Кафедра "Українська мова"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2352

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/lingvo

Сучасна назва – кафедра "Українська мова", попередня назва – кафедра української, російської мов та прикладної лінгвістики (від 2005), первісна – кафедра російської мови (від 1954 року).

Науково-педагогічні працівники кафедри викладають для українських студентів різних спеціальностей дисципліни "Українська мова" та "Лексикографія", а для студентів-іноземців – дисципліни "Мова професійного навчання (українська)" та "Українська мова як іноземна".

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор педагогічних наук, 3 кандидата філологічних наук, 2 – історичних наук, 1 – філософських наук; 4 співробітника мають звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Конкурентоспроможність і розвиток спектру освітніх послуг в Україні: психолого-педагогічний аспект
    (2021) Гарник, Людмила Петрівна; Данченко, Ірина Олексіївна; Снігурова, Ірина Іванівна; Вітковський, Юрій Петрович; Аль-Халавані, Хусамеддін Рамазанович; Шерстюк, Валерій Сергійович; Осінкін, Олександр Олександрович
    Статтю присвячено висвітленню ключових психолого-педагогічних і соціально-історичних факторів, що вплинули на поточний стан конкурентоспроможності й обсягів експорту освітніх послуг національними вишами, а також оцінці впливу національних реформ вищої освіти та причин падіння її престижу як серед потенційних вітчизняних, так й іноземних абітурієнтів. Також у статті наведено концептуальні засади розбудови толерантності в освітньому середовищі вишу як передумови соціальної інклюзії та інтернаціоналізації освітніх послуг, а також розвитку соціально- й культурно-інтеграційного потенціалу українських регіональних вищих освітніх закладів у рамках визначеного урядом України курсу освітніх реформ і пов'язаних з ними інституційних та організаційних трансформацій. Толерантність як організаційна цінність і чеснота освіченої особистості нівелює прояви інтолерантного ставлення до думки інших, невизнання унікальності й рівноцінності інших людей, несприйняття їх світогляду, а також неповагу до прав людини. Постійна міграція представників інших культур на територію нашої країни викликає в деяких співгромадян занепокоєння та страх перед можливим обмеженням їх "національної гідності". Відтінки цього побоювання різні: від індиферентності до агресії, від холодної байдужості до виявів ксенофобії (ненависті до представників іншої нації). З точки зору психології, такі прояви розглядаються як своєрідна гіперболізована захисна реакція на реальні або уявні загрози з боку представників інших культур та/або етнічних груп. Запропоновані психолого-педагогічні інструменти сприятимуть зниженню соціально-психологічної напруги в учасників освітнього процесу та серед широкого кола вітчизняних і міжнародних стейкхолдерів освітніх послуг.
  • Ескіз
    Документ
    Гуманітарний вимір менеджменту якості освітньої діяльності: толерантність та її формування у соціокультурному просторі ЗВО
    (Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2020) Гарник, Людмила Петрівна; Вітковський, Ю. П.; Снігурова, Ірина Іванівна; Столярова, Наталія Павлівна; Джафарова, Л. К.
    Подано аналіз ролі гуманітарно-психологічної складової менеджменту якості освітньої діяльності, а також можливі шляхи вирішення дилеми медіації національних стандартів й освітнього законодавства та вимог системи міжнародних стандартів ISO. На основі проведеного комплексного соціально-психологічного дослідження проявів толерантності, у якому взяли участь здобувачі вищої освіти, викладачі та допоміжний персонал закладу вищої освіти, представники діаспор та відвідувачі релігійно-культурних центрів міста Харкова, розроблено рекомендації щодо оптимізації соціально-психологічної роботи з представниками діаспор, іноземцями-здобувачами вищої освіти, біженцями з країн Близького Сходу та проведення інформаційно-просвітницької роботи серед викладачів і допоміжного персоналу ЗВО.
  • Ескіз
    Документ
    Пріоритети мовної підготовки фахівців у царині міжнародних економічних відносин в освітніх закладах міста Харкова: історичний спадок і сучасні вектори
    (Подільський державний аграрно-технічний університет, 2020) Гарник, Людмила Петрівна; Вітковський, Юрій; Снігурова, Ірина Іванівна; Романьок, Людмила Вікторівна; Камишнікова, Разія
  • Ескіз
    Документ
    Подолання ментально-культурних бар’єрів у процесі опанування іноземної мови за професійним спрямуванням
    (2020) Гарник, Людмила Петрівна; Снігурова, Ірина Іванівна; Столярова, Наталія Павлівна; Романьок, Людмила Вікторівна
    Сучасна вища освіта спрямована на всебічний розвиток особистості її здобувача, професіоналізм та потенціал якого визначають професійні здібності, набуті ним знання, а також загальна культура, яка включає високі моральні якості, відповідальність, комунікабельність, толерантність, володіння іноземними мовами, соціальну мобільність, конкурентоспроможність і затребуваність як фахівця на ринку праці. Втім мовна підготовка – опанування іноземної мови за професійним спрямуванням є доволі складним педагогічним завданням, яке постає як перед фахівцями з мовної підготовки іноземних студентів, так і перед педагогами-предметниками, які викладають фахові дисципліни іноземними мовами. У статті подано авторське бачення проблеми подолання ментально-культурних бар’єрів, які постають перед викладачами та здобувачами вищої освіти під час опанування ними іноземної мови за професійним спрямуванням.
  • Ескіз
    Документ
    Дидактичні аспекти викладання української мови як іноземної за професійним спрямуванням
    (ФОП Охотнік В. С., 2020) Гарник, Людмила Петрівна; Снігурова, Ірина Іванівна; Столярова, Наталія Павлівна; Романьок, Людмила Вікторівна
  • Ескіз
    Документ
    Роль міжнародних служб університету в управлінні якістю надання освітніх послуг і підвищенні його конкурентоспроможності на національному та міжнародному рівнях
    (Національна металургійна академія України, 2019) Гарник, Людмила Петрівна; Снігурова, Ірина Іванівна; Романьок, Людмила Вікторівна
  • Ескіз
    Публікація
    Мовний клуб "Діалог" як інструмент формування толерантності з метою інтеграції іноземних студентів до соціокультурного простору України
    (Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2018) Гарник, Людмила Петрівна; Снігурова, Ірина Іванівна; Мох, Дж.; Шапран, Євген Миколайович