Кафедра "Фізика"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7578

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/tef

Кафедра "Фізика" створена у 2016 році шляхом об'єднання кафедри "Загальна та експериментальна фізика" і кафедри "Теоретична та експериментальна фізика", заснованої в 1972 році. .

У 1885 р. для викладання в інституті курсу фізики на посаду ад’юнкт-професора був запрошений магістр фізики приват-доцент Харківського університету Олександр Костянтинович Погорілко. У різні роки на кафедрі працювали видатні вчені-фізики: Пільчиков Н. Д., Латишев Г. Д., Обреїмов І. В., Пінес Б. Я., Ландау Л. Д., Корсунський М. І., Веркин Б. І., Дмитренко І. М., Базакуца В. А., Кулик І. О., Янсон І. К., Басс Ф. Г. Гуревич Ю. Г., Косевич В. М., Кукушкін Л. С. та ін.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 2 доктора та 16 кандидатів фізико-математичних наук, 2 кандидата технічних наук, 1 кандидат педагогічних наук; 2 співробітника мають звання професора, 12 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Роль лекції при навчанні студентів у технічному університеті
    (Чернігівський державний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2018) Дьяконенко, Ніна Леонідівна; Любченко, О. А.
    У статті обговорюються місце і роль лекції в системі сучасної освіти в технічному університеті. Розглядаються можливості зміни традиційних підходів до використання лекцій в навчальному процесі. Наведений опис деяких прийомів і методів, які можуть бути використані при читанні лекцій з фізики і проаналізована їх ефективність. Розглянуті нові методики, що дозволяють підвищити результативність освітнього процесу, поліпшити сприйняття пропонованого на лекції матеріалу, стимулювати інтерес студентів до процесу навчання. У статті підсумовано застосування методів інверсійного навчання ("flipping the classroom") та різних інтерактивних методик. Наведено основні прийомів, які дозволяють максимально ефективно використовувати час лекції. Крім того, обговорюється роль та завдання викладача в проведенні занять з використанням інтерактивних методів. Наведений аналіз дозволяє дійти висновку, що лекції залишаються актуальним елементом навчального процесу в технічному університеті, особливо у разі використання сучасних методів та творчих підходів.
  • Ескіз
    Документ
    Традиційні та новітні методи контролю рівня знань студентів технічного університету
    (Чернігівський державний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2017) Дьяконенко, Ніна Леонідівна; Любченко, О. А.; Петренко, Л. Г.
    Розглянуті місце і роль оцінювання рівня знань студентів у процесі викладання курсу "Загальна фізика" в технічному ВНЗ. Описані традиційні методи контролю, такі як фронтальне і індивідуальне опитування, контрольна робота, залік і іспит. Відзначена складність їх реалізації в умовах істотного скорочення навчальних годин, що виділяються програмами підготовки бакалаврів, спеціалістів і магістрів на вивчення фізики. Відзначено їх недостатня інформативність і суб’єктивізм у відображенні рівня знань студентів. Показана ефективність системи оцінювання, побудованої на регулярних тестуваннях на практичних і лабораторних заняттях і використанні індивідуальних тематичних завдань. Така система дозволяє отримати цілий ряд оцінок протягом семестру, що робить семестрову оцінку, по суті, рейтинговим балом, який враховує внесок усіх видів діяльності студентів протягом семестру і відображає рівень їх знань з усіх досліджуваних тем. Розглянуті різні функції регулярного оцінювання рівня знань в процесі навчання і їх роль у поліпшенні якості підготовки майбутніх інженерів.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості викладання курсу фізики для студентів, що навчаються англійською мовою
    (Чернігівський державний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка, 2016) Дьяконенко, Ніна Леонідівна; Любченко, О. А.
    У статті розглядаються актуальні питання, пов’язані з викладанням курсу загальної фізики для студентів інженерних спеціальностей з країн Азії та Африки, які навчаються англійською мовою. Відзначені основні проблеми та труднощі, з якими стикаються як студенти, так і викладачі в процесі роботи. Визначені деякі способи їх вирішення, зокрема, за рахунок ефективнішого використання часу аудиторних занять і створення спеціального навчально-методичного забезпечення, яке істотно поліпшує якість засвоєння навчального матеріалу.