Кафедра "Українська мова"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2352

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/lingvo

Сучасна назва – кафедра "Українська мова", попередня назва – кафедра української, російської мов та прикладної лінгвістики (від 2005), первісна – кафедра російської мови (від 1954 року).

Науково-педагогічні працівники кафедри викладають для українських студентів різних спеціальностей дисципліни "Українська мова" та "Лексикографія", а для студентів-іноземців – дисципліни "Мова професійного навчання (українська)" та "Українська мова як іноземна".

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор педагогічних наук, 3 кандидата філологічних наук, 2 – історичних наук, 1 – філософських наук; 4 співробітника мають звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Публікація
    Формування мовної особистості студентів у технічних закладах вищої освіти
    (СГ НТМ "Новий курс", 2024) Дяченко, Олена Валеріївна
    З дитинства ми вчимося розмовляти із батьками, намагаємося донести інформацію іншим особам, знайомимося із певними предметами, процесами, явищами, пізнаємо навколишній світ і усьому даємо назви. Так починається становлення мовної особистості майбутнього фахівця, котрий, адаптуючись до соціуму, виконує цілу низку мовних функцій – комунікативну і мислетворчу, пізнавальну, називну та інші, й надалі продовжує свій інтелектуальний і духовний розвиток, спілкуєтьсяз учителями і викладачами, оволодіваючи мовою, її нормами, різноманітними функціями, стилями та жанрами їхньої реалізації.
  • Ескіз
    Документ
    Дистанційна освіта в Україні в умовах воeнного стану
    (Приватна фірма "Колегіум", 2023) Северин, Надія Василівна; Северин, Віктор Дмитрович
  • Ескіз
    Документ
    Веб-квест як засіб формування мовленнєвої компетентності на уроках української мови як іноземної
    (Іванченко І. С., 2021) Лухіна, Марина Юріївна; Сабадир, Галина Іванівна
  • Ескіз
    Документ
    Методичні рекомендації до самостійної роботи іноземних студентів 3-го курсу з дисципліни "Українська мова"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Субота, Лариса Андріївна
    Методичні рекомендації призначені для самостійної роботи іноземних студентів, які вивчають українську мову як іноземну та володіють базовими знаннями з лексики і граматики української мови. Самостійна робота студента є основним засобом засвоєння навчального матеріалу у вільний від аудиторних занять час. Читання з розумінням основного змісту тексту українською мовою є важливим засобом навчання іноземних студентів, які здобувають освіту англійською мовою. Текст виконує тренувальну функцію – формування умінь і навичок практичного використання знань студентів з української мови та сприяє розвитку основних видів мовленнєвої діяльності – аудіюванню, говорінню, читанню, письму. При доборі текстів було враховано їх інформативність та проблемність. Читання допомагає розвитку усного мовлення, формуванню комунікативної компетенції іноземних студентів, підвищенню рівня володіння українською мовою як засобом комунікації.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні рекомендації до самостійної роботи іноземних студентів 2-го курсу з дисципліни "Українська мова"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Субота, Лариса Андріївна
    Матеріали методичних рекомендацій спрямовані на виконання аудиторної та самостійної роботи іноземних студентів із дисципліни «Українська мова як іноземна». Методичні рекомендації розроблено відповідно до робочої навчальної програми для надання методичної допомоги щодо організації самостійної роботи іноземних студентів II курсу, які здобувають освіту англійською мовою, містять тексти для ознайомлювального читання, тестові завдання за навчальною темою зайняття, список літератури.
  • Ескіз
    Публікація
    До питання мовної культури сучасного студента
    (Соціально-гуманітарна науково-творча майстерня "Новий курс", 2023) Дяченко, Олена Валеріївна
  • Ескіз
    Документ
    Гуманітарний вимір менеджменту якості освітньої діяльності: толерантність та її формування у соціокультурному просторі ЗВО
    (Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2020) Гарник, Людмила Петрівна; Вітковський, Ю. П.; Снігурова, Ірина Іванівна; Столярова, Наталія Павлівна; Джафарова, Л. К.
    Подано аналіз ролі гуманітарно-психологічної складової менеджменту якості освітньої діяльності, а також можливі шляхи вирішення дилеми медіації національних стандартів й освітнього законодавства та вимог системи міжнародних стандартів ISO. На основі проведеного комплексного соціально-психологічного дослідження проявів толерантності, у якому взяли участь здобувачі вищої освіти, викладачі та допоміжний персонал закладу вищої освіти, представники діаспор та відвідувачі релігійно-культурних центрів міста Харкова, розроблено рекомендації щодо оптимізації соціально-психологічної роботи з представниками діаспор, іноземцями-здобувачами вищої освіти, біженцями з країн Близького Сходу та проведення інформаційно-просвітницької роботи серед викладачів і допоміжного персоналу ЗВО.
  • Ескіз
    Публікація
    Важливість вивчення іноземних мов у сучасному світі
    (Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут", 2020) Дяченко, Олена Валеріївна
  • Ескіз
    Публікація
    Українська мова як іноземна та дистанційне навчання
    (Іванченко І. С., 2019) Шокуров, Олександр Володимирович
  • Ескіз
    Документ
    Використання активних форм навчання студентів-іноземців російської та української мов
    (Національний авіаційний університет, 2015) Снігурова, Ірина Іванівна; Романьок, Людмила Вікторівна