Кафедра "Підйомно-транспортні машини і обладнання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3845

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ltm

Кафедра "Підйомно-транспортні машини і обладнання" заснована у 1929 році. Першим її очільником став професор Тамарін Д. Н.

Курс "Теорія і будова підйомних машин" в Харківському практичному технологічному інституті викладався ще з 1888 року Вадимом Ерастовичем Тіром.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 7 кандидатів технічних наук, з них 5 мають звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Розширення області ефективного застосування пневмопривода
    (Глобус-Прес, 2018) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна; Стрижак, Всеволод Вікторович
    Мета. Розширення сфери застосування пневмопривода при істотному збільшенні інерційних навантажень, в межах яких привод залишається працездатним, а також суттєве підвищення економічності пневмоприводів. Методи дослідження. Структурний синтез енергозберігаючого пневмопривода з гальмуванням робочого органа привода шляхом зміни структури комутаційних зв’язків. На підставі раніше побудованої математичної моделі пневмопривода і проведеного комп’ютерного моделювання перехідних процесів обрано схеми і алгоритми керування пневмоприводами, що забезпечують найкращі експлуатаційні характеристики. Проведено оцінку ефективності роботи пневмопривода на основі комплексного показника технічного рівня. Результати дослідження. Розроблено низку схем пневмоприводів з гальмуванням робочого органа за рахунок зміни структури комутаційних зв’язків, найбільшою мірою пристосованих для комп’ютерного керування. Проведено машинний експеримент, який дозволив зробити порівняльний аналіз перехідних процесів для різних схем пневмоприводів. В результаті моделювання вдалося визначити найефективнішу схему гальмування. Отримані нові способи та схеми гальмування здатні істотно розширити область експлуатації в бік більшіх інерційних навантажень, а також здійснити ефективніше використання працездатності стисненого повітря. Експериментально отримано перехідний процес у пневмоприводі з раціональною схемою гальмування робочого органа, який підтвердив результати комп’ютерного експерименту. Висновки. Розроблена схема пневмопривода і спосіб її керування забезпечує у всьому діапазоні конструктивних параметрів і умов функціонування плавне безударне спрацювання з рівносповільненим регульованим режимом гальмування, з більш високою швидкодією в порівнянні із традиційними схемами пневмоприводів, а також значно більш ефективне використання працездатності стисненого повітря.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення статичної точності регуляторів тиску з пневмокеруванням за рахунок використання принципів інваріантності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
  • Ескіз
    Документ
    Розробка пневматичної системи керування на основі електропневматичного перетворювача з пропорційним електрокеруванням
    (НТУ "ХПІ", 2012) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
    Була здійснена заміна дискретної системи керування шліфувально-обдирочної машини на точну аналогову систему керування, що грунтується на використанні електропневмтичного перетворювача – пневматичного редукційного клапана з пропорційним електрокеруванням. Це дозволило розширити діапазон надійної роботи і тримати струм електромотора в оптимальному режимі. Replacement was made discrete control system grinding and deburring machines precise analog control system based on the use of electro-pneumatic converter - pneumatic pressure reducing valve with proportional electric control. It is possible to expand the range of safe operation and to keep current motor optimally.
  • Ескіз
    Документ
    Оптимізація конструктивних параметрів мехатронних перетворювачів
    (Вінницький національний аграрний університет, 2012) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
    Рассмотрен вопрос оптимизации конструктивных параметров электропневматических преобразователей. На основе передаточной функции системы получены интегральные квадратичные оценки. С помощью метода Гаусса-Зейделя определены оптимальные конструктивные параметры
  • Ескіз
    Документ
    Лінеарізація звена "дросель – глуха камера" електропневматичного перетворювача з пропорційним електрокеруванням методом дотичних
    (НТУ "ХПІ", 2011) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
    Була здійснена заміна нелінійної ланки "квадратичний дросель – глуха камера" лінійним аналогом, при виконанні заміни реальної витратної характеристики цієї ланки не дотичною, а січною. Тоді залежність вагової витрати від перепаду тиску через дроселі підмембранної і надмембранної камер електропневматичного перетворювача стає лінійною.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження мехатронних перетворювачів методом кореневого годографа
    (НТУ "ХПІ", 2011) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна; Krutіkov, G. A.; Strizhak, M. G.
    Стаття присвячена дослідженню мехатронних перетворювачів – редукційних клапанів з пропорційним електрокеруванням. За допомогою методу кореневого годографа виявляються шляхи одночасного досягнення стійкості та гарної пропускної спроможності редукційних клапанів за рахунок оптимально підібраних конструктивних параметрів.