Кафедра "Підйомно-транспортні машини і обладнання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3845

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ltm

Кафедра "Підйомно-транспортні машини і обладнання" заснована у 1929 році. Першим її очільником став професор Тамарін Д. Н.

Курс "Теорія і будова підйомних машин" в Харківському практичному технологічному інституті викладався ще з 1888 року Вадимом Ерастовичем Тіром.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 7 кандидатів технічних наук, з них 5 мають звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 235
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання розрахункового завдання з дисципліни "Організація складського господарства"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Рубашка, Володимир Петрович
    Відмінною рисою сучасної науки є широке використання методу моделювання. Цей метод полягає в активному застосуванні моделей абсолютно у всіх сферах і на всіх стадіях наукових досліджень. На сьогоднішній день різноманітні моделі ефективно використовуються як у природничо-науковому та суспільно-гуманітарному пізнанні, так і у безпосередній практичній діяльності. Тому найважливіше значення набуває використання можливостей методу моделювання у дослідженні та проектуванні логістичних систем. Дані методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 131 «Прикладна механіка. Інженерія логістичних систем». Вони допоможуть студентам оволодіти знаннями з курсу «Моделювання та дизайн процесів, виробів, оснащення». У цих вказівках надана методика розробки моделей сучасних складських комплексів. Дану методику студенти використовують при виконанні розрахункового індивідуального завдання.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування методів математичної статистики для визначення ваги мостових кранів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Коваленко, Валентин Олександрович; Журавель, Олексій Валерійович; Стрижак, Всеволод Вікторович; Аніщенко, Галина Оттівна; Іглін, Сергій Петрович
    У статті представлено новий метод для вирішення науково-практичної задачі автоматизованого розрахунку ваги мостових кранів загального призначення. Числові дані щодо ваги наявних кранів наведено у вигляді таблиць і структуровано в залежності від вантажопідйомності і прольоту. Використано гіпотези математичної статистики, які дали змогу розподілити результати відповідно до нормального закону за умови однакової точності отриманих даних. На основі цих припущень застосовано метод найменших квадратів, що дозволило побудувати функцію двох змінних, яка визначає залежність ваги крана від прольоту та вантажопідйомності, об'єднуючи ці параметри. Отримано формулу, що дає можливість програмно обчислювати вагу кранів. У статті обґрунтовано переваги запропонованого методу.
  • Ескіз
    Документ
    Improving the energy efficiency of container stack assemblydisassembly operations at container terminal yard
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Kovalenko, Valentyn; Turchyn, Olha; Alieksieiev, Volodymyr; Stryzhak, Vsevolod; Strelkov, Maksym; Poliakov, Oleksii
    Container storage in the yard decouples fluctuating incoming and outgoing container flows on container terminals and is an important element of the terminal process chain. The efficiency of handling operations in storage area, such as stacking and extraction of containers, has a significant influence on the overall terminal performance. In this respect, optimization of these processes, such as minimization of numerous unproductive movements of surrounding containers, which impede their immediate accessibility, is of particular interest. The relevant problems are well developed in mathematical terms. Optimizing algorithms mainly involve the use of heuristic/hyper-heuristic rules. However, only a small amount of this work focuses on the energy aspect of this problem. This article focuses on the most general approaches to minimizing energy consumption in container stacking operations. The performed analysis of energy consumption of the yard RTG crane for different working movements showed the prevalence of energy consumption when lifting containers. In this regard, attention is drawn to the importance of including in the optimization analysis in addition to the process of retrieving containers from the stack - the process of stack formation. Minimizing the level of the stack's center of gravity just before disassembling can be considered as a goal. Due to the complexity of the problem, an attempt to simplify the rules of container placement is made, taking into account some features of the energy approach. A possible generalized version of the arrangement scheme and the rule of removal of all containers are considered.
  • Ескіз
    Документ
    Вибір способу підвищення продуктивності крану
    (Державний біотехнологічний університет, 2024) Свіргун, О. А.; Свіргун, Валентин Володимирович; Свіргун, Володимир Петрович
    Studies on the microprocessor-based crane control. System, which allows eliminating load fluctuations and accurate positioning of all mechanisms.
  • Ескіз
    Документ
    Макет мостового крану з керуванням від мікропроцесора
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Свіргун, Володимир Петрович; Свіргун, В. В.; Молотова, М. В.; Мікуляк, С. І.
  • Ескіз
    Документ
    Модернізація баштових кранів серії КБ
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Коваленко, Валентин Олександрович; Ісьєміні, І. І.; Коваленко, О. О.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування методу еквівалентної потужності для оцінки витрат енергії в регульованих приводах
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Григоров, Отто Володимирович; Стрижак, В. В.; Стрижак, М. Г.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни "Основи автоматичного управління"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Костяник, Ірина Віталіївна; Істомін, Олександр Євгенійович; Сівих, Дмитро Георгійович
    Сучасним спеціалістам з прикладної механіки та галузевого машинобудування для успішного освоєння нової техніки необхідні міцні теоретичні знання в галузі теорії автоматичного керування, на базі якої створюються сучасні автоматичні системи. У зв’язку з виникненням та розвитком автоматичних систем з’явилася й галузь науки, що займається їх вивченням – автоматика. Автоматика є прикладною науковою дисципліною, яка вивчає принципи побудови та методи розрахунку автоматичних систем. Значну частину автоматики становить теорія автоматичного керування, яка склада ється з двох основних розділів – аналіз систем автоматичного керування і синтез систем автоматичного керування. Аналіз систем автоматики – це вивчення її властивостей; тобто дослідження існуючої системи. Синтез систем автоматики направлений на створення нових її варіантів. Метою вивчення дисципліни є надання студентам базових знань з ос нов теорії автоматичного керування, що складається з наступних основних частин: принципи побудови, методи аналізу і стійкість лінійних стаціонарних систем автоматичного керування (САК); дослідження характеристик агрегатів і стійкості САК транспортних засобів. Для закріплення вивчення теоретичного матеріалу передбачено комплекс лабораторних робіт, алгоритм проведення яких надано в методичних вказівках. В процесі виконання лабораторних робіт студенти засвоюють методику дослідження лінійних систем автоматичного керування. При цьому необхідно вміння застосовувати знання таких основних розділів курсу, як «Елементи та ланки систем автоматичного керування», «Передавальні функції динамічних ланок», «Часові характеристики динамічних ланок», «Частотні характеристики динамічних ланок», «Стійкість лінійних систем автоматичного керування».
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми, що викликають при автоматизації кранів мостового типу
    (Харківський національний технічний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2020) Свіргун, Володимир Петрович; Свіргун, О. А.
    З розвитком мікропроцесорної техніки поступово почалося застосування її на самих різноманітних вантажопідйомних машинах. В кожному випадку мета, що переслідується може бути різна, Це і покращення техніко-економічних показників машини, і покращення безпеки робіт і умов праці персоналу, що експлуатують їх, також може бути підвищення виробності перевантажувальних робіт тощо. Для деяких вантажопідйомних машин перехід на автоматичний режим роботи пов’язано зі значними труднощами, такі як агресивна середа експлуатації, під час величезні розміри самої машини, але головною перешкодою для застосування мікропроцесорної техніки для кранів мостового типу є наявність гнучкого підвісу вантажу. Це призводить до виникнення під час руху значних коливань вантажу і робить задачу наведення його на ціль вельми складною. Тому є потреба в розробці програмного забезпечення для мікропроцесора, яке дозволить не тільки перемістити вантаж у зазначене місце, а і повністю усунути його коливання після зупинки крану в автоматичному режимі. Суттєва різниця запропонованих авторами алгоритмів керування полягає в том, що досягнуто значне скорочення у часі перевантажувального циклу, що дасть можливість вийти на максимальну виробність крану.
  • Ескіз
    Документ
    РГЗ та методичні вказівки до їх виконання з дисципліни "Моделювання та дизайн процесів, виробів, оснащення"
    (2023) Рубашка, Володимир Петрович
    Відмінною рисою сучасної науки є широке використання методу моделювання. Цей метод полягає в активному застосуванні моделей абсолютно у всіх сферах і на всіх стадіях наукових досліджень. На сьогоднішній день різноманітні моделі ефективно використовуються як у природничо-науковому та суспільно-гуманітарному пізнанні, так і у безпосередній практичній діяльності. Тому найважливіше значення набуває використання можливостей методу моделювання у дослідженні та проектуванні логістичних систем. Дані методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 131 «Прикладна механіка. Інженерія логістичних систем». Вони допоможуть студентам оволодіти знаннями з курсу «Моделювання та дизайн процесів, виробів, оснащення». У цих вказівках надана методика розробки моделей сучасних складських комплексів. Дану методику студенти використовують при виконанні розрахункового індивідуального завдання.