Кафедра "Українська мова"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2352

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/lingvo

Сучасна назва – кафедра "Українська мова", попередня назва – кафедра української, російської мов та прикладної лінгвістики (від 2005), первісна – кафедра російської мови (від 1954 року).

Науково-педагогічні працівники кафедри викладають для українських студентів різних спеціальностей дисципліни "Українська мова" та "Лексикографія", а для студентів-іноземців – дисципліни "Мова професійного навчання (українська)" та "Українська мова як іноземна".

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту міжнародної освіти Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 1 доктор педагогічних наук, 3 кандидата філологічних наук, 2 – історичних наук, 1 – філософських наук; 4 співробітника мають звання доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 24
  • Ескіз
    Документ
    Скоромовки – перший крок до ефективної соціокультурної комунікації іноземних студентів
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Лухіна, Марина Юріївна
  • Ескіз
    Публікація
    Поетичне мовлення у викладанні української мови як іноземної
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Шокуров, Олександр Володимирович
  • Ескіз
    Документ
    Соціокультурний аспект у процесі викладання української мови як іноземної
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Марцин, Світлана; Лухіна, Марина Юріївна
  • Ескіз
    Публікація
    Структурні компоненти забезпечення гуманізації навчального процесу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Чернявська, Світлана Миколаївна; Немерцова, Олена Євгенівна
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки з курсу "Українська мова (професійного спрямування)"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Чернявська, Світлана Миколаївна; Солодовник (Бутенко), Тетяна Олександрівна; Немерцова, Олена Євгенівна
    Мета пропонованих методичних вказівок – підвищити рівень загальномовної підготовки студентів 1 курсу гуманітарних спеціальностей, виробити вміння добору комунікативно виправданих мовних засобів, навички дотримання мовних норм у спілкуванні та самоконтролю за цим у професійному спілкуванні. Мовна освіта студентів покликана забезпечити опанування ними лексики певного фаху, навичок професійної та ділової комунікації, сприяти поглибленню знань норм української літературної мови, розвивати культуру мови, мислення й поведінки. Аналізуються особливості використання синонімів, антонімів, паронімів, інших лексичних одиниць у текстах з психології. Особлива увага приділяється типовим порушенням морфологічних норм української мови, зокрема помилкам, що виникають внаслідок порушення мовних норм. Методичні вказівки складаються з текстів психологічного напрямку і практичних завдань для поглиблення, закріплення вмінь і навичок грамотного професійного мовлення. Пропонуються вправи, метою яких є з'ясування значеннєвих і стилістичних відтінків морфологічних варіантів, поєднання слів у реченні, вибір потрібної форми слова відповідно до конкретних умов мовлення, спостереження над мовними явищами. Пропонований матеріал стане корисним усім, хто вдосконалює свої знання з української мови, прагне підвищити культуру мовлення.
  • Ескіз
    Документ
    Формування культури мовлення іноземних студентів у сучасних умовах
    (Іванченко І. С., 2023) Снігурова, Ірина Іванівна
  • Ескіз
    Документ
    Методичні рекомендації до практичних занять з дисципліни "Українська мова"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Субота, Лариса Андріївна
    Методичні рекомендації призначені для англомовних іноземних студентів 2 курсу, які вивчають українську мову як іноземну та володіють базовими знаннями з цієї мови. Методичні рекомендації складені відповідно до Робочої програми з української мови для іноземних студентів 2 курсу (англійська мова навчання). Методичні рекомендації містять коментарі; практичні завдання до кожної граматичної теми; уміння і навички, якими повинен опанувати іноземний студент у період навчання; індивідуальні завдання для студентів, список рекомендованої літератури. До кожного заняття підібрано тематичні навчальні тексти та діалоги з комунікативними завданнями із проєктуванням мовленнєвого матеріалу на особистість студента, розроблено комплекс лексичних та граматичних вправ. Метою методичних рекомендацій є корекція та вдосконалення лінгвістичних, комунікативних та культурознавчих компетенцій іноземних студентів, які здобувають освіту англійською мовою, у різних видах мовленнєвої діяльності: читанні, аудіюванні, говорінні та письмі. Методичні рекомендації містять граматичний коментар, комплекс лексико-граматичних вправ з корекції мовного матеріалу, що представляє певні труднощі для іноземного студента. Усі заняття містять комплекс розгорнутих лексичних і граматичних вправ. Методичні рекомендації спрямовані на розвиток комунікативних навичок іноземних студентів, відтворення і продукування власних висловлювань (монологи та діалоги) як в усній, так і в письмовій формі, вдосконалення навичок читання, збагачення словникового запасу. Методичні рекомендації розраховані на англомовних іноземних студентів другого курсу, які вивчають українську мову як іноземну та мають базові знання мови.
  • Ескіз
    Публікація
    Професійна культура викладача закладу вищої освіти
    (Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського "Харківський авіаційний інститут", 2023) Заверющенко, Микола Петрович
  • Ескіз
    Документ
    Дистанційна освіта в Україні в умовах воeнного стану
    (Приватна фірма "Колегіум", 2023) Северин, Надія Василівна; Северин, Віктор Дмитрович
  • Ескіз
    Документ
    Веб-квест як засіб формування мовленнєвої компетентності на уроках української мови як іноземної
    (Іванченко І. С., 2021) Лухіна, Марина Юріївна; Сабадир, Галина Іванівна