2023 № 3 Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/70053
Переглянути
10 результатів
Результати пошуку
Документ Professional training of polish teachers of science and mathematical disciplines in the context of european integration(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Yevtushenko, NataliaThe article analyzes the issue of professional retraining of science and mathematics teachers in the Republic of Poland in the context of European integration processes. The development of the system of retraining and improvement of teacher's qualifications in the Republic of Poland under the influence of socio-political changes that took place in the country starting from the 90s of the XX century is being studied. The analysis of scientific and pedagogical sources regarding the state of retraining and improvement of teachers before the accession of Poland to the European Union was carried out. The regulatory and legal support of the educational process, including international regulations and documents, which became the basis for changes in the training of Polish teachers, was considered. The author described and analyzed modern forms of the organization of retraining of teachers of natural and mathematical subjects in postgraduate education of the country, offered by educational institutions in Poland. The form and content of retraining for teachers of science and mathematical subjects under the postgraduate education programme in the areas of "Pedagogical training" and "Teaching the next subject" were studied.Документ Акмеологічні вектори ефективного управління(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Сокол, Євген Іванович; Пономарьов, Олександр СеменовичВисвітлено проблематику ускладнення суспільного буття, зокрема становлення індустрії 4.0, що вимагає підготовки його кадрового забезпечення на рівні освіти 4.0 та використання інноваційних технологій управління на рівні 4.0. Обґрунтовано тезу, що належна ефективність управлінської діяльності досягається завдяки цілеспрямованому застосуванню акеологічного підходу. Наведено сенс поняття акме як найвищого рівня особистісного та професійного розвитку керівника. Розкрито роль освіти у сприянні досягненню ним акме та у формуванні лідерських якостей. Показано, що акмеологією управління вважається специфічна галузь знань, яка забезпечує успішне досягнення керівником найвищого рівня ефективності професійної управлінської діяльності.Документ Самопрезентація особистості як гнучка навичка: теоретичне обгрунтування та методика діагностики(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Богдан, Жанна БорисівнаРозглянуто феномен самопрезентації особистості як гнучкої навички людини. Теоретично проаналізовано дослідження, які розкривають сутність цього. Описано провідні функції самопрезентації, до яких віднесено характер соціальної ситуації, рольова функція, отримання матеріальних та соціальних нагород, ідентифікаційна функція. Визначено чинники самопрезентації: ситуаційні змінні, які впливають на мотивацію створення враження; знайомство з аудиторією, соціальна гострота, поведінкові навички. Виділено декілька класифікацій самопрезентації особистості, таких як тактична самопрезентація, яка має на меті досягнення короткочасних цілей та стратегічна самопрезентація має тривалий перебіг, відповідно, спрямована на досягнення довгострокових цілей. У представленому дослідженні запропоновано стандартизацію україномовної методики "Самомоніторинг презентації себе та самоконтроль поведінки у соціальних ситуаціях". Стандартизація методики показала її високу валідність та надійність.Документ Особливості формування лідерських навичок в учнів закладів загальної середньої освіти(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Беспарточна, Олена ІванівнаОсвітні установи відіграють ключову роль у формуванні особистісних рис, зокрема й лідерських якостей, котрі забезпечують учнів розумінням важливості співпраці, розвивають вміння приймати ініціативу, ефективно розв'язувати проблеми, керувати групою та впливати на оточуючих. Розглянуто основні аспекти процесу формування лідерських навичок серед школярів, проаналізовано роль лідерства в різних сферах життя та виявлено необхідність у підготовці молодих людей до активної ролі в суспільстві. Особлива увага приділяється розвитку комунікаційних навичок та підкресленню важливості уміння ефективно спілкуватися, вислуховувати інших та аргументувати свою позицію. Запропоновано розглянути необхідність заохочення учнів до самостійності в ухваленні рішень. Наведено аргументи на користь створення освітнього середовища, яке сприяє розвитку ініціативи та творчості. Насамкінець, стаття підбиває підсумки представлених концепцій формування лідерських навичок в учнів. Запропоновано інтеграцію підходів у освітній процес із метою підготовки молоді до активного та успішного життя, сприяючи їхньому професійному та особистісному розвитку.Документ The role of psychological knowledge in marketing communications(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Vorobieva, YevheniiaThe article highlights the peculiarities of implementing the results of psychological research for the development of marketing. It is also analyzed that psychological knowledge has a direct impact on the effectiveness of marketing communications and advertising. The basic principles on which the use of triggers in marketing communications is based are defined. The article contains the author’s own interpretation of the directions of development of the marketing psychologist’s activity in modern conditions.Документ Захисні фактори процесу резильєнтності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Мартиненко, ЄвгенійУ статті проаналізована наукова література присвячена процесу резильєнтності, та захисним факторам, що беруть участь у цьому процесі. Було визначено, що захисні фактори- це ресурси особистості, що взаємодіють з ризиками та стресами, зменшуючи їх наслідки, вони можуть бути внутрішні та зовнішні. Внутрішні фактори поділяються на фізичні, що включають в собі здоров'я та генетику, і психічні, які є сукупністю особистісних якостей. До зовнішніх факторів відносять соціальні, такі як наявність підтримки родини та друзів, позитивна взаємодія з іншими системами. На основі цього були розроблені моделі внутрішніх та зовнішніх захисних факторів. Охарактеризовано кожен компонент моделі, описано його вплив на процес утворення резильєнтності.Документ Діагностика сформованості готовності майбутніх менеджерів до професійної діяльності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кобець, Валентин Миколайович; Михайличенко, Валентина ЄвдокимівнаРозглянуто зміст поняття "готовність до професійної діяльності" (далі в тексті – ГПД), дано структурній аналіз її компонентів (ціннісно-мотиваційний, когнітивно-діяльнісний, особистісний, комунікативний). Проведено педагогічний експеримент вивчення готовності майбутнього менеджера до професійної діяльності. Розкрито зміст діагностичних методів, які використовувані під час проведення експериментальної роботи, висвітлена їх роль в процесі навчання. В основу діагностування покладено критерії, показники та відповідні їм рівні сформованості ГПД, що дає можливість скласти більш об'єктивну картину наявного стану досліджуваної проблеми. Зроблено аналіз динаміки структурних компонентів ГПД у процесі експерименту, вивчені педагогічні умови, які допомагають активізувати процес підготовки студентів.Діагностування структурних компонентів ГПД істотно активізує педагогічну співпрацю викладачів із студентами. Це процес їх соціально-психологічної взаємодії, спрямований на формування сприятливих умов для самопізнання, саморозвитку і самовдосконалення особистості.Документ Методика та програмний комплекс ігрового навчання та тестування для студентів-електроенергетиків(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Хоменко, Ігор Васильович; Панфілов, Юрій ІвановичВ статті розглянуто питання впровадження ігрових педагогічних технологій. Обґрунтована суть ігрових технологій, показані функції навчальної гри, виявлені особливості використання ігрових технологій навчання у процесі формування компетентностей майбутніх інженерів-електриків. Значне місце приділяється авторським розробкам методики та програмного комплексу ігрового навчання та тестування для електроенергетиків. Розробка базується на сучасних знаннях в галузі електроенергетики та інженерної педагогіки. Приведено конкретну форму реалізації цього проєкту - тестову гру "Професіонал". Розглянуто основні характеристики компьютерної програми та вимоги до компьютерного забезпечення. Розробка реалізує нову методику ігрового навчання та тестування електроенергетиків і може бути використана на всіх етапах підготовки інженера – електрика. Метою розробки є активізація та підвищення ефективності навчального процесу за рахунок впровадження нових технологій навчання.Документ Структурно-функціональна модель підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування навчально-ігрових технологій в освітньому процесі(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Ходаковська, АльонаРозроблено та науково обґрунтовано структурно-функціональну модель підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування навчально ігрових технологій в освітньому процесі. Охарактеризовано блоки моделі підготовки майбутніх учителів початкової школи до застосування навчально-ігрових технологій в освітньому процесі: організаційно-цільовий, змістово-функціональний, критеріально діагностичний та результативний, яка ґрунтується на цивілізаційному, особистісно орієнтованому, діяльнісному, технологічному, синергетичному, акмеологічному, культурологічному підходах і загальнодидактичних та специфічних принципах, містить мотиваційно-цільовий, операційно-діяльнісний і корегувально-рефлексивний компоненти, які реалізуються через визначені організаційно-педагогічні умови. Встановлено, що цільовими орієнтирами упровадження розробленої моделі є не тільки опанування здобувачами освіти новими професійними знаннями, способами вдосконалення педагогічної діяльності, а й розкриття ними внутрішніх сил і резервів, творчого потенціалу, особливостей особистісно-професійного самоздійснення; усвідомлення сенсу та цінностей навчально-ігрових технологій, які є ядром професіоналізму й лежать в основі дій вчителя-професіонала.Документ Національна свідомість як складова професійної спрямованості майбутніх педагогів вищої школи(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Романовський, Олександр Георгійович; Солодовник, Тетяна Олександрівна; Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Резнік, Світлана Миколаївна; Юдіна, Анастасія ГеннадіївнаУ статті проаналізовано зміст поняття "професійна спрямованість", "національна свідомість", визначено складові національної свідомості, проведено порівняльний аналіз рівня національної свідомості здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальностей 011 "Освітні, педагогічні науки", 053 "Психологія" і 035 "Філологія" Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Сформульовано узагальнення або висновки щодо стану національної свідомості майбутніх фахівців.