на входе в реактор SCR нагреватель отработавших газов для поддержания оптимальной температуры реакции восстановления NOx, а затем расположить электрофильтр. Подаваемый в электрофильтр воздух обеспечит электрическую изоляцию коронирующего электрода и снизит температуру отработавших газов, что повысит эффективность улавливания частиц. Уловленную сажу предлагается регенерировать путем включения второго нагревателя отработавших газов по сигналу от датчика противодавления фильтрующего слоя.
  • Ескіз
    Документ
    Продление ресурса двигателя внутреннего сгорания установкой поршней с корундовым слоем
    (НТУ "ХПИ", 2014) Шпаковский, Владимир Васильевич
    В статье приводится анализ результатов испытаний самолёта Z-37 Chemelak с авиационным двигателем АИ-14М с корундовым слоем на рабочих поверхностях поршней. Установка поршней с корундовым слоем позволила улучшить эксплуатационные характеристики самолёта: на 20% увеличилась скорость вращения винта на номинальном режиме, на 15° С – 22° С снизилась температура масла во всех цилиндрах, на 18 м уменьшилась длина пробега при взлёте.
  • Ескіз
    Документ
    Прогнозування стану сажового фільтра на різних режимах роботи автомобільного дизеля
    (НТУ "ХПІ", 2014) Полив'янчук, Андрій Павлович; Шеховцов, Юрій Іванович; Заіграєв, Леонід Степанович
    Представлена методика прогнозування стану сажового фільтра на різних режимах роботи автомобільного дизеля, яка включає три етапи: розрахунковий експеримент за математичною моделлю процесу регенерації сажового фільтру, апроксимація параметрів регенерації за даними розрахункового експерименту та розрахунковий експеримент за імітаційною математичною моделлю стану сажового фільтра при роботі дизеля на різних режимах. Стан сажового фільтра визначається за поточною кількістю сажі і максимальною температурою в ньому. Запропоновано компактні функції для швидкості вигоряння сажі та максимальної температури у сажовому фільтрі автомобільного дизеля КамАЗ-740М і статистично їх обґрунтовано.