Кафедра "Українська мова"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2352
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/lingvo
Сучасна назва – кафедра "Українська мова", попередня назва – кафедра української, російської мов та прикладної лінгвістики (від 2005), первісна – кафедра російської мови (від 1954 року).
Науково-педагогічні працівники кафедри викладають для українських студентів різних спеціальностей дисципліни "Українська мова" та "Лексикографія", а для студентів-іноземців – дисципліни "Мова професійного навчання (українська)" та "Українська мова як іноземна".
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор педагогічних наук, 3 кандидата філологічних наук, 2 – історичних наук, 1 – філософських наук; 4 співробітника мають звання доцента.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Скоромовки – перший крок до ефективної соціокультурної комунікації іноземних студентів(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Лухіна, Марина ЮріївнаПублікація Поетичне мовлення у викладанні української мови як іноземної(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Шокуров, Олександр ВолодимировичДокумент Соціокультурний аспект у процесі викладання української мови як іноземної(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Марцин, Світлана; Лухіна, Марина ЮріївнаПублікація Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни "Українська мова". Частина ІІ(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Терещенко, Любов Яківна; Чернявська, Світлана Миколаївна; Сухоруков, Віктор АнатолійовичЗнання хімії, базоване на правильному назовництві, є першою умовою успішного засвоювання хімічних та суміжних дисциплін. Використання в навчанні і майбутній професійній діяльності хімічної довідкової літератури, у тому числі англомовної, яка застосовує міжнародні хімічні терміни, вимагає від майбутніх спеціалістів розуміння назв хімічних понять, якими послуговуються міжнародні терміносистеми. Першим кроком до такого розуміння повинна стати хімічна освіта на основі міжнародної хімічної термінології і номенклатури. Саме знання сучасної міжнародної хімічної термінології і номенклатури хімічних сполук дає можливість доступу до різноманітних міжнародних джерел інформації як друкованих, так і ресурсів Інтернет. Методичні рекомендації допоможуть студентам зрозуміти актуальність вивчення термінології; ознайомитися з особливостями становлення, формування і функціонування української хімічної терміносистеми, із загальноприйнятими і широковживаними правилами систематичної номенклатури IUPAC; сприятимуть опануванню не лише теми курсу, а й основної термінології свого фаху. Особливу увагу приділено формуванню у студентів мовно-комунікативних компетенцій, наближенню знань до практичних потреб, що допоможе їм формувати, розвивати й удосконалювати навички у володінні фаховою мовою.Публікація Сучасні тенденції новотворів в українській мові(Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут", 2024) Заверющенко, Ольга Леонідівна; Заверющенко, Микола ПетровичПублікація Формування мовної особистості студентів у технічних закладах вищої освіти(СГ НТМ "Новий курс", 2024) Дяченко, Олена ВалеріївнаЗ дитинства ми вчимося розмовляти із батьками, намагаємося донести інформацію іншим особам, знайомимося із певними предметами, процесами, явищами, пізнаємо навколишній світ і усьому даємо назви. Так починається становлення мовної особистості майбутнього фахівця, котрий, адаптуючись до соціуму, виконує цілу низку мовних функцій – комунікативну і мислетворчу, пізнавальну, називну та інші, й надалі продовжує свій інтелектуальний і духовний розвиток, спілкуєтьсяз учителями і викладачами, оволодіваючи мовою, її нормами, різноманітними функціями, стилями та жанрами їхньої реалізації.Документ Українська мова як іноземна. Частина 2(Майдан, 2024) Субота, Лариса АндріївнаНавчальний посібник складений на основі "Програми з української мови для іноземних студентів основного етапу навчання" і відповідає вимогам рівня мовленнєвої підготовки бакалавра. Посібник розрахований на іноземних студентів II курсу, які здобувають освіту англійською мовою у закладах вищої освіти України, і може бути використаний у процесі аудиторного вивчення дисципліни і під час самостійного опрацювання. Метою видання є допомога іноземним студентам в практичному оволодінню усною та писемною формами мовлення як засобом іншомовної комунікації та взаємодії. У посібнику подано основні теоретичні відомості та практичні завдання: блок лексичних вправ, граматичні вправи, діалоги, тексти, тестові завдання, тематичний словник. Теоретична частина містить пояснення англійською мовою. Призначено для іноземних студентів та викладачів української мови як іноземної закладів вищої освіти України.Документ Методичні вказівки для викладачів до проведення практичних занять із дисципліни "Українська мова"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Субота, Лариса АндріївнаДане видання містить методичні вказівки щодо практичних занять з української мови для викладачів; стандартизовану структуру проведення практичних занять у групах іноземних здобувачів вищої освіти II курсу, які навчаються англійською мовою у закладах вищої освіти України; рекомендований список домашніх завдань для студентів; список літератури.Документ Діяльність природничо-технічної секції Українського Наукового Товариства в Києві (1907 – 1917)(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Гомон, Андрій Михайлович; Терещенко, Любов Яківна; Шімаа Сіддіг Абдулла, ГебріелДокумент Інноваційні підходи до методики навчання української мови(Видавничий дім "Гельветика", 2024) Гомон, Андрій Михайлович; Терещенко, Любов Яківна; Чеботарьова, СвітланаСтаття присвячена дослідженню новаторських підходів до викладання української мови в закладах освіти України. Актуальність дослідження зумовлена змінами в суспільстві, технологічним розвитком та глобалізацією, які ставлять перед освітою завдання адаптації та вдосконалення методик навчання. Мета статті – розроблення шляхів вирішення проблем, пов’язаних із впровадженням новаторських підходів до методики викладання української мови в закладах освіти України. Для досягнення мети в процесі дослідження було вирішено низку завдань: визначено сутність поняття «інновації» в контексті освіти; проаналізовано традиційні та інноваційні підходи до методики навчання української мови; окреслено проблеми впровадження інноваційних підходів в закладах освіти нашої держави та запропоновано шляхи їх вирішення. В ході дослідження використано загальнонаукові методи пізнання: індукції та дедукції, аналізу та синтезу, асоціації та аналогії. За результатами дослідження встановлено, що традиційні методи навчання довели свою ефективність, однак сучасний освітній ландшафт вимагає інтеграції інноваційних підходів до методики навчання української мови, які включають інтерактивний метод навчання, метод рольових ігор, ігрових технологій, проєктного, синхронного та асинхронного навчання, застосування сучасних технічних засобів, інтернет-ресурсів та онлайн-платформ. Заклади освіти України поступово впроваджують новітні методики викладання української мови, проте цей процес стикається з низкою перешкод. Серед них – недостатня підготовка викладачів, небажання впроваджувати інноваційні методики викладання, обмеженість технологічних ресурсів, брак чітких методичних рекомендацій для викладачів щодо впровадження ефективних інноваційних підходів, а також обмеженість фінансових ресурсів. Вирішення цих проблем потребує цілеспрямованих ініціатив, що включають підготовку викладачів, створення сприятливої атмосфери для сприйняття змін, розширення технологічних можливостей, надання чітких рекомендацій щодо інноваційних практик та виділення фінансової підтримки для сприяння впровадженню новітніх методик викладання. Практичне значення дослідження полягає в наданні вчителям та іншим педагогічним працівникам, що займаються викладанням української мови, інформації щодо ефективних інноваційних методик викладання, які сприятимуть поліпшенню якості навчання.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »