Кафедра "Філософія"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3016

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/philosophy

Сучасна назва – кафедра "Філософія", первісна – кафедра діалектичного та історичного матеріалізму.

Кафедра створена 20 квітня 1957 року з ініціативи Івана Івановича Чорного, який і став її першим завідувачем.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 4 доктора і 4 кандидата філософських наук; 2 співробітника мають звання професора, 4 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 65
  • Ескіз
    Документ
    Гносеологічний вимір освітньої стратегії для майбутнього
    (Видавничий дім "Гельветика", 2024) Дольська, Ольга Олексіївна; Дишкант, Тетяна Миколаївна; Годзь, Наталія Борисівна
    Автори намагаються проаналізувати можливі підстави для формування моделі освіти майбутнього. Спираючись на теоретичні розробки Нового часу і Просвітництва, зроблено висновок, що основою будь-яких освітніх стратегій залишаються філософські засади у вигляді теоретичного напрацювання видатних мислителів-філософів і мислителів-педагогів. Один із вимірів освітніх стратегій – гносеологічний – залишається найпотужнішим і в сучасних умовах кризи освіти і формування майбутньої нової її парадигми. При вибудові моделі майбутньої освіти автори пропонують орієнтуватися на такі блоки: блок, який буде визначати основи мотивацій щодо формування суб’єктів навчання; блок, який прив’язаний до факторів, що впливають на гносеологічну ситуацію сучасності в освіті і вказують на необхідні трансформації самого процесу навчання, центральним стрижнем якого є поєднання методології з аксіологією, а когнітивні компетенції – з ціннісними. Оскільки науковість стала виконувати роль головного критерію при оформленні та передачі знань, підвищується роль наукової раціональності з урахуванням її особливого значення у формуванні принципів методологічного характеру навчання. Тому в центрі уваги опинилася тема мислення і тема свідомості, зокрема ство рення певних полів свідомості з метою виходу на певні сенси. Стан якості думки, яка переживається суб’єктом навчання, прямо і опосередковано вказує на очікування змін у мисленні. В освіті це виявляється у пошуку розу мових конструкцій, передусім, методологічного характеру, що активізує різного роду методологію.
  • Ескіз
    Документ
    Переваги і недоліки цифрової освіти в контексті викладання дисціпін з точки зору філософії освіти
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Годзь, Наталія Борисівна
    Стаття представляє собою перший крок автора в дослідженні футурологічного аспекту майбутньої педагогіки і системи освіти з позиції філософії та суспільствознавчих та педагогічних, медичних та психологічних наук. Статтю присвячено аналітичному дослідженню та порівняльному аналізу цифрової освіти в Китаї, Литві та Україні. За допомогою порівняльно-зіставного методу досліджено позитивні та негативні риси цифрової освіти. Доведено, що сучасність без урахування знання минулих методик технічних засобів навчання навіть в епоху діджиталізації буде не повною. Обґрунтовано значущість людського компонента у педагогіці, який не замінить жодний штучний інтелект.
  • Ескіз
    Документ
    Філософія
    (Видавництво Іванченка І. С., 2024) Владленова, Іліана Вікторівна; Годзь, Наталія Борисівна; Городиська, Ольга Миколаївна; Дольська, Ольга Олексіївна; Дишкант, Тетяна Миколаївна; Єрмоловський, Микола Анатолійович; Міщенко, Віктор Іванович; Смоляга, Марина Віталіївна; Тарароєв, Яків Володимирович
    Навчально-методичний посібник розкриває основні складові історії світової та вітчизняної філософії. Наголос зроблено на систематичному викладенні поглядів класичних та сучасних філософських шкіл та напрямків. Посібник спрямовано на більш широкий масштаб матеріалу, оскільки увага авторів зфокусовано на становленні сучасної філософії. Посібник створено для студентів Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» усіх форм навчання та Військового інституту танкових військ НТУ «ХПІ».
  • Ескіз
    Документ
    Травматичне розщеплення та культурні стереотипи і етнічна ідентичність в світлі розуміння опозиції "свій" – "чужий"
    (Видавництво Національного університету "Острозька академія", 2023) Годзь, Наталія Борисівна
    Розглянуто питання ідентичності та національну специфіку на прикладі порівняльного аналізу текстів народних казок різних етно сів. Було запропоновано низку основних стандартів, за якими носії від носять себе до певних груп та розуміють відмінності поміж «своїми» та «чужими». Там же було запропоновано їх розділяти на ауто- та гетеростереотипи. При цьому наголошувалося, що аутостереотипи це група ознак за якими визначається низка націоспецифічних рис.
  • Ескіз
    Документ
    Практична сторона екологічної футурології в світлі російсько-української війни (російської збройної агресії проти України)
    (Marijmpolės kolegija, 2023) Годзь, Наталія Борисівна
    Застосування збройної сили проти суверенітету та територіальної цілісності України, розпочате російською федерацією з 2014 року відповідно, пройшло декілька стадій в ході яких змінювались складові ведення військових дій та поглиблювалися її наслідки як для двох держав, так і для світу в цілому.
  • Ескіз
    Документ
    Стандарти та традиції у науковій комунікації під час війни та повоєнного простору (культурологічний та екологічний аспект)
    (Видавництво Національного університету "Острозька академія", 2023) Годзь, Наталія Борисівна
  • Ескіз
    Документ
    Академічний плагіат як специфічна форма плагіату взагалі. Плагіат та питання збереження авторських прав
    (Інститут міжнародної академічної і наукової співпраці, 2022) Годзь, Наталія Борисівна
  • Ескіз
    Документ
    Питання розгляду специфіки етноконфліктів
    (Scientific Publishing Center "Sci-conf.com.ua", 2022) Годзь, Наталія Борисівна
  • Ескіз
    Документ
    Екологічна футурологія як базова модель для можливостей розвитку особистості
    (ТОВ "Друкарня Мадрид", 2021) Годзь, Наталія Борисівна