Кафедра "Українська мова"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2352

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/lingvo

Сучасна назва – кафедра "Українська мова", попередня назва – кафедра української, російської мов та прикладної лінгвістики (від 2005), первісна – кафедра російської мови (від 1954 року).

Науково-педагогічні працівники кафедри викладають для українських студентів різних спеціальностей дисципліни "Українська мова" та "Лексикографія", а для студентів-іноземців – дисципліни "Мова професійного навчання (українська)" та "Українська мова як іноземна".

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор педагогічних наук, 3 кандидата філологічних наук, 2 – історичних наук, 1 – філософських наук; 4 співробітника мають звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Teoretical and practical aspects of conducting research on integration processes and intercultural communication within educational space
    (Видавнича група "Наукові перспективи", 2023) Garnyk, Liudmyla Petrivna; Snihurova, Irina Ivanivna; Danchenko, Irina Oleksiivna
    Multidimensional aggression of Russian Federation and attempts of occupying Ukrainian territories caused waves of mass migration of population from Eastern and Southern Ukraine to its Western regions or to European Union, where forced refugees have got temporary shelters and favorable conditions for accommodation, also psychological and medical assistance, employment proposals and possibility to continue education into primary, secondary, professional and higher education institutions. The vast majority of teachers and staff members of European educational institutions, where thousands of Ukrainians were sent to continue their studies, had to find solution for issue of finding such a format of work with new students that would simplify their integration into the new sociocultural environment or even facilitate for them more successful assimilation of new learning material. Essential need in practical recommendations for organization of educationalprocess in mixed groups, where Europeans and Ukrainians (foreigners) study together, initiates development of methods on complex diagnostics of educational process participants responsibility for tolerant constructive intercultural communication and their integration into socio-cultural space of new educational institution. Given comprehensive diagnostic technique must meet the following criteria: collection and analysis of information can also be carried out in an interactive and remote mode; methods of data collection and analysis allow to reach the largest (multicultural) audience of respondents and quickly process the results using software; selected data collection methods should contain clearly formed questions that can be translated into other languages without loss of content; obtained diagnostic results can be used both for working with small groups and for developing a program of special measures for pedagogical and socio-psychological support of certain category of foreign students studying in mixed groups. Considering the specifics of main research issues, it was proposed build research methodology using following techniques: diagnostics of general communicative tolerance (V. Boyko); tolerance Index express test (G. Soldatova); types of ethnic self-awareness (G. Soldatova, S. Ryzhova); determination of sociocultural identity (OSKI); scale of a social distance (scale of Еmory Bogardus) (version of L. Pochebut); determination of vital values (MUST-TEST) (P. Ivanov, E. Kolobova), as well as determining the state of adaptation of the individual to the new sociocultural and/or linguistic environment of L. Jankowski. Also article provides an overview of key theoretical foundations and practical aspects ofplanning and conducting psychosocial research on integration processes and intercultural communication within educational space.
  • Ескіз
    Документ
    Конкурентоспроможність і розвиток спектру освітніх послуг в Україні: психолого-педагогічний аспект
    (2021) Гарник, Людмила Петрівна; Данченко, Ірина Олексіївна; Снігурова, Ірина Іванівна; Вітковський, Юрій Петрович; Аль-Халавані, Хусамеддін Рамазанович; Шерстюк, Валерій Сергійович; Осінкін, Олександр Олександрович
    Статтю присвячено висвітленню ключових психолого-педагогічних і соціально-історичних факторів, що вплинули на поточний стан конкурентоспроможності й обсягів експорту освітніх послуг національними вишами, а також оцінці впливу національних реформ вищої освіти та причин падіння її престижу як серед потенційних вітчизняних, так й іноземних абітурієнтів. Також у статті наведено концептуальні засади розбудови толерантності в освітньому середовищі вишу як передумови соціальної інклюзії та інтернаціоналізації освітніх послуг, а також розвитку соціально- й культурно-інтеграційного потенціалу українських регіональних вищих освітніх закладів у рамках визначеного урядом України курсу освітніх реформ і пов'язаних з ними інституційних та організаційних трансформацій. Толерантність як організаційна цінність і чеснота освіченої особистості нівелює прояви інтолерантного ставлення до думки інших, невизнання унікальності й рівноцінності інших людей, несприйняття їх світогляду, а також неповагу до прав людини. Постійна міграція представників інших культур на територію нашої країни викликає в деяких співгромадян занепокоєння та страх перед можливим обмеженням їх "національної гідності". Відтінки цього побоювання різні: від індиферентності до агресії, від холодної байдужості до виявів ксенофобії (ненависті до представників іншої нації). З точки зору психології, такі прояви розглядаються як своєрідна гіперболізована захисна реакція на реальні або уявні загрози з боку представників інших культур та/або етнічних груп. Запропоновані психолого-педагогічні інструменти сприятимуть зниженню соціально-психологічної напруги в учасників освітнього процесу та серед широкого кола вітчизняних і міжнародних стейкхолдерів освітніх послуг.