Кафедра "Автоматизація технологічних систем та екологічного моніторингу"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3767

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/acem

Кафедра заснована у 1964 р. для підготовки спеціалістів з автоматизації виробництва.

Кафедра займається підготовкою спеціалістів з розробки і експлуатації комп’ютерно-інтегрованих та автоматизованих систем керування різноманітних об’єктів та процесів і виробництв (побутові, харчові, нафто- та газопереробні, хімічні ттощо).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп’ютерного моделювання, прикладної фізики та математики.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють 2 доктори технічних наук, 5 професорів, 6 доцентів.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання індивідуальних завдань з дисципліни "Основи проєктування систем автоматизації"
    (2023) Дзевочко, Олександр Михайлович; Подустов, Михайло Олексійович; Бабіченко, Анатолій Костянтинович; Дзевочко, Альона Ігорівна
    Проєктування систем автоматизації, що складаються із взаємозалежних різних елементів, являє собою досить складне інженерне завдання з можливістю розв’язання поставленого завдання різними методами. Вибір оптимального методу розв’язання поставленого завдання залежить від вимог, висунутих замовником, можливостей проєктувальника, елементної бази й складності проєктованої системи. Тому детальний план проєктування автоматизованої системи не може мати універсальний характер. У кожному конкретному випадку доводиться вирішувати зовсім конкретні завдання. Проте можливо визначити загальний порядок проєктування для того, щоб проєктувальник автоматизованої системи сам міг конкретизувати деякі етапи роботи виходячи з конкретних умов, заданих йому в технічному завданні. Методичні вказівки ставлять за мету підвищити якість виконання та рівень знань і самостійності у вирішенні технічних завдань студентів денної та заочної форми навчання за спеціальністю 174 – “ Автоматизація, комп’ютерно- інтегровані технології та робототехніка ”. Основним завданням даних робіт є закріпленням знань студентів по даній дисципліні й розвиток у них навичок проєктування систем автоматизації, самостійності в роботі з технічною літературою й даними Інтернету а також державними й галузевими стандартами, каталогами заводів-виготовлювачів, довідковою літературою, базами даних сайтів заводів-виготовлювачів і фірм постачальників. В методичних вказівках наведено порядок виконання розрахунково-графічних робіт з дисципліни “Основи проєктування систем автоматизації”. Розглянута послідовність складання пояснювальних записок та графічного матеріалу до РГР з прикладами та поясненнями.
  • Ескіз
    Документ
    Основи проєктування систем автоматизації в прикладах і задачах
    (2023) Дзевочко, Олександр Михайлович; Подустов, Михайло Олексійович; Бабіченко, Анатолій Костянтинович; Дзевочко, Альона Ігорівна; Переверзєва, Алевтина Миколаївна
    У посібнику наведено теоретичні аспекти, приклади вирішення практичних завдань з поясненями, а також надано переліки завдань для самостійного рішення по кожній з тем дисципліни «Основи проєктування систем автоматизації». Призначено для студентів спеціальності 174 – «Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка».
  • Ескіз
    Документ
    Розробка нової апаратурно-технологічної схеми процесу сульфатування сумішей органічних речовин
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Дзевочко, Олександр Михайлович; Подустов, Михайло Олексійович; Дзевочко, Альона Ігорівна
    В статті наведено, що поверхнево-активні речовини на основі вищих спиртів фр. С12 – С14 знаходять основне використання в широкому спектрі засобів особистої гігієни, таких як шампуні, піноутворювачі для ван, зубні пасти, рідина для миття посуду, делікатні засоби для прання білизни. Використання ПАР на основі суміші вищіх спиртів фр. С12 – С14 та моноетаноламидів вищіх жирних кислот кокосової олії дає можливість значно покращити якісні характеристики засобів особистої гігієни. Наведено, що основним елементом апаратно-технологічної схеми процесу сульфатування сумішей органічних речовин є трубчастий плівковий абсорбер. Показано, що для сульфатування двохкомпонентних сумішей органічних речовин на основі вищіх спиртів фр. С12 – С14 та моноетаноламидів вищіх жирних кислот кокосової олії необхідно використовувати трубчастий плівковий абсорбер, який має двоступінчасте охолодження – верхня частина 1/3 довжини абсорбера, нижня частина 2/3 довжини абсорбера. Швидкість газоповітряного потоку підтримується на рівні Vг = 20 м/с, мольне співвідношення реагентів 1,08 : 1,0 концентрація триоксиду сірки в газоповітряному потоці – 3,7 % об., температура вихідних реагентів: рідинної фази – 313 К, газоповітряного потоку – 303 К, охолоджувальної води – 293 К. Виходячи з таких початкових даних був розрахований промисловий трубчастий абсорбер. Наведені дані такого розрахунку. Наведено, що розрахунок промислового трубчастого плівкового абсорбера проводився згідно з розробленим алгоритмом та програмою на мові MatLab, в програмі використано ітераційний метод розрахунку. Наведено розрахунок кількості труб промислового абсорбера. Показано, що абсорбер складається з таких основних елементів – верхньої елептичної кришки, розподільчої плити газоповітряного потоку, камери для розподілу суміші органічних речовин, плівкоутворювачів, двох камер охолодження, нижньої елептичної кришки. Наведено, що на основі промислового трубчастого плівкового абсорбера розроблена та приведена нова апаратурно-технологіна схема.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження процесу нейтралізації продуктів сульфатування у виробництві пар
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Дзевочко, Олександр Михайлович; Подустов, Михайло Олексійович; Лисаченко, Ігор Григорович; Дзевочко, Альона Ігорівна; Ворожбіян, Роман Михайлович
    Процес нейтралізації продуктів сульфатування у виробництві поверхнево-активних речовин не є основним, проте на цій стадії закріплюються позитивні ефекти отримані на стадії сульфатування органічної речовини газоподібним триоксидом сірки. Для збереження отриманого ступеня сульфатування необхідно проводити процес нейтралізації в умовах, які виключають протікання гідролізу в кислому середовищі. Реакція нейтралізації проходить з великим виділенням тепла близько 40 кДж/моль. Аналіз літературних даних показав, що процес нейтралізації недостатньо висвітлений. Мало даних і по апаратурно-технологічному оформленню даного процесу. Процес нейтралізації в промислових умовах проводиться в апаратах з механічними турбінними мішалками, для зняття тепла екзотермічної реакції паста з нейтралізатора подається в водяний виносний теплообмінник і знову повертається в нейтралізатор. Метою даного дослідження є визначення оптимальних технологічних параметрів процесу нейтралізації продуктів сульфатування та розробка математичної моделі даного процесу. Наведено результати експериментальних досліджень процесу нейтралізації продуктів сульфатування водним розчином гідрооксиду натрію. При проведенні досліджень визначався вплив технологічних параметрів на якісні показники продуктів нейтралізації, основним з яких є ступінь сульфатування. Знайдено оптимальні технологічні параметри для проведення даного процесу в реакторі з мішалкою у лабораторних умовах. На основі отриманих даних в основі даного процесу є використання реактора неперервної дії з турбінною мішалкою і з комбінованим теплообмінником. Для переходу до промислового реактора-нейтралізатора розроблена математична модель, що дає можливість методом математичного моделювання скорегувати технологічні параметри у промислових умовах. сульфатування. Знайдено оптимальні технологічні параметри для проведення даного процесу в реакторі з мішалкою у лабораторних умовах. На основі отриманих даних в основі даного процесу є використання реактора неперервної дії з турбінною мішалкою і з комбінованим теплообмінником. Для переходу до промислового реактора-нейтралізатора розроблена математична модель, що дає можливість методом математичного моделювання скорегувати технологічні параметри у промислових умовах.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійного (дистанційного) засвоєння навчальної дисципліни "Програмне забезпечення промислових контролерів"
    (2021) Лисаченко, Ігор Григорович; Подустов, Михайло Олексійович; Бабіченко, Анатолій Костянтинович; Дзевочко, Альона Ігорівна
    Методичні вказівки розроблені як допомога до самостійного (дистанційного) вивчення навчальної дисципліни "Програмне забезпечення промислових контролерів" студентами денної та заочної (дистанційної) форм навчання за спеціальністю 151 – "Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології". В методичних вказівках наведені вимоги стандарту вищої освіти першого рівня підготовки (бакалавра) за вказаною спеціальністю. Вказівки містять необхідні відомості про порядок вивчення навчальної дисципліни, вимоги до знань та вмінь студентів, розподіл навчального часу, форму, види та порядок проведення занять, змістовні модулі, перелік питань та практичних завдань до модулів та іспиту, варіанти індивідуальних завдань та перелік питань для самостійного контролю. Зважаючи на мету видання, методичні вказівки не містять теоретичних відомостей, тобто, вони лише вказують студенту про порядок засвоєння дисципліни. Отже, здобувачу вищої освіти необхідно використовувати додаткові інформаційні матеріали та інші друковані видання, тобто, курс лекцій, методичні вказівки до виконання лабораторних робіт та індивідуального домашнього завдання. Посилання на джерела інформації наведені у списку літератури.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійного (дистанційного) засвоєння навчальної дисципліни "Програмне забезпечення АСУ та КІСУ" (комп’ютерно-інтегровані технології у виробництві та SCADA-системи)
    (2021) Лисаченко, Ігор Григорович; Подустов, Михайло Олексійович; Бабіченко, Анатолій Костянтинович; Дзевочко, Альона Ігорівна
    Методичні вказівки розроблені як допомога до самостійного засвоєння навчальної дисципліни "Програмне забезпечення АСУ та КІСУ" студентами денної та заочної (дистанційної) форм навчання за освітньою програмою 15 – "Автоматизація та приладобудування" та за спеціальністю 151 – "Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології". В методичних вказівках наведені вимоги стандарту вищої освіти другого рівня підготовки (магістра) за вказаною спеціальністю. Вони містять відомості про порядок вивчення дисципліни, вимоги до знань та вмінь студентів, розподіл навчального часу, форми та порядок проведення занять, змістовні модулі, перелік питань та практичних завдань до модулів та іспиту, варіанти індивідуальних завдань та перелік питань для самостійного контролю. Зважаючи на мету видання, методичні вказівки не містять теоретичних відомостей, тобто вони лише вказують студенту про порядок засвоєння дисципліни. Отже, при цьому необхідне використання додаткових матеріалів, тобто курсу лекцій, методичних вказівок до виконання лабораторних робіт та домашнього завдання. Посилання на джерела інформації наведені у списку літератури.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійного (дистанційного) засвоєння навчальної дисципліни "Розподілені системи управління"
    (2021) Лисаченко, Ігор Григорович; Подустов, Михайло Олексійович; Бабіченко, Анатолій Костянтинович; Дзевочко, Альона Ігорівна
    Методичні вказівки розроблені як допомога до самостійного засвоєння навчальної дисципліни "Розподілені системи управління" студентами денної та заочної (дистанційної) форм навчання за освітньою програмою 15 – "Автоматизація та приладобудування" та за спеціальністю 151 – "Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології". В методичних вказівках наведені вимоги стандарту вищої освіти другого рівня підготовки (магістра) за вказаною спеціальністю. Вони містять необхідні відомості про порядок вивчення навчальної дисципліни, вимоги до знань та вмінь студентів, розподіл навчального часу, форму, види та порядок проведення занять, змістовні модулі, перелік питань та практичних завдань до модулів та іспиту, варіанти індивідуальних завдань та перелік питань для самостійного контролю. Зважаючи на мету видання, методичні вказівки не містять теоретичних відомостей, тобто, вони лише вказують студенту про порядок засвоєння дисципліни. Отже, здобувачу вищої освіти необхідно використовувати додаткові інформаційні матеріали та інші друковані видання, тобто, курс лекцій, методичні вказівки до виконання лабораторних робіт та індивідуального домашнього завдання. Посилання на джерела інформації наведені у списку літератури.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки для проведення лабораторних робіт з навчальної дисципліни "Розподілені системи управління"
    (2020) Лисаченко, Ігор Григорович; Подустов, Михайло Олексійович; Бабіченко, Анатолій Костянтинович; Дзевочко, Альона Ігорівна
    Методичні вказівки вміщують необхідну інформацію для проведення лабораторних занять зі студентами денної та заочної (дистанційної) форм навчання за спеціальністю 151 – "Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології" з навчальної дисципліни "Розподілені системи управління". Вони призначені для вивчення студентами основ розроблення та використання розподілених систем управління (РСУ).