Кафедра "Підйомно-транспортні машини і обладнання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3845

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ltm

Кафедра "Підйомно-транспортні машини і обладнання" заснована у 1929 році. Першим її очільником став професор Тамарін Д. Н.

Курс "Теорія і будова підйомних машин" в Харківському практичному технологічному інституті викладався ще з 1888 року Вадимом Ерастовичем Тіром.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 7 кандидатів технічних наук, з них 5 мають звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 13
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання розрахункового завдання з дисципліни "Організація складського господарства"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Рубашка, Володимир Петрович
    Відмінною рисою сучасної науки є широке використання методу моделювання. Цей метод полягає в активному застосуванні моделей абсолютно у всіх сферах і на всіх стадіях наукових досліджень. На сьогоднішній день різноманітні моделі ефективно використовуються як у природничо-науковому та суспільно-гуманітарному пізнанні, так і у безпосередній практичній діяльності. Тому найважливіше значення набуває використання можливостей методу моделювання у дослідженні та проектуванні логістичних систем. Дані методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 131 «Прикладна механіка. Інженерія логістичних систем». Вони допоможуть студентам оволодіти знаннями з курсу «Моделювання та дизайн процесів, виробів, оснащення». У цих вказівках надана методика розробки моделей сучасних складських комплексів. Дану методику студенти використовують при виконанні розрахункового індивідуального завдання.
  • Ескіз
    Документ
    Застосування методів математичної статистики для визначення ваги мостових кранів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Коваленко, Валентин Олександрович; Журавель, Олексій Валерійович; Стрижак, Всеволод Вікторович; Аніщенко, Галина Оттівна; Іглін, Сергій Петрович
    У статті представлено новий метод для вирішення науково-практичної задачі автоматизованого розрахунку ваги мостових кранів загального призначення. Числові дані щодо ваги наявних кранів наведено у вигляді таблиць і структуровано в залежності від вантажопідйомності і прольоту. Використано гіпотези математичної статистики, які дали змогу розподілити результати відповідно до нормального закону за умови однакової точності отриманих даних. На основі цих припущень застосовано метод найменших квадратів, що дозволило побудувати функцію двох змінних, яка визначає залежність ваги крана від прольоту та вантажопідйомності, об'єднуючи ці параметри. Отримано формулу, що дає можливість програмно обчислювати вагу кранів. У статті обґрунтовано переваги запропонованого методу.
  • Ескіз
    Документ
    Improving the energy efficiency of container stack assemblydisassembly operations at container terminal yard
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Kovalenko, Valentyn; Turchyn, Olha; Alieksieiev, Volodymyr; Stryzhak, Vsevolod; Strelkov, Maksym; Poliakov, Oleksii
    Container storage in the yard decouples fluctuating incoming and outgoing container flows on container terminals and is an important element of the terminal process chain. The efficiency of handling operations in storage area, such as stacking and extraction of containers, has a significant influence on the overall terminal performance. In this respect, optimization of these processes, such as minimization of numerous unproductive movements of surrounding containers, which impede their immediate accessibility, is of particular interest. The relevant problems are well developed in mathematical terms. Optimizing algorithms mainly involve the use of heuristic/hyper-heuristic rules. However, only a small amount of this work focuses on the energy aspect of this problem. This article focuses on the most general approaches to minimizing energy consumption in container stacking operations. The performed analysis of energy consumption of the yard RTG crane for different working movements showed the prevalence of energy consumption when lifting containers. In this regard, attention is drawn to the importance of including in the optimization analysis in addition to the process of retrieving containers from the stack - the process of stack formation. Minimizing the level of the stack's center of gravity just before disassembling can be considered as a goal. Due to the complexity of the problem, an attempt to simplify the rules of container placement is made, taking into account some features of the energy approach. A possible generalized version of the arrangement scheme and the rule of removal of all containers are considered.
  • Ескіз
    Документ
    Вибір способу підвищення продуктивності крану
    (Державний біотехнологічний університет, 2024) Свіргун, О. А.; Свіргун, Валентин Володимирович; Свіргун, Володимир Петрович
    Studies on the microprocessor-based crane control. System, which allows eliminating load fluctuations and accurate positioning of all mechanisms.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни "Основи автоматичного управління"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Костяник, Ірина Віталіївна; Істомін, Олександр Євгенійович; Сівих, Дмитро Георгійович
    Сучасним спеціалістам з прикладної механіки та галузевого машинобудування для успішного освоєння нової техніки необхідні міцні теоретичні знання в галузі теорії автоматичного керування, на базі якої створюються сучасні автоматичні системи. У зв’язку з виникненням та розвитком автоматичних систем з’явилася й галузь науки, що займається їх вивченням – автоматика. Автоматика є прикладною науковою дисципліною, яка вивчає принципи побудови та методи розрахунку автоматичних систем. Значну частину автоматики становить теорія автоматичного керування, яка склада ється з двох основних розділів – аналіз систем автоматичного керування і синтез систем автоматичного керування. Аналіз систем автоматики – це вивчення її властивостей; тобто дослідження існуючої системи. Синтез систем автоматики направлений на створення нових її варіантів. Метою вивчення дисципліни є надання студентам базових знань з ос нов теорії автоматичного керування, що складається з наступних основних частин: принципи побудови, методи аналізу і стійкість лінійних стаціонарних систем автоматичного керування (САК); дослідження характеристик агрегатів і стійкості САК транспортних засобів. Для закріплення вивчення теоретичного матеріалу передбачено комплекс лабораторних робіт, алгоритм проведення яких надано в методичних вказівках. В процесі виконання лабораторних робіт студенти засвоюють методику дослідження лінійних систем автоматичного керування. При цьому необхідно вміння застосовувати знання таких основних розділів курсу, як «Елементи та ланки систем автоматичного керування», «Передавальні функції динамічних ланок», «Часові характеристики динамічних ланок», «Частотні характеристики динамічних ланок», «Стійкість лінійних систем автоматичного керування».
  • Ескіз
    Документ
    РГЗ та методичні вказівки до їх виконання з дисципліни "Моделювання та дизайн процесів, виробів, оснащення"
    (2023) Рубашка, Володимир Петрович
    Відмінною рисою сучасної науки є широке використання методу моделювання. Цей метод полягає в активному застосуванні моделей абсолютно у всіх сферах і на всіх стадіях наукових досліджень. На сьогоднішній день різноманітні моделі ефективно використовуються як у природничо-науковому та суспільно-гуманітарному пізнанні, так і у безпосередній практичній діяльності. Тому найважливіше значення набуває використання можливостей методу моделювання у дослідженні та проектуванні логістичних систем. Дані методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 131 «Прикладна механіка. Інженерія логістичних систем». Вони допоможуть студентам оволодіти знаннями з курсу «Моделювання та дизайн процесів, виробів, оснащення». У цих вказівках надана методика розробки моделей сучасних складських комплексів. Дану методику студенти використовують при виконанні розрахункового індивідуального завдання.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання та оформлення курсових робіт з дисципліни "Конструкційні елементи складів"
    (2023) Рубашка, Володимир Петрович
    Склади є найважливішою складовою сучасної логістики, тому що саме ці приміщення дають змогу зосередити в одному місці великий обсяг вантажів, здійснити зберігання доставленого товару та своєчасно постачати їм споживача. Склади дозволяють зменшити терміни доставки продукції, також оптимізувати роботу логістичних центрів. Для забезпечення безпеки, ефективної організації вантажно-розвантажувальних робіт складування вантажів проводиться на стелажах – спеціальних конструкціях, зібраних із укріплених на вертикальних стійках багатоярусних настилів. Ці конструкції оптимально пристосовані до мінімально можливого розміру займаної ними корисної площі приміщення, а також забезпечення зручного доступу до товарів, що зберігаються. Найбільшого поширення набули палетні стелажі, що максимально забезпечують автоматизацію приймання і видачі великої кількості вантажів шляхом розміщення їх на стандартних піддонах. Необхідність розміщення максимального числа вантажів на мінімальній складській території висуває високі вимоги до методів проектування та розрахунку стелажних систем. Дані методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 131 «Прикладна механіка. Інженерія логістичних систем». Вони допоможуть студентам оволодіти знаннями з курсу «Конструкційні елементи складів». У цих вказівках надана методика проектування та розрахунку стелажних систем сучасних складських комплексів.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни "Конструкційні елементи ПТМ і складів"
    (2023) Рубашка, Володимир Петрович
    Дані методичні вказівки призначені для студентів спеціальності для студентів спеціальності 133 Галузеве машинобудування. Підйомно-транспортні, дорожні, будівельні, меліоративні машини і обладнання. Вони допоможуть студентам оволодіти знаннями з курсу «Конструкційні елементи ПТМ і складів». У цих вказівках надана методика розрахунків металоконструкції мостового крана на міцність та жорсткість, а також наведені рекомендації щодо конструювання головної та кінцевої балок. Дану методику студенти використовують при виконанні курсового проекту та бакалаврської дипломної роботи. Метою вказівок є надання студентам знань щодо розрахунку металоконструкцій мостових кранів з використанням сучасних систем автоматизованого проектування.
  • Ескіз
    Документ
    Increasing the energy efficiency of cranes by improving control systems
    (2023) Strelkov, Maksym; Turlakova, Natalya
    The thesis is devoted to the development of the innovative strategy for energy efficiency increasing The goal of the research work is searching and testing control systems for hoisting cranes. It is a very important theme in Ukraine and even all over the world. Natural resources are limited, so humanity must realize how to use them more effectively. In order to ensure maximum effect the practical experience should be combined with the theoretical research.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до розрахункового завдання з дисципліни "Гідропривід підйомно-транспортних машин і обладнання"
    (2023) Гнатенко, Григорій Олександрович; Турчин, Ольга Володимирівна
    Об'ємний гідропривід сьогодні широко застосовується в машинобудуванні і став невід’ємною частиною сучасних мобільних машин і промислового обладнання. У технічно розвинутих країнах сучасну машину без гідроприводу зустріти майже неможливо. Ці методичні вказівки призначені для студентів спеціальності 133 «Галузеве машинобудування» спеціалізації 133.04 «Підйомно-транспортні, дорожні, будівельні, меліоративні машини і обладнання». У вказівках надана методика розрахунку елементів гідроприводу підіймально-транспортних і будівельно-дорожніх машин і обладнання. Методику студенти використовують при виконанні розрахункового завдання з курсу «Гідропривід підйомно-транспортних машин і обладнання». Метою вказівок є надання студентам знань щодо конструювання та проектування елементів об’ємного гідроприводу підіймально-транспортних і будівельно-дорожніх машин і обладнання.