Кафедра "Підйомно-транспортні машини і обладнання"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3845

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/ltm

Кафедра "Підйомно-транспортні машини і обладнання" заснована у 1929 році. Першим її очільником став професор Тамарін Д. Н.

Курс "Теорія і будова підйомних машин" в Харківському практичному технологічному інституті викладався ще з 1888 року Вадимом Ерастовичем Тіром.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту механічної інженерії і транспорту Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 7 кандидатів технічних наук, з них 5 мають звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Розрахунки пускових динамічних характеристик механізму повороту крану
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Коваленко, Валентин Олександрович; Стрижак, Всеволод Вікторович; Іглін, Сергій Петрович ; Коваленко, Олег Олександрович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна
  • Ескіз
    Документ
    Розширення області ефективного застосування пневмопривода
    (Глобус-Прес, 2018) Крутіков, Геннадій Анатолійович; Стрижак, Мар'яна Георгіївна; Стрижак, Всеволод Вікторович
    Мета. Розширення сфери застосування пневмопривода при істотному збільшенні інерційних навантажень, в межах яких привод залишається працездатним, а також суттєве підвищення економічності пневмоприводів. Методи дослідження. Структурний синтез енергозберігаючого пневмопривода з гальмуванням робочого органа привода шляхом зміни структури комутаційних зв’язків. На підставі раніше побудованої математичної моделі пневмопривода і проведеного комп’ютерного моделювання перехідних процесів обрано схеми і алгоритми керування пневмоприводами, що забезпечують найкращі експлуатаційні характеристики. Проведено оцінку ефективності роботи пневмопривода на основі комплексного показника технічного рівня. Результати дослідження. Розроблено низку схем пневмоприводів з гальмуванням робочого органа за рахунок зміни структури комутаційних зв’язків, найбільшою мірою пристосованих для комп’ютерного керування. Проведено машинний експеримент, який дозволив зробити порівняльний аналіз перехідних процесів для різних схем пневмоприводів. В результаті моделювання вдалося визначити найефективнішу схему гальмування. Отримані нові способи та схеми гальмування здатні істотно розширити область експлуатації в бік більшіх інерційних навантажень, а також здійснити ефективніше використання працездатності стисненого повітря. Експериментально отримано перехідний процес у пневмоприводі з раціональною схемою гальмування робочого органа, який підтвердив результати комп’ютерного експерименту. Висновки. Розроблена схема пневмопривода і спосіб її керування забезпечує у всьому діапазоні конструктивних параметрів і умов функціонування плавне безударне спрацювання з рівносповільненим регульованим режимом гальмування, з більш високою швидкодією в порівнянні із традиційними схемами пневмоприводів, а також значно більш ефективне використання працездатності стисненого повітря.
  • Ескіз
    Документ
    Improving power efficiency of pneumatic logistic complex actuators through selection of a rational scheme of their control
    (PC Tесhnology сеntеr, 2018) Krytikov, G. A.; Strizhak, M. G.; Strizhak, V. V.
    The work addresses solving important problems that occur when using pneumatic actuators, namely energy saving and expanding the scope of its use by covering the zone of large inertial loads at a constant maintenance of the actuator's operability. A rational structure of the pneumatic actuator based on a change in the structure of commutation links was determined. It ensures the following advantages over a discrete actuator: – an optimal form of the transient and high braking effect in the PA which are achieved by simultaneous pressure growth in the exhaust chamber and pressure differential in the working chamber up to ensuring a constant negative pressure differential at which a constant negative acceleration during braking takes place; – in the braking phase, not only transit working capacity but also potential energy of expansion of the compressed air in the working chamber is used; – the compressed air from the braking chamber is not irrevocably transformed into thermal energy but is returned to the feed line through the opened return valve (recuperation mode is realized); – the compressed air consumption for fixing the piston in the final position is significantly reduced; – due to the minimum pressure рk in the exhaust chamber at the initial moment of the piston motion, nonproductive work of ejection of the compressed air from the exhaust chamber is substantially reduced. Thus, the complex nature of reducing nonproductive energy inputs creates an energy saving effect that makes it possible to reduce energy inputs by 4–10 times in the rational scope of use of this actuator (χ<0.2 and β<2). The engineering procedure for solving the basic problem of functional and cost analysis was demonstrated on a specific numerical example: comparison of lump sum and operational costs in making a decision on the expediency of use of the new solution in practice.
  • Ескіз
    Документ
    Обоснование снижения мощности электродвигателя гидропривода методом эквивалентной мощности
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2017) Григоров, Отто Владимирович; Стрижак, Всеволод Викторович; Зюбанова, Дарья Михайловна; Цебренко, Максим Вячеславович; Стрижак, Марьяна Георгиевна
    Обосновано снижение установленной мощности приводного электродвигателя кранового механизма на основе анализа затрат энергии и сопоставления эквивалентной мощности гидростатического привода и асинхронного привода с фазным ротором.