Кафедра "Філософія"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3016

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/philosophy

Сучасна назва – кафедра "Філософія", первісна – кафедра діалектичного та історичного матеріалізму.

Кафедра створена 20 квітня 1957 року з ініціативи Івана Івановича Чорного, який і став її першим завідувачем.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту соціально-гуманітарних технологій Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут".

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 4 доктора і 4 кандидата філософських наук; 2 співробітника мають звання професора, 4 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Трансформація розуміння техніки в дослідженннях Мартіна Гайдеґґера
    (Національний університет “Одеська юридична академія”, 2022) Коростильов, Геннадій Леонідович
    У статті розглядається питання про трансформацію розуміння техніки з боку М. Гайдеґґера. Питання складне і не може бути обмеженим тільки однією або двома роботами. Розгляд пропонується робити на основі історико-філософського аналізу його відомих праць. Підкреслено, що нормативність існування техніки і технічного прив'язано до таких категорій, як Істина, Природа, Dasein, людина та її екзистенція. У статті доведено, що шлях розуміння техніки розглядається німецьким мислителем у контекстах його основних тем і органічно вписується в його екзистенційні та феноменологічні уподобання. Розуміння техніки і технічного йде від інструментального характеру, потім думки розгортаються навколо антропологічного з виходом на її онтологічний вимір. У пізніх працях М. Гайдеґґер проводить паралель між зв'язком людини із природою і зв'язком техніки із природою, що дає йому можливість окреслити екзистенційний спосіб існування і людини, і техніки. Сутнісною ознакою техніки і технічного стає процедура виведення "Потаємного" у "Неприховане" завдяки їхньому співіснуванню із природою. Саме така логічна лінія розуміння техніки дає йому можливість перейти від інструментального її сприйняття до онтологічного. Досліджуючи онтологічну природу техніки, М. Гайдеґґер здійснив рефлексію "виводу" техніки з категорії "суб'єктивної інтерпретації", що притаманно інструментальним і антропологічним підходам, і надав вагу "об’єктивній інтерпретації", зробивши питання про техніку, її сутність та зв'язок із людиною та її буттям первинним філософським питанням. Також автор статті підкреслює тезу М. Гайдеґґера про те, що розуміння техніки та технічного тісно пов'язане з історичною епохою та розвитком науки. Це дає змогу зробити висновки, по-перше, про постійну трансформацію розуміння техніки та технічного. По-друге, наслідком такого зв'язку є особливе ставлення людини до природи, а зосередженість на проблемі буття з урахуванням сучасного розвитку техніки та технічного стає особливою філософською рефлексією.